خواص مواد غذايي سلامت

با نوشیدن قهوه چه اتفاقی در بدن شما می افتد

تقویم فارسی اندروید

در شروع صبح شما هم ممکن است خیلی کسل و خواب آلود باشید. تعجب آور نیست که 64 درصد از بزرگسالان ایالات متحده گزارش می کنند که حداقل یک فنجان قهوه در روز می نوشند. ما تصمیم گرفتیم یک لیست جالب توجه از کارهایی که نوشیدن قهوه می تواند برای بدن انسان انجام دهد تهیه کنیم.

اتفاقاتی که با نوشیدن قهوه برای شما می افتد

نوشیدن قهوه

1. ممکن است باعث شود شما عمر طولانی تری داشته باشید

تحقیقات منتشر شده در مجله Circulation حاکی از آن است که نوشیدن قهوه می تواند مرگ را از انسان دور کند. برای رسیدن به این یافته، محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بیش از 250،000 آمریکایی را طی 28 سال مورد بررسی قرار دادند و از آنها در مورد رژیم غذایی و مصرف قهوه سوال کردند. پس از تجزیه و تحلیل میزان بیماری و مرگ و میر آنها طی بیست سال بعد، دریافتند که در بین افراد غیر سیگاری، افرادی که روزانه بین سه تا پنج فنجان قهوه می نوشند تا 15 درصد احتمال ابتلا به مرگ به هر دلیلی در آنها کمتر از کسانی بود که اینطور نبودند. پس رفتاری دوستانه با باریستای محله خود داشته باشید.

2. می تواند دید بهتری به شما بدهد

کافئین موجود در قهوه باعث ترشح آدرنالین توسط غدد فوق کلیوی می شود. در عرض 20 دقیقه، مردمک چشم شما در اثر این ماده تحریک کننده طبیعی گشاد می شود. آیا نتیجه مثبت است؟ بله شما می توانید به طور موقت از دید تند و تیزتر لذت ببرید.

نوشیدن قهوه

3. قهوه برای درمان اختلال نعوظ در مردان

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در ژورنال PLOS ONE، مردانی که روزانه بین 85 تا 170 میلی گرم کافئین مصرف می کردند، معادل دو تا سه فنجان قهوه – 42 درصد کمتر دچار اختلال نعوظ (ED) می شوند. محققان این مزایا را ناشی از اثر شل کنندگی کافئین بر عروق می دانند که باعث بهبود جریان خون در آلت تناسلی مرد می شود.

4. قهوه می تواند سوزش معده را تشدید کند

هنگام نوشیدن قهوه، سطح اسیدیته در معده خود را بالا می برید. این اغلب چیز خوبی است زیرا افزایش سطح اسید به هضم غذا کمک می کند. اما وقتی قهوه بیش از حد را با معده خالی می نوشید، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. آب معده بیش از حد اسیدی می تواند مخاط روده را تحریک کرده و باعث سوزش معده شود.

5. قهوه زیاد می تواند باعث ذخیره چربی بیشتر شود

طبق مطالعه ای که در سال 2005 در Psychosomatic Medicine منتشر شد، کافئین می تواند سطح کورتیزول، هورمون استرس را در افراد تحت فشار افزایش دهد. سطح زیاد و مزمن می تواند ذخیره چربی اضافی را تحریک کند که منجر به چاقی می شود.

فرنچ پرس می تواند کلسترول بد آنها را افزایش دهد. مطالعه ای در سال 2007 از کالج پزشکی بیلور نشان داد که مصرف مولکولهای ساختاری مشابه کافستول و کهول (که هر دو فقط در دانه های قهوه یافت می شوند) می تواند منجر به افزایش قابل توجه سطح LDL در انسان شود. این امر باعث نگرانی نیست اگر قهوه را از طریق روشی استفاده کنید که از فیلتر کاغذ استفاده می کند. این بدان معناست که فقط بخش کوچکی از این مولکول های افزایش دهنده کلسترول هرگز به فنجان صبح شما راه نمی یابند و به درون بدن شما نمی رسند. اگر کلسترول بالایی دارید و از فرنچ بپرس استفاده می کنید، ممکن است بخواهید در مورد روش دم کردن خود بیشتر فکر کنید.

خواص قهوه

6. قهوه می تواند اضطراب را کاهش دهد

این اغلب با تردید همراه است بنابراین این ایده که عادت شما به قهوه می تواند راهی مطمئن برای نگرانی ها و مشغله های روزمره شما باشد ممکن است خلاف واقع باشد. با این حال، در واقع قهوه باعث آزاد شدن دوپامین می شود. این ماده شیمیایی خوب احساس آرامش را به وجود می آورد. آیا جای تعجب نیست که قهوه در بیشتر دفاتر روانشناسی و جاهای دیگر رایگان است؟

7. کمی قهوه ممکن است ضربان قلب شما را کندتر کند

ممکن است مقداری قهوه بنوشید و فشار خون شما کمی افزایش یابد. قلب شما با کمی کاهش سرعت در برابر این افت فشار واکنش نشان می دهد. با این حال، اگر به نوشیدن بیش از یک فنجان ادامه دهید، طپش قلب احتمالاً شتاب می گیرد.

8. نوشیدن قهوه می تواند زخم معده را تشدید کند

زخم معده می تواند دردناک باشد. قهوه می تواند مخاط دستگاه گوارش شما را به وجود آورد و باعث ایجاد زخم و سایر اشکال تحریک و آسیب معده شود. اگر زخم معده دارید، ممکن است بهتر باشد که نوشیدن قهوه را ترک کنید تا وضعیت تان بهتر شود. فکر می کنید خیلی جوان هستید و لازم نیست نگران زخم ها و همه چیزهای دیگر باشید؟ نه اینطور نیست و به سن و سال ربطی ندارد.

9. قهوه می تواند باعث توهم شود

اگر در انتهای شب نیاز به گذراندن شب در خانه ای خالی از سکنه دارید، ممکن است بخواهید نوشیدنی دیگری به جز قهوه به همراه داشته باشید. مطالعه ای که در سال 2009 در دانشگاه دورهام انجام شد، نشان داد افرادی که حداقل 315 میلی گرم کافئین (حدود سه فنجان قهوه دم کرده) در روز مصرف می کنند، سه برابر بیشتر از افرادی که کمتر از این مقدار می نوشند، دچار توهم می شوند. دیدن چیزهای شبح وار، شنیدن صداها و احساس حضور ارواح از جمله تجربیات گزارش شده توسط شرکت کنندگان در آزمون بود.

10. قهوه شما را تحریک می کند

فقط 20 دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، احساس می کنید که اثرات تحریک کننده ای بر شما دارد. شما می توانید انتظار داشته باشید که درجه هوشیاری بیشتری را تجربه کنید و بتوانید تمرکز بهتری روی کارها داشته باشید.

خواص قهوه

11. قهوه برای قلب شما مفید است

محققان دانشگاه هاروارد دریافتند کسانی که قهوه می نوشند 10 درصد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در آنها کمتر است اما یک افزودنی مانند خامه ساز ممکن است اثرات تقویت کننده نوشیدنی را خنثی کند. انواع سنتی آن غنی از چربی های ترانس است که اغلب تحت عنوان نام کمتر شناخته شده آن مخفی می شوند: روغن هیدروژنه که سطح کلسترول را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بله خامه را از فنجان خود دور نگه دارید تا از فواید سالم آن برای قلب بهره مند شود.

12. قهوه باعث ایجاد مدفوع در شما می شود

طبق تحقیقی که در ژورنال Gut منتشر شده است، “سرعتی که حرکت روده [پریستالتیس، انقباضات عضلانی موجی مانند در دستگاه گوارش شما] رخ می دهد، نشان دهنده یک اقدام غیر مستقیم بر روی روده بزرگ است زیرا بعید به نظر می رسد قهوه در این مورد به روده بزرگ برسد. ما گمان می کنیم که قهوه ممکن است با اثر گذاشتن بر روی گیرنده های اپیتلیال بر معده یا روده کوچک، “پاسخ گاستروکولونیک” ایجاد کند. چنین مکانیزمی می تواند توسط مکانیسم های عصبی یا هورمون های دستگاه گوارش واسطه باشد. نشان داده شده است که باعث آزادسازی گاسترین می شود که می تواند سنبله و فعالیت حرکتی را افزایش دهد.”

13. قهوه می تواند سلولیت بدن را صاف کند

به طور کلی، قهوه های استفاده شده به طور معمول دور ریخته می شوند اما برخی می گویند بردن آنها به زیر دوش خوب است زیرا می تواند ظاهر سلولیت را به حداقل برساند. لایه برداری و ماساژ با هم کمک می کنند تا به تحریک جریان خون و سفت شدن پوست کمک کنند.

14. قهوه اصلی ترین نوشیدنی انرژی زای سه ساعته است

قهوه به عنوان بهترین نوشیدنی برای بیدار شدن در اول صبح شناخته می شود اما بعد از سه ساعت انرژی تحلیل رفته و از بین می رود. برای ادامه تحرک، باید قهوه بیشتری بنوشید. این تاکتیک در نهایت می تواند یک مشکل باشد زیرا نوشیدن قهوه در اواخر روز می تواند تولید ملاتونین، هورمون اولیه بدن را مختل کند.

قهوه

15. قهوه می تواند به کاهش درد کمک کند

حتی اگر عادت به نوشیدن قهوه ندارید، کافئین می تواند به تسکین درد کمک کند. طبق گفته WebMD، کافئین نه تنها می تواند باعث تسکین درد و تا 40٪ موجب درمان سردرد شود بلکه واکنش بدن به داروها را نیز سرعت می بخشد. در این صورت، نباید تعجب آور باشد که بسیاری از داروهای سردرد حاوی کافئین نیز هستند.

16. قهوه برای نوزادان متولد نشده خوب نیست

مطالعه ای که در سال 2008 در ژورنال آمریکایی زنان و زایمان انجام شد، نشان داد که خطر سقط جنین در زنان بارداری که بیش از 200 میلی گرم یا بیشتر کافئین در روز مصرف می کنند، بیش از دو برابر است. کالج زنان و زایمان نیز در آمریکا حداکثر 200 میلی گرم در روز را توصیه می کند.

17. احساس مثبت شما را حفظ می کند

محققان دریافتند که شرکت کنندگان در مطالعه (افراد سیگاری و غیرسیگاری) که حداقل یک فنجان قهوه در روز می نوشند تا 36 درصد میزان خودکشی کمتری داشتند و این اولین گروه محققانی نبود که این کشف را انجام داد. چندین مطالعه دیگر نیز به ارتباط معکوس اشاره کرده اند. با این وجود، هنوز مشخص نیست که در نوشیدنی چه چیزی وجود دارد که موجب این امر می شود یا اینکه نوشیدن قهوه صرفاً برای به اشتراک گذاشتن فاکتورهای سبک زندگی مشترک (مانند نرخ بالاتر اشتغال) اتفاق می افتد که اغلب با خطر کمتری از خودکشی همراه هستند. بر اساس یک گزارش، نشان داده شده است که کافئین باعث کاهش از دست دادن دوپامین (هورمون شادی) می شود.

نوشیدنی مفید

18. برای مغز شما مفید است

خبرهای خوب همچنان ادامه دارد! همچنین مشخص شد کسانی که قهوه می نوشند 9 تا 37 درصد کمتر در اثر بیماری های عصبی مانند پارکینسون و زوال عقل می میرند. اگرچه دلیل این امر هنوز کاملاً درک نشده است اما یک نظریه این است که کافئین قهوه می تواند یک عامل مؤثر باشد.

19. قهوه به شما کمک می کند سریعتر کالری بسوزانید

قهوه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است زیرا سوخت و ساز بدن را تقویت می کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Physiology & Behavior، میزان متابولیسم میانگین ​​افرادی که قهوه کافئین دار می نوشیدند 16 درصد بیشتر از کسانی بود که قهوه بدون کافئین می نوشیدند. یک فنجان قهوه سیاه نیز به عنوان یک نوشیدنی قبل از تمرین انتخاب خوبی است: محققان دریافتند دوچرخه سوارانی که مکمل کافئین مصرف می کنند می توانند حدود یک مایل بیشتر از کسانی که دارونما مصرف می کنند، مسافت را طی کنند. فقط از مواد شیرین کننده صرف نظر کنید.

همچنین زیاده روی نکنید. ایمی شاپیرو، متخصص تغذیه می گوید: چند فنجان قهوه به خاطر افزایش متابولیسم بنوشید اما اگر هرگز بدون لیوان بر لب دیده نمی شوید، این می تواند علیه شما اثر کند. کافئین یک عنصر طبیعی اشتها آور است. اگر مدام آن را مصرف می کنید، ممکن است زیاد غذا نخورید یا وقتی غذا بخورید که گرسنه هستید.

20. ممکن است میکروب های زیادی بنوشید

میکروبیولوژیست های دانشگاه والنسیا اسپانیا از قطره های سینی 9 دستگاه نسپرسو نمونه برداری کردند. آنها دریافتند که بین 35 تا 67 جنس باکتری مختلف در سینی های قهوه باقی مانده است. یک تولیدکننده قهوه دارای استافیلوکوک، استرپتوکوک، باسیل سرئوس و E. coli بود. خبر بد این است که حتی اگر از دستگاه قهوه ساز استفاده نمی کنید اجتناب از این مینی تهدیدها دشوار است. لیوان قهوه نیز اغلب آلوده می شود. دکتر چارلز گربا، میکروبیولوژیست، در سال 2013 به فاکس نیوز گفت: “در مطالعات ما، نیمی از آنها باکتری های مدفوع داشته اند.”

21. فقط بوییدن قهوه می تواند مغز شما را تغییر دهد

مطمئناً، همه ما می دانیم که قهوه هنگام نوشیدن می تواند تغییراتی در شما ایجاد کند، اما طبق تحقیقات فقط کافی است مقداری دانه بو داده شده را بو کنید تا تأثیر عمیق و قابل ملاحظه ای در عملکرد مغز داشته باشد. مطالعات انجام شده بر روی مغز موش های تحت استرس و بدون استرس نشان داد که موش های تحت فشار دارای فعالیت های مختلفی در 17 ژن در مغز هستند. به علاوه، سطح برخی از پروتئین های مغز به روشی تغییر می کند که می تواند تأثیر آرام بخشی بر استرس داشته باشد یا عملکرد آنتی اکسیدانی داشته باشد.

22. ممکن است علائم ترک اعتیاد را تجربه کنید

لورا جولیانو، مدیر داروسازی دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی می گوید: “مصرف منظم کافئین منجر به وابستگی جسمی به کافئین می شود، این علائم در صورت قطع ناگهانی مصرف کافئین به عنوان علائم ترک ظاهر می شود.” “جلوگیری از سردرد یکی از ویژگی های بارز مصرف کافئین است. دلیل این امر این است که یکی از اثرات دارویی کافئین، انقباض رگهای خونی در مغز است.”

23. یک فنجان می تواند به جلوگیری از سردرد کمک کند

دکتر كاتلین دیگر، عضو آكادمی عصب شناسی آمریكا و مدیر بخش سردرد و بخش اعصاب و چشم در دانشگاه یوتا در سالت لیك می گوید: “سردردهای خاصی وجود دارد كه نام آنها سردردهای هیپنیك است. “سردرد هیپنیک سردرد نادری است که در افراد مسن دیده می شود و بعد از خواب شروع می شود. نوشیدن کمی قهوه قبل از خواب می تواند از سردردهای هیپنیک جلوگیری کند. همچنین از کافئین در سردردهای ناشی از بعد از ضربه به کمر استفاده می شود. یعنی فرد تحت یک ضربه نخاعی قرار می گیرد.”

نوشیدنی مفید

24. قهوه می تواند پاهای شما را نرم کند

کارولین دو، مدیر آبگرم در هتل Umstead می گوید: ترکیبی از قهوه غنی از آنتی اکسیدان و روغن نارگیل مرطوب کننده، ترکیبی کامل از مواد طبیعی برای از بین بردن و ترمیم پوست خشن است. دستور العمل وی شامل یک فنجان روغن نارگیل بکر، نصف فنجان قهوه محلول و یک یا دو قاشق چایخوری عصاره وانیل است که باید با هم مخلوط شوند.

25. در صورت مصرف زیاد قهوه ممکن است سرطان کبد را از بین ببرد

یک مطالعه جدید از صندوق بین المللی تحقیقات سرطان جهانی (WCRF) مستقر در لندن نشان می دهد که مصرف منظم قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را در میان افرادی که بیش از حد تحت فشار قرار دارند کاهش دهد.

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی