تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

با مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن آشنا شوید

تقویم فارسی اندروید

همه کالری ها برابر نیستند. غذاهای مختلف مسیرهای متابولیکی متفاوتی را در بدن شما طی می کنند. آنها می توانند اثرات بسیار متفاوتی بر گرسنگی، هورمون ها و تعداد کالری هایی که می سوزانید داشته باشند. در اینجا 20 تا از مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن که از نظر علمی تایید شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

1. تخم مرغ کامل

همیشه به خاطر ترس از کلسترول خون، تخم مرغ کامل (سفیده و زرده) با نگرانی مصرف می شود.

اگرچه مصرف زیاد تخم مرغ باعث افزایش کلسترول LDL “بد” در بعضی از افراد می شود اما اگر نیاز به مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن دارید، یکی از بهترین مواد غذایی برای خوردن است. آنها از پروتئین و چربی بسیار سرشار هستند.

یک مطالعه بر روی 30 زن با اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به جای شیرینیجات، باعث افزایش احساس سیری می شود و شرکت کنندگان را مجبور به خوردن کمتر برای 36 ساعت بعدی می کند.

یک مطالعه هشت هفته ای دیگر نشان داد تخم مرغ های صبحانه باعث کاهش وزن در رژیم غذایی محدود شده با کالری در مقایسه با شیرینی ها شدند.

رژیم لاغری

تخم مرغ ها همچنین به طور باورنکردنی متراکم و غنی هستند و می توانند به شما کمک کنند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را در رژیم غذایی با کالری محدود دریافت کنید. جالب اینجاست که تقریباً تمام مواد مغذی در زرده ها یافت می شوند.

خلاصه : تخم مرغ ها بسیار کامل و سرشار از مواد مغذی هستند. در مقایسه با کربوهیدرات های تصفیه شده مانند شیرینی، تخم مرغ می تواند اشتها را بعدا در روز سرکوب کند و حتی ممکن است باعث کاهش وزن شود.

2. سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز شامل کلم، اسفناج، کلارد، سوئیس چارد و چند مورد دیگر از مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن هستند.

آنها خاصیت هایی دارند که آنها را برای داشتن رژیم لاغری ایده آل می کند مانند کالری و کربوهیدرات کم و فیبر سرشار.

خوردن سبزیجات با برگ سبز راهی عالی برای افزایش حجم وعده های غذایی شما بدون افزایش کالری است. مطالعات بیشماری نشان می دهد که وعده های غذایی و رژیم های غذایی با چگالی انرژی کم باعث می شوند افراد به طور کلی کالری کمتری مصرف کنند.

سبزیجات با برگ سبز همچنین ساشار از بسیاری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی از جمله کلسیم و دیگر مواد مغذی بسیار هستند که در بعضی از مطالعات گفته شده به چربی سوزی کمک می کنند.

خلاصه : سبزیجات با برگ سبز از مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن شما هستند. نه تنها کالری کمی دارند بلکه فیبر بالایی نیز دارند که به شما در حفظ سلامتی کمک می کند.

3. ماهی سالمون

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون بسیار سالم و بسیار سیر کننده هستند و شما را برای ساعت ها سیر نگه می دارند.

ماهی سالمون سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم و مواد مغذی مهم مختلف است.

ماهی و غذاهای دریایی به طور کلی همچنین ممکن است مقدار قابل توجهی از ید مورد نیاز را تأمین کنند.

این ماده مغذی برای عملکرد مناسب تیروئید ضروری است که برای عملکرد بهینه متابولیسم مهم شمرده می شود.

مطالعات نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از مردم نیازهای ید خود را تأمین نمی کنند.

ماهی سالمون همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که نشان داده شده است به کاهش التهاب کمک می کند که به نظر می رسد نقش مهمی در چاقی و بیماری متابولیک دارد.

ماهی خال مخالی(مکرل)، قزل آلا، ساردین، ​​شاه ماهی و انواع دیگر ماهی های چرب نیز بسیار عالی هستند.

خلاصه : ماهی سالمون از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار سرشار است و این یک از مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن سالم محسوب می شود.

4. سبزیجاتی از خانواده کلم ها

این نوع سبزیجات شامل کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و جوانه بروکسل است که مانند سایر سبزیجات، فیبر زیادی دارند و به طرزی باورنکردنی شما را سیر می کنند.

علاوه بر این، این نوع سبزیجات معمولاً حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند.

از نظر پروتئین به اندازه غذاهای حیوانی یا حبوبات از نظر پروتئین سرشار نیستند اما در مقایسه با بیشتر سبزیجات این مقدار هنوز هم بسیار زیاد است.

ترکیبی از پروتئین، فیبر و کالری کم باعث می شود که در صورت نیاز به کاهش وزن، این سبزیجات به عنوان مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن در وعده های غذایی شما قرار بگیرند.

آنها همچنین بسیار مغذی هستند و حاوی مواد ضد سرطان می باشند.

خلاصه : خانواده کلم ها از نظر کالری کم اما از نظر فیبر و مواد مغذی بسیار سرشارند. افزودن آنها به رژیم غذایی شما نه تنها یک استراتژی عالی برای کاهش وزن است بلکه ممکن است سلامت کلی شما را نیز بهبود بخشد.

کاهش وزن

5. گوشت بدون چربی و سینه مرغ

علیرغم نداشتن شواهد و مدارک خوب برای تأیید ادعاهای منفی درباره گوشت، مقصر اصلی مشکلات مختلف بهداشتی است.

گرچه گوشت فرآوری شده ناسالم است اما مطالعات نشان می دهد که گوشت قرمز فرآوری نشده خطر بیماری قلبی یا دیابت را افزایش نمی دهد.

براساس دو مطالعه بزرگ، گوشت قرمز فقط رابطه ای بسیار ضعیف با سرطان در مردان دارد و هیچ ارتباطی با خانم ها وجود ندارد.

واقعیت این است که گوشت یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن است زیرا پروتئین بالایی دارد.

پروتئین تقریباً مهم ترین و سیر کننده ترین ماده مغذی است و خوردن یک رژیم با پروتئین بالا باعث می شود که شما 80 تا 100 کالری بیشتر در روز بسوزانید.

مطالعات نشان داده اند که افزایش میزان دریافت پروتئین به 25 درصد کالری به طور روزانه می تواند کاهش یابد و میل شما به تنقلات در اواخر شب را به نصف کاهش دهد و باعث کاهش وزن تقریبا یک پوند (0.45 کیلوگرم) در هفته شود.

اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، از خوردن گوشت های چرب احساس راحتی کنید اما اگر رژیم کربوهیدرات متوسط ​​و پر کربوهیدرات دارید، انتخاب گوشت بدون چربی ممکن است مناسب تر باشد.

خلاصه : خوردن گوشت بدون چربی فرآوری نشده یک روش عالی برای افزایش مصرف پروتئین است. جایگزینی برخی از کربوهیدرات ها یا چربی ها در رژیم غذایی با پروتئین می تواند کاهش چربی های اضافی را برای شما راحت تر کند.

6. سیب زمینی آب پز

به نظر می رسد سیب زمینی های سفید به دلایلی زیاد مورد پسند همگان نیستند.

با این حال، آنها چندین خاصیت دارند که آنها را هم به عنوان مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن و هم برای سلامتی مطلوب تبدیل می کنند.

آنها حاوی طیف فوق العاده متنوعی از مواد مغذی کمی هستند که تقریباً همه چیز مورد نیاز شما را دارند.

حتی گزارش شده است از افرادی که فقط با سیب زمینی تنها برای مدت طولانی زندگی می کنند.

آنها به ویژه از نظر پتاسیم بسیار غنی هستند و در کنترل فشار خون نقش مهمی دارند.

مقیاس شاخص سیری نشان می دهد سیب زمینی های آب پز و جوشانده بیشترین میزان در غذاهای آزمایش شده را به خود اختصاص داده است.

این بدان معنی است که با خوردن سیب زمینی آب پز شما به طور طبیعی احساس سیر شدن می کنید و به میزان کمتری از غذاهای دیگر می خورید.

اگر اجازه دهید سیب زمینی ها پس از جوشیدن برای مدتی خنک شوند، آنها مقدار زیادی نشاسته مقاوم را تشکیل می دهند که یک ماده فیبر مانند است که نشان می دهد دارای مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش وزن است.

سیب زمینی شیرین، شلغم و سایر سبزیجات ریشه ای نیز عالی هستند.

خلاصه : سیب زمینی های آب پز جزو سیر کننده ترین غذاها هستند. آنها به ویژه در کاهش اشتهای شما خوب هستند و به طور بالقوه مصرف غذای شما را در طول روز سرکوب می کنند.

7. ماهی تن

ماهی تن یکی دیگر از غذاهای کم کالری و دارای پروتئین بالا است.

این ماهی از مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن است به این خاطر که چربی کمی دارد.

ماهی تن در میان بدنسازان و مدل ها که در حال کاهش وزن هستند بسیار محبوب است زیرا این یک روش عالی برای افزایش مصرف پروتئین است که در عین حال کم کالری و چربی می باشد.

اگر می خواهید بر تأثیر پروتئین تأکید کنید، حتماً کنسرو ماهی تن را در آب انتخاب کنید نه در روغن.

خلاصه : ماهی تن یک منبع عالی و کم چرب از پروتئین با کیفیت بالاست. جایگزینی سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات یا چربی با پروتئین یک استراتژی موثر کاهش وزن در رژیم غذایی با کالری کم است.

8. حبوبات

برخی حبوبات به ویژه لوبیا می توانند برای کاهش وزن مفید باشند. این شامل عدس، لوبیای سیاه، لوبیا چیتی و برخی دیگر است.

این مواد غذایی سرشار از پروتئین و فیبر زیاد می باشند که دو ماده مغذی هستند که نشان داده شده منجر به سیری می شوند.

آنها همچنین حاوی مقداری نشاسته مقاوم هستند.

مشکل اصلی این است که بسیاری از افراد در تحمل حبوبات مشکل دارند. به همین دلیل مهم است که آنها را به درستی تهیه کنید.

خلاصه : وجود لوبیا و حبوبات در رژیم کاهش وزن شما مفید است. آنها سرشار از پروتئین و فیبر هستند و به احساس سیر بودن و دریافت کالری کمتر کمک می کنند.

9. سوپ ها

همانطور که گفته شد، وعده های غذایی و رژیم های غذایی با چگالی انرژی کم باعث می شوند افراد کالری کمتری مصرف کنند.

بیشتر غذاهای دارای چگالی انرژی کم، غذاهایی هستند که حاوی مقدار زیادی آب هستند مانند سبزیجات و میوه ها اما شما می توانید آب بیشتری را به غذای خود اضافه کنید و یک سوپ درست کنید.

برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن دقیقاً همان غذای تبدیل شده به سوپ و نه به عنوان غذای جامد، باعث می شود افراد احساس سیری بیشتری کنند و به میزان قابل توجهی کالری کمتری بخورند.

فقط مطمئن شوید که چربی بیش از حدی را به سوپ خود مانند خامه یا شیر نارگیل اضافه نکنید زیرا این می تواند میزان کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

خلاصه : سوپ ها می توانند بخشی مؤثر از رژیم کاهش وزن باشند. مقدار بالای آب آنها باعث سیر شدن می شود. با این حال سعی کنید از خوردن سوپ های خامه ای یا روغنی و پر چرب خودداری کنید.

رژیم غذایی لاغری

10. پنیر کاتیج

محصولات لبنی اصولا پروتئین بالایی دارند.

یکی از بهترین آن ها پنیر کاتیج است که سرشار از پروتئین زیاد با کربوهیدرات بسیار کم و کم چرب است.

خوردن پنیر کاتیج یک راه عالی برای افزایش پروتئین در رژیم غذایی شماست. این بسیار شما را دچار احساس سیری می کند و باعث می شود با تعداد کالری نسبتاً کم احساس سیری کنید.

فرآورده های لبنی همچنین کلسیم بالایی دارند که ممکن است به چربی سوزی کمک کند.

سایر لبنیات با پروتئین کم چرب شامل ماست یونانی و ماست ایسلندی است.

خلاصه : خوردن فرآورده های لبنی بدون چربی مانند پنیر یکی از بهترین راه ها برای دریافت پروتئین بیشتر بدون افزایش قابل توجهی کالری است.

11. آووکادو

آووکادو میوه ای بی نظیر است.

در حالی که بیشتر میوه ها از کربوهیدرات سرشار هستند، آووکادو با چربی های سالم غنی شده است.

آنها به ویژه دارای اسید اولئیک اشباع نشده هستند، همان نوع چربی که در روغن زیتون بسیار زیاد موجود است.

با وجود داشتن چربی زیاد، آووکادو همچنین حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و باعث می شود آنها نسبت به آنچه فکر می کنید دارای انرژی کمتری باشند.

علاوه بر این، آنها یک ترکیب عالی برای سالادهای گیاهی هستند زیرا مطالعات نشان می دهد که چربی آنها می تواند جذب آنتی اکسیدان کاروتنوئید را تا پنج برابر افزایش دهد.

آنها همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله فیبر و پتاسیم هستند.

خلاصه : آووکادو نمونه خوبی از یک منبع چربی سالم است که می توانید در ضمن تلاش برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود داشته باشید. فقط مطمئن شوید که مصرف خود را در حد متوسط ​​نگه می دارید.

12. سرکه سیب

سرکه سیب در طب سنتی و درمان های طبیعی فوق العاده محبوب است.

این ماده اغلب در چاشنی ها، سس ها و سالادها استفاده می شود و بعضی از افراد حتی آن را در آب رقیق می کنند و می نوشند.

چندین مطالعه و آزمایش انسانی نشان می دهد که سرکه سیب می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

مصرف سرکه سیب همزمان با یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا می تواند احساس سیر بودن را افزایش داده و باعث شود افراد برای بقیه روز 200 تا 275 کالری کمتر مصرف کنند.

یک مطالعه 12 هفته ای در افراد چاق همچنین نشان داد که مصرف 15 یا 30 میلی لیتر سرکه در روز باعث کاهش وزن به میزان 2.6 تا 3.7 پوند یا 1.2 تا 1.7 کیلوگرم می شود.

همچنین نشان داده شده است که مصرف سرکه سیب بعد از وعده های غذایی قند خون را کاهش می دهد که ممکن است در طولانی مدت اثرات مفیدی برای سلامتی داشته باشد.

خلاصه : اضافه کردن سرکه سیب به سالاد سبزیجات شما ممکن است به کاهش اشتهای شما کمک کند که به طور بالقوه منجر به کاهش وزن بیشتر می شود.

13. آجیل

آجیل علیرغم داشتن چربی زیاد، همانطور که انتظار دارید چاق کننده نیست.

آنها یک میان وعده عالی هستند که حاوی مقادیر متعادلی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند.

مطالعات نشان داده اند که خوردن آجیل می تواند باعث بهبود سلامتی متابولیک و حتی کاهش وزن شود.

از این گذشته، مطالعات نشان داده اند که افرادی که آجیل می خورند نسبت به افرادی که نمی خورند سالم تر و لاغرتر هستند.

فقط اطمینان حاصل کنید که از حد خارج نشوید زیرا هنوز کالری بالایی دارند. اگر تمایل به خوردن مقادیر زیادی آجیل دارید، بهتر است از خوردن آنها اجتناب کنید.

خلاصه : آجیل می تواند علاوه بر سالم بودن با مصرف در حد اعتدال در رژیم کاهش وزن موثر باشد.

14. غلات سبوس دار

گرچه غلات در سال های اخیر شهرت بدی کسب کرده اند اما برخی از انواع آنها به طور قطع سالم هستند.

این شامل برخی از غلات کامل می شود که با فیبر پر شده و حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند. نمونه های قابل توجه شامل جو، برنج قهوه ای و کینوا است.

جو دوسر از فیبرهای محلول بتا، گلوکز که به نظر می رسد باعث افزایش سیری و بهبود سلامت متابولیک می شود، سرشار است.

هم برنج قهوه ای و هم سفید می توانند حاوی مقادیر قابل توجهی نشاسته مقاوم باشند، به خصوص اگر پخته شوند و بعد از آن زمان برای خنک شدن داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که غلات تصفیه شده انتخاب سالمی نیستند و گاهی اوقات غذاهایی که دارای برچسب “غلات سبوس دار” هستند، غذاهای آشغال کاملاً فرآوری شده ای هستند که هم مضر هستند و هم چربی دارند.

اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، خوب است از خوردن دانه ها جلوگیری کنید زیرا سرشار از کربوهیدرات هستند اما در غیر این صورت هیچ مشکلی با خوردن غلات سبوس دار وجود ندارد اگر به آنها حساسیت نداشته باشید.

خلاصه : اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید از خوردن غلات تصفیه شده خودداری کنید. به جای آن، غلات سبوس دار را انتخاب کنید که دارای فیبر و مواد مغذی بیشتری هستند.

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

15. فلفل چیلی

خوردن فلفل چیلی ممکن است در رژیم کاهش وزن مفید باشد.

آنها حاوی کپسایسین هستند که در بعضی مطالعات نشان می دهد اشتها را کاهش می دهد و باعث افزایش چربی سوزی می شود.

این ماده حتی در بسیاری از مکمل های کاهش وزن تجاری به صورت مکمل و یک ماده رایج فروخته می شود.

یک مطالعه نشان داد که خوردن 1 گرم فلفل قرمز چیلی باعث کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی در افرادی که به طور منظم فلفل نخورده اند می شود.

با این حال، هیچ تأثیری در افرادی که به خوردن غذاهای تند عادت کرده اند وجود ندارد و این نشان می دهد که سطح خاصی از تحمل می تواند به مرور زمان ایجاد شود.

خلاصه : خوردن غذاهای تند مانند فلفل چیلی ممکن است اشتهای شما را به طور موقت کاهش داده و حتی باعث افزایش چربی سوزی شود. با این حال به نظر می رسد که تحمل در افرادی که مرتباً چیلی می خورند ایجاد می شود و بدنشان عادت می کند و دیگر چندان تاثیر گذار نیست.

16. میوه

اکثر کارشناسان بهداشت موافقند که میوه بسیار سالم است.

مطالعات بیشماری نشان داده است که افرادی که بیشترین میوه (و سبزیجات) را مصرف می کنند، نسبت به افرادی که اینطور نیستند، سالم ترند.

البته برای همه یکسان نیست بنابراین این مطالعات هیچ چیزی را اثبات نمی کنند. با این حال، میوه ها دارای خواصی هستند که باعث کاهش وزن می شوند.

اگرچه حاوی قند طبیعی هستند اما چگالی انرژی کمی دارند و برای جویدن مدتی زمان لازم دارند. به علاوه، مقدار فیبر آنها به جلوگیری از انتشار سریع قند در جریان خون شما کمک می کند.

تنها افرادی که ممکن است بخواهند از میوه خودداری کنند و یا مصرف آن را به حداقل برسانند، افرادی هستند که رژیم کم کربوهیدرات کم کربوژنیکی دارند و یا حساسیت دارند.

بیشتر میوه ها می توانند یک افزودنی موثر و خوشمزه برای رژیم کاهش وزن باشند.

خلاصه : اگرچه میوه ها حاوی مقداری قند هستند اما می توانید به راحتی آنها را در رژیم لاغری قرار دهید. آنها دارای فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی متنوعی هستند که باعث افزایش سرعت قند خون می شوند.

17. گریپ فروت

یکی از میوه هایی که شایسته برجسته شدن است، گریپ فروت است. اثرات آن بر کنترل وزن مستقیماً مورد مطالعه قرار گرفته است.

در یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 91 فرد چاق، خوردن نیمی از گریپ فروت تازه قبل از غذا منجر به کاهش وزن 3.5 پوند (1.6 کیلوگرم) شد.

گریپ فروت همچنین مقاومت به انسولین را کاهش داده است، ناهنجاری متابولیکی که در بیماری های مزمن دخیل است.

بنابراین خوردن نصف گریپ فروت حدود نیم ساعت قبل از برخی از وعده های غذایی روزانه ممکن است به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کلی کمتری مصرف کنید.

خلاصه : مطالعات نشان می دهد که گریپ فروت ممکن است اشتها را سرکوب کرده و میزان کالری دریافتی را قبل از خوردن غذا کاهش دهد. اگر می خواهید وزن کم کنید، این کار ارزش امتحان کردن را دارد.

18. دانه های چیا

دانه های چیا از جمله مواد مغذی موجود در کره زمین هستند.

آنها حاوی 12 گرم کربوهیدرات در هر اونس (28 گرم) هستند که بسیار زیاد است اما 11 عدد از این گرم ها فیبر هستند.

این امر باعث می شود دانه چیا به عنوان غذایی کم کربوهیدرات و یکی از بهترین منابع فیبر در جهان شناخته شود.

دانه های چیا به دلیل داشتن فیبر زیاد می توانند بین 11 تا 12 برابر وزن خود آب جذب کنند، حالت ژلی پیدا کنند و در معده شما منبسط شوند.

اگرچه برخی مطالعات نشان داده اند که دانه های چیا می توانند به کاهش اشتها کمک کنند اما از نظر آماری تأثیر معنی داری بر کاهش وزن ندارند.

با این حال، با توجه به ترکیبات مغذی آنها  این حس وجود دارد که تخم چیا می تواند بخشی مفید از رژیم کاهش وزن شما باشد.

خلاصه : دانه های چیا از فیبر بسیار بالایی برخوردار هستند که باعث سیر شدن شما و کاهش اشتها می شود. به همین دلیل، آنها می توانند در رژیم کاهش وزن مفید باشند.

19. روغن نارگیل

همه چربی ها مثل هم نیستند و با هم برابر نیستند.

روغن نارگیل از اسیدهای چرب به نام تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​تشکیل شده است.

نشان داده شده است که این اسیدهای چرب باعث افزایش سیری بهتر از سایر چربی ها و افزایش تعداد کالری سوخته شده می شوند.

علاوه بر این، دو مطالعه  (یکی در زنان و دیگری در مردان) نشان داد که روغن نارگیل مقادیر چربی شکم را کاهش می دهد.

البته روغن نارگیل هنوز هم حاوی کالری است، بنابراین اضافه کردن آن بیشتر از آنچه در حال حاضر می خورید ایده بدی است.

این به معنای اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی شما نیست بلکه جایگزین کردن برخی دیگر از چربی های پخت و پز همراه با روغن نارگیل است.

خلاصه : روغن نارگیل حاوی تری گلیسریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) است که ممکن است احساس سیری را افزایش دهد.

غذاهای لاغر کننده

20. ماست پرچرب

ماست یکی دیگر از غذاهای لبنی عالی است.

انواع خاصی از ماست حاوی باکتری های پروبیوتیکی وجود دارد که می تواند عملکرد روده شما را بهبود بخشد.

داشتن روده سالم ممکن است به محافظت در برابر التهاب و مقاومت لپتین که یکی از اصلی ترین عوامل هورمونی چاقی است، کمک کند.

انتخاب ماست پرچرب را در نظر بگیرید. مطالعات نشان می دهد که لبنیات پرچرب با کاهش خطر چاقی و دیابت نوع 2 در طول زمان همراه است.

ماست کم چرب معمولاً پر از قند است، بنابراین بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

خلاصه : ماست پروبیوتیک می تواند سلامت دستگاه گوارش شما را افزایش دهد. در نظر بگیرید که آن را به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید اما حتما از مصرف محصولاتی که حاوی قند اضافه هستند خودداری کنید.

سخن آخر

یافتن غذاهای سالم برای رژیم لاغری آسان است.

اینها عمدتاً غذاهای کاملی مانند ماهی، گوشت بدون چربی، سبزیجات، میوه، آجیل ، دانه ها و حبوبات هستند.

چندین غذای فرآوری شده مانند ماست پروبیوتیک، روغن زیتون فوق العاده بکر و جو دوسر نیز گزینه های عالی هستند.

در کنار اعتدال و ورزش منظم، خوردن این غذاهای مغذی باید راه موفقیت و زندگی سالم تری را هموار کند.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی