ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

ایجاد اعتماد در یک رابطه چگونه ممکن است؟

تقویم فارسی اندروید

اعتماد چیست؟ سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: ایجاد اعتماد در یک رابطه به این معنی است که شما با شریک زندگی خود احساس امنیت و وفاداری دارید.

ایجاد اعتماد

«اعتماد به معنای تکیه کردن به شخص دیگری است، زیرا با او احساس امنیت می‌ کنید و اطمینان دارید که او به شما صدمه نمی‌ زند. رومانوف می‌ گوید اعتماد پایه و اساس روابط است، زیرا به شما امکان می‌ دهد آسیب‌ پذیر باشید و بدون اینکه نیازی به محافظت دفاعی از خود داشته باشید، با آن شخص راحت باشید.

این مقاله به بررسی اهمیت اعتماد در روابط می پردازد و راه هایی را برای ایجاد اعتماد با شریک زندگی خود پیشنهاد می کند.

اهمیت اعتماد در روابط

اعتماد یک جزء حیاتی در روابط شاد و موفق است. در زیر، رومانوف توضیح می دهد که چرا اعتماد در روابط مهم است.

مثبت اندیشی را ترویج می کند

اعتماد در روابط مهم است زیرا به شما امکان می دهد پذیراتر و بخشنده تر باشید. اگر به شریک زندگی خود اعتماد دارید، به احتمال زیاد کاستی ها یا رفتارهایی که شما را آزار می دهد می بخشید زیرا در مجموع به او اعتقاد دارید و می دانید که پشت شماست.

تعارض را کاهش می دهد

اعتماد همچنین به شما امکان می دهد از تعارض عبور کنید. وقتی به شریک زندگی خود اعتماد دارید، تمایل بیشتری به چشم پوشی از مشکلات دارید یا متعهد به یافتن راه حل برای مسائل می شوید، زیرا در زمینه هایی که برای شما مهم ترین هستند، متحد هستید. حتی اگر شریک زندگی شما کاری ناامید کننده انجام دهد، به احتمال زیاد به او شک می کنید و اگر به او اعتماد کنید، خوبی را در او می بینید.

تاثیر عدم اعتماد

رومانوف می‌گوید: ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد و اگر شریک زندگی شما به طور مداوم به وعده‌ ها یا تعهدات خود عمل نکند، انتظارات کمی از آنها خواهید داشت.

وقتی اعمال شریک زندگی شما با حرف های او همسو نباشد، متوجه می شوید که آنها قابل اعتماد نیستند. نقض مکرر یا رفتارهای آزاردهنده مداوم اعتماد را از بین می برد.

فقدان اعتماد می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد زیرا ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. فقدان اعتماد همچنین می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. رومانوف برخی از اثرات زیر را بیان می کند:

فقدان صمیمیت: وقتی اعتماد کمی در رابطه وجود داشته باشد، صمیمیت کاهش می یابد. وقتی شریک زندگی شما فریبکار است، احتمالاً می خواهید از او فاصله بگیرید، هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی.

منفی نگری: وقتی احساس می کنید از طرف شریک زندگی تان به شما ظلم شده است، ممکن است روی این احساس تثبیت شوید که نه تنها باعث کناره گیری شما از او می شود، بلکه باعث عصبانیت شما نسبت به او نیز می شود. این می تواند ارتباط و نزدیکی را خفه کند.

ناامنی: عدم اعتماد معمولاً منجر به ناامنی در رابطه می شود. به نوبه خود، شما دائماً به آنچه همسرتان به شما می گوید شک خواهید کرد و ممکن است با کنترل بیشتر واکنش نشان دهید. به طور متناقض، رفتارهایی که برای به دست آوردن کنترل طراحی شده اند، معمولاً شرکا را دورتر می کنند. به عنوان مثال، تماس بی وقفه یا ارسال پیامک به شریک زندگی خود برای اطلاع از او می تواند او را از شما دور کند.

افسردگی و اضطراب: اگر در رابطه شما اعتماد کمی وجود داشته باشد، ممکن است سطوح بالاتری از افسردگی یا اضطراب را تجربه کنید، زیرا دائماً این سوال را خواهید داشت که آیا همسرتان دروغ می‌گوید یا فریب تان می‌ دهد.

رومانوف چند استراتژی را به اشتراک می گذارد که می تواند به شما و شریک زندگی شما کمک کند تا در روابط خود اعتماد ایجاد کنید.

ایجاد اعتماد در یک رابطه

روابط زناشویی

در اشتباهات بهبود پیدا کنید

یک گام مهم برای ایجاد اعتماد این است که وقتی انتظارات را زیر پا می گذارید یا به یکدیگر صدمه می زنید، صادق و صریح باشید.

هرکسی اشتباه می کند. آنچه مهم است این است که پس از تعمیر هر چیزی که در نتیجه اشتباه آسیب دیده است، می توانید یاد بگیرید و به یکدیگر نزدیکتر شوید. بهترین راه برای انجام این کار این است که آنها را به طور کامل در اختیار داشته باشید و نشان دهید که چگونه در آینده بهتر عمل خواهید کرد.

برقراری ارتباط

گام دیگر برای ایجاد اعتماد، مشارکت در ارتباطات باز است. رازداری باعث از بین رفتن اعتماد می شود، بنابراین وقتی شریک زندگی شما بتواند شفاف باشد و فضایی را برای بررسی موضوعاتی که ممکن است باعث بی اعتمادی شما شود را فراهم کند، می توانید احساس راحتی بیشتری کنید و احتیاط خود را کنار بگذارید.

هر چه بیشتر بتوانید در همان راستا قرار بگیرید، احساس نزدیکی به شریک زندگی خود خواهید داشت. برقراری ارتباط باز باعث می شود که شما راحت تر در مورد نگرانی ها و در مورد رابطه صحبت کنید. وقتی بتوانید ارتباط باز داشته باشید، احساس نزدیکی به شریک زندگی خود خواهید کرد.

حرف آخر

اعتماد یک رکن مهم در روابط است و فقدان آن می تواند منجر به منفی نگری، تعارض، ناامنی، افسردگی و اضطراب و… شود.

اگر رابطه شما فاقد اعتماد است، مهم است که برای ایجاد آن با شریک زندگی خود کار کنید تا بتوانیددر برابر یکدیگر آسیب پذیر باشید.

اگر در حل مشکلات اعتماد خود با شریک زندگی خود مشکل دارید، می توانید از یک درمانگر یا یک مشاور روابط زوجین کمک بگیرید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی