اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

انیشتین هم عاشق شد !!

تقویم فارسی اندروید

انیشتین هم عاشق شد !!

9 نکته که خیلی ها درباره زندگی انیشتین نمی دانند

 انیشتین

در هجدهم آوریل 1955 ( 1334/1/28 ) آلبرت انیشتین در اثر پارگی عروق درگذشت . فیزیک نظری با ارائه نظریه « تسبیت عام » ( که بعد ها به یکی از دو ستون اصلی فیزیک نوین تبدیل شد ) تا بطن فلسفه علم نفوذ کرد . تاثیر انیشتن از حوزه های علمی هم فراتر رفت به گونه ای که نظرات عمیق درباره موضوعات سیاسی و اجتماعی ، او را به نماد هوش و ذکاوت در فرهنگ عمومی مبدل رد .

1 – انیشتین تکلم را به کندی آغاز کرد …

انیشتین تقریبا تا پایان کودکی سخن گفتن را آغاز نکرد و تا هفت سالگی هم چندان مشتاق به حرف زدن نبود . برخی بر این باورند که این موضوع بیانگر ابتلای او به سندرم ( آسپرگر ) است .

2 – انیشتین در درس ریاضی رد نشد…

با وجود این افسانه ی بسیار شایع و فراگیر ، انیشتین در درس ریاضی رد نشد ، در حقیقت او از همان ابتدا در درس ریاضی و فیزیک از دیگران برتر بود و از 12 سالگی مطالعه حسابان را آغاز نمود .

3 – انیشتین برترین ایده ها را ظرف یک سال عرضه کرد ….

انیشتین در سال 1284/1905 چهار مقاله منتشر کرد که شامل مهم ترین تاثیراتی بود که بر فیزیک گذاشت . او هر چهار تای این مقالات را در همان زمان تدمین رساله ی دکترای خود نوشت و یکی از آن مقاله ها جایزه نوبل را برایش به ارمغان آورد . علاوه بر این او در آن زمان کارمند اداره ثبت اختراعات سوئیس نیز محسوب میشد .

4 – به دلیل ارائه نظریه نسبیت ، برنده ی جایزه ی نوبل نشد ….

آلبرت انیشتین برنده جایزه نوبل فیزیک شد . اما به دلیل برنده شدنش ارائه مقاله ای در باره ی نظریه نسبیت نبود بلکه مقاله ی دیگری که در آن اثر فتوالکتریک را با استفاده از نظریه کوانتوم شرح داده بود ، این جایزه را برایش به ارمغان آورد .

5 . انیشتین طلاق گرفت ….

انیشتین در دوران تحصیل در دانشگاه زوریخ ، عاشق یکی از هم کلاسی های خود به نام میلوا ماریچ شد .این دو بعد ها باهم ازدواج کردند و میلوا اولین همسر انیشتین شد . آنها صاحب دختری به نام میزرلشده بودند . میلوا این دختر را در خانه والدینش در صربستان به دنیا آورد . پس از تولد این دختر ، آن دو هیچگاه در مورد او صحبتی نکردند . به همین دلیل حدس هایی در باره سرنوشت این دختر بیان شد ، از جمله اینکه ممکن است در همان طفولیت درگذشته باشد یا شخص دیگری دخترشان را به فرزند خواندگی پذیرفته باشد . ازدواج انیتیشن و میلوا سرانجام خوبی نداشت و در نهایت به طلاق ختم شد . بعد از این طلاق ، انیشتین با السا ، دختر عمویش ازدواج کرد .

6 – انیشتین در یک گروگان گیری واسطه ی مذاکره شد….

انیشتین چهره ی صلح طلب نام داری بود و باورهایش را در آن آلمان پس از جنگ جهانی اول ترویج می کرد . در آن زمان دانشجویان بنیانگر دانشگاه برلین رئیس و چندان استاد را گروگان گرفتند . انیشتین که فرد موجهی در دانشگاه بود با همراهی ماکس بورن دانشمند آلمانی توانستند این بحران را مدیریت و راهی برای بیرون رفتن از این وضعیت را پیدا کنند .

7 -وجه نقد جایزه نوبلش صرف طلاق شد…

میلوا ماریچ همسر اول انیشتین تنها به یک شرط با طلاق موافقت کرد : اگر روزی انیشتین به دلیل انتشار هر یک از مقالاتش برنده جایزه نوبل شد ، باید مبلغ نقدی این جایزه را به عنوان توافق طلاق به میلوا بپردازد . البته میلوا برای اینکه بتواند این مبلغ را دریافت کند ، تا سال 1922 منتظر ماند !

8 – انیشتین پیشنهاد رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را نپذیرفت ….

انیشتین علاوه بر دست آوردهایش در حوزه ی فیزیک ، به دلیل نظرات سیاسی خود نیز مشهور بود . او در تمام طول عمرش ، صلح طلب باقی ماند و بعد از جنگ جهانی دوم ، مخالف توسعه صلاح های هسته ای شد . در سال 1952 دیوید بن گوریون نخست وزیر رژیم صیهونیستی ، ریاست جمهوری این رژیم را به او پیشنهاد کرد اما انیشتین این پیشنهاد را رد کرد .

9 – مغز سرش را دزدیدند ….

انیشتین مایل بود که پس از مرگ ، جسدش را بسوزانند اما دکتر توماس هاروی ، آسیب شناس مهشور ، در هجدهم آوریل 1955 او را کالبد شکافی کرده بود . نقشه های دیگری در ذهن داشت . او فرصت بررسی مغز یکی از بزرگترین هوشمندان دوران را از دست نداد و 1/2 کیلوگرم از مغزش را دزدید . البته او چشم های انیشتین را هم برداشتو به چشم پزشک انیشتین داد . هاروی این مغز را بار ها جا به جا و آنرا به چندین قطعه ی کوچک تقسیم کرد تا بتواند در بطری های شیشه ای قرار دهد اما هیچ وقت نتوانست آن ها را بررسی کند . هاروی پس از 43 سال نمونه ها را به پرینستون برگرداند .

هفت گنج

مطالب مرتبط :

ضریب هوشی کودکان چقدر با پیشرفت تحصیلی آنها مرتبط است؟…

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی