اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

اعلام حداقل مقرری بیمه بیکاری و بيمه كارگران ساختماني در سال 94

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش مقرری بیمه بیکاری به ۷۱۲هزار تومان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۷۰هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند...
تقویم فارسی اندروید

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش مقرری بیمه بیکاری به ۷۱۲هزار تومان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۷۰هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری می شوند پرداخت بیشترین سهم بیمه بیکاری 85 درصد حقوق افراد است که 55درصد به عنوان حداقل مزدی که در سه ماه قبل از بیکاری دریافت کرده‌اند و 10درصد حق همسر و 10 درصد برای دو فرزند است.85 درصد سهم بیمه بیکاری نباید از حداقل مزد کمتر باشد. یعنی مقرری بیمه بیکاری 712هزار و 413 تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پاسخ به اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تهران چه تعداد است گفت: 41 هزار و 280 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم که حدود یک چهارم کل کشور است.170هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری شش ماه و بیشترین پرداخت 50 ماه است.

 

*آیین نامه اجرای مسکن اجتماعی هنوز ابلاغ نشده است

 

وی درباره اینکه آیا اداره کل تعاون و کار استان تهران در راستای اجرای طرح مسکن اجتماعی مشمولان را شناسایی کرده است گفت:هنوز آیین نامه اجرایی این طرح به دست ما نرسیده است و تا زمانی که ویژگی های مشمولین مشخص نشود نمی توانیم گامی را در جهت شناسایی برداریم.

لطفی نژاد بیان کرد: به محض اینکه طرح با مشخصات شفاف ارائه شود اقدام خواهیم کرد. اجرای این طرح در گرو همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک های عامل در این زمینه است.

 

سهم بیمه هر کارگر ساختمانی مشخص شد

 

علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه در آستانه روز کارگر اعلام کرد کار بیمه کارگران ساختمانی ثبت نام شده از قبل از سر گرفته می شود و دولت در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

سیدهادی ساداتی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی در سال ۹۳ متوقف بوده است گفت: طی روزهای اخیر تامین اجتماعی برای سال ۹۴ اعلام سهمیه کرده و قرار است بیمه کارگران ساختمانی دوباره انجام شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: با این وجود ما به نمایندگی از کارگران درخواست کرده ایم که کار بیمه کارگران ساختمانی به صورت سهمیه ای انجام نشود و اگر تامین اجتماعی در هر ماه ۱۰۰ هزار نفر را بیمه کند تا آخر سال پرونده این موضوع بسته خواهد شد.

ساداتی ادامه داد: نهایتا یک میلیون نفر کارگر در لیست انتظار قرار دارند که البته تازه واردها نیز به آن اضافه می شوند. متاسفانه به دلیل توقف هایی که در اجرای طرخ بیمه کارگران ساختمانی اتفاق افتاده است، کارگرانی که از سال های ۹۰ تا ۹۲ ثبت نام شده اند هنوز موفق به قرار گرفتن در پوشش بیمه ای نشده اند.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: ممکن است در نظر گرفتن سهمیه به نوعی ایجاد رانت و فساد کند و کسانی که می توانند از طریق روابطی موفق به درافت بیمه شوند و افراد واجد شرایط دیگر باقی بمانند؛ بنابراین اگر این روال در سال جاری بدون تاکید بر سهمیه انجام شود، پرونده بسته می شود.
وی درباره شرایط کارگران برای استفاده از بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد: داشتن کارت مهارت کارگر ساختمانی درجه ۳ از شروط مهمی است که در کنار ثبت نام باید ارائه شود. البته افرادی که بخواهند در سال جاری ثبت نام کنند، در سال آینده بیمه می شوند و لیست های سال های گذشته قرار است در ردیف بیمه شدن قرار بگیرند.

به گفته ساداتی، انجمن های کارگران ساختمانی نیز در این راستا کمک هایی را به منظور شناسایی کارگران ساختمانی و تفکیک افرادی که می خواهند از این طریق استفاده کرده و بیمه شوند انجام خواهد داد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور همچنین هزینه بیمه هر کارگر ساختمانی را در سال جاری ۶۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: مابقی حق بیمه از سوی دولت تامین می شود و کارگران ساختمانی تنها ۷ درصد سهم خود را می پردازند.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منابع: تسنيم / مهر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی