اخبار آموزشي و استخدامی اخبار داغ

استخدام هاي جديد وزارت جهاد كشاورزي _ ا خرداد 93

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به استخدام ۱۰ هزار نفر از مهندسان کشاورزی گفت: این افراد طی سال جاری به صورت تدریجی جذب می شوند...
تقویم فارسی اندروید

استخدام وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۳ (استخدام ۱۰۰۰۰نفر)

  • خبر اول: ۱۰۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی استخدام می شوند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به استخدام ۱۰ هزار نفر از مهندسان کشاورزی گفت: این افراد طی سال جاری به صورت تدریجی جذب می شوند.

محمدعلی جوادی عصر دوشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: به منظور بازسازی نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی و با تلاش های دولت تدبیر و امید و همچنین پیگیری های جهاد کشاورزی و معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری صورت ‎جلسه‎ ای در خصوص استخدام مهندسان کشاورزی تنظیم شد. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل کشاورزی به صورت تدریجی از خردادماه تا پایان سال جاری جذب وزارت جهاد کشاورزی می شوند. جوادی اذعان داشت: در مرحله نخست مراحل گزینش و استخدام هفت هزار و ۲۰۰ نفر از مهندسان ناظر کشاورزی انجام و بقیه افراد طی مرحله دوم جذب خواهند شد. وی به وجود دو سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: برای هرکدام از این سازمان ها سهمیه جداگانه اختصاص خواهد یافت.

  • خبردوم : پیگیر استخدام ۱۰۸ مهندس ناظر کشاورزی در اردبیل هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ما از طریق وزارتخانه پیگیر جذب و استخدام ۱۰۸ نفر مهندس ناظر استان اردبیل هستیم که مربوط به سهمیه دو سال گذشته است. عدیل سروی  در اردبیل، اظهار داشت: بعد از ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی برخلاف تصور که نیروهای تخصصی در این دو مجموعه ادغام شده و ظرفیت و توان وزارت جهاد کشاورزی افزایش می‌یابد این امر در عمل حاصل نشد و با ادغام دو وزارتخانه ما با کمبود منابع نیروی انسانی متخصص و دانشگاهی روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه در ۱۳ سال گذشته به ترمیم نیروی انسانی در جهاد کشاورزی اقدامی جدی انجام نشده و ما در اغلب حوزه‌ها به ویژه باغبانی و آب و خاک با بدنه فنی و تخصصی قوی روبه‌رو نیستیم، تصریح کرد: قرار بود براساس برنامه چهارم توسعه جذب نیرو به میزان خروجی از سازمان داشته باشیم که تنها در برنامه چهارم ۱۹ نفر سهمیه برای استان در جذب نیرو در نظر گرفتند در حالی که ما با بیش از ۱۱۰ هزار بهره‌بردار با ظرفیت متنوع در بخش کشاورزی روبه‌رو هستیم اما در استفاده از نیروهای متخصص همچنان با نارسایی و چالشی جدی مواجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: ‌این وضعیت به حدی نامطلوب است که ما حتی در برخی از بخش‌های جهاد کشاورزی و حوزه خدمات با سرباز سازندگی سر می‌کنیم چرا که امکان استفاده از نیروی انسانی متخصص و مهندسان مجرب در این بخش وجود ندارد.

سروی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ تزریق نیروی انسانی متخصص و جدید می‌تواند توان این بخش را مضاعف کرده و رمق کم مانده این بخش را احیا کند که ما درخواست کردیم امسال با عنایت مسئولان کشوری، استانی و تأمین منابع اعتباری ۱۰۸ نیروی آماده جذب از بین مهندسان ناظر جذب این سازمان شوند به طوریکه تمام مراحل گزینش و تست پزشکی این مهندسان نیز انجام شده است.

وی از معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی استاندار اردبیل خواست تا مقدمات جذب این نیروها را فراهم کنند تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود. سروی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان از بابت پاداش بازنشستگان جهاد کشاورزی باید پرداخت کنیم تا در این زمینه تعیین تکلیف حقیقی انجام شود، یادآور شد: سال گذشته ۳۱ نفر و امسال نیز ۳۲ نفر از این سازمان بازنشسته می‌شوند که پرداخت حقوق، مزایا و همچنین پاداش پایان خدمت این ۶۳ بازنشسته باید در سال‌جاری انجام شده و منابع مالی آن نیز هر چه سریع‌تر تأمین و پرداخت شود.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: اي استخدام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی