تناسب اندام سلامت

آیا رژیم WW یا ویت واچرز باعث کاهش وزن می شود؟

تقویم فارسی اندروید

رژیم WW (که قبلا با عنوان Weight Watchers یا ویت واچرز شناخته می شد) یکی از محبوب ترین برنامه های کاهش وزن در جهان است. میلیون‌ ها نفر – از جمله افراد مشهوری مانند اپرا وینفری – به امید کاهش وزن به آن پیوسته‌ اند.

در سال 2021، این شرکت آخرین برنامه خود، PersonalPoints را راه اندازی کرد که برای ارائه شخصی سازی حتی بیشتر از ویت واچرز اصلی طراحی شده است.

این مقاله نحوه عملکرد برنامه ویت واچرز PersonalPoints را بررسی می‌ کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این راه‌ حلی مناسب برای کاهش وزن شما است یا خیر.

ویت واچرز

کارت امتیازی مرور رژیم غذایی

  • امتیاز کلی: 4.25 از 5
  • کاهش/افزایش وزن: 4.5
  • عادات غذایی سالم: 4.75
  • پایداری: 3.75
  • سلامت کل بدن: 4.5
  • کیفیت تغذیه: 4
  • مبتنی بر شواهد: 4

چگونه کار می کند

رژیم ویت واچرز توسط ژان نیدچ در سال 1963 در خانه اش در کوئینز، نیویورک تاسیس شد.

WW از آغاز فروتنانه خود به عنوان یک گروه کاهش وزن هفتگی برای دوستانش، به سرعت به یکی از پرطرفدارترین برنامه های رژیم غذایی در جهان تبدیل شد.

در ابتدا، ویت واچرز از یک سیستم تبادل استفاده می کرد که در آن غذاها بر اساس وعده های غذایی شمارش می شدند، مشابه سیستم تبادل دیابت.

در دهه 1990، سیستمی مبتنی بر امتیاز معرفی کرد که ارزش‌ هایی را به غذاها و نوشیدنی‌ ها بر اساس محتوای فیبر، چربی و کالری آنها اختصاص می‌ داد.

ویت واچرز چندین بار در طول سال‌ ها سیستم مبتنی بر امتیاز را بازنگری کرده است که اخیراً برنامه PersonalPoints را راه‌ اندازی کرد که سطح جدیدی از فردی‌ سازی را معرفی می کرد.

مزایا و معایب رژیم ویت واچرز در یک نگاه

مزایا

  • بودجه منحصر به فرد SmartPoints و لیست ZeroPoint را برای هر فرد ارائه می دهد.
  • ویژگی های مفید برنامه ویت واچرز مانند ابزارهای برنامه ریزی غذا، دستور العمل ها، تمرینات و مدیتیشن را ارائه می دهد.
  • اثربخشی کوتاه مدت با حمایت تحقیقاتی
  • پایدارتر از سایر برنامه های رژیم غذایی است زیرا هیچ غذایی ممنوع نیست.

معایب

  • می تواند گران باشد، به خصوص اگر برای گزینه کارگاه های نامحدود + دیجیتال ثبت نام کنید.
  • لغو می تواند دشوار و پرهزینه باشد.
  • هیچ تحقیقی در مورد سیستم PersonalPoints به طور خاص انجام نشده است.

شروع کار با ویت واچرز

اولین گام برای ثبت نام در WW انجام ارزیابی شخصی است که سوالاتی در مورد عادات و اهداف سلامت فعلی کاربر می پرسد. این شامل موارد زیر است:

  • چرا می خواهند وزن کم کنند.
  • زمانی که آنها به احتمال زیاد از برنامه غذایی خارج می شوند.
  • چقدر ورزش می کنند.
  • عادات خواب آنها
  • طرز فکر فعلی آنها

هنگامی که ارزیابی کامل شد، WW گزارشی ارائه می‌ کند که نقاط قوت کاربر، مانند ورزش کردن و مناطقی را که می‌ توانند از برخی کمک‌ ها استفاده کنند، مانند انتخاب غذای سالم‌ تر یا خواب بیشتر، شناسایی می‌ کند.

پس از تکمیل ارزیابی، از کاربران خواسته می شود تا برای یکی از این سه عضویت ثبت نام کنند:

  • دیجیتال. ابتدایی ترین گزینه WW، طرح دیجیتال، دسترسی به برنامه WW را به همراه برنامه کاهش وزن و تندرستی سفارشی، ابزارهای ردیابی، تمرینات، مدیتیشن و چک-این هفتگی با مربی WW ارائه می دهد. هزینه آن 9.92 دلار در هفته یا 22.95 دلار در ماه برای تعهد 3 یا 6 ماهه است.
  • کارگاه های نامحدود + دیجیتال. این طرح همه چیز را از طرح دیجیتال به علاوه ملاقات های مجازی و حضوری با مربی و گروه WW ارائه می دهد. هزینه های این برنامه بر اساس منطقه شما متفاوت است. یک از مناطق، 16.15 دلار در هفته یا 49.95 دلار در ماه برای یک تعهد 3 یا 6 ماهه بود.
  • مربیگری 1 به 1 + دیجیتال. این طرح همه چیز را از طرح دیجیتال به اضافه دسترسی نامحدود تلفن یا پیام رسانی به مربی WW ارائه می دهد. هزینه آن 11.08 دلار در هفته یا 59.95 دلار در ماه برای تعهد 3 یا 6 ماهه است.

محصولات و خدمات اضافی

همه عضویت های WW شامل دسترسی به برنامه WW و تمام ویژگی های آن است.

اعضا همچنین می توانند با ثبت نام در یکی از دیگر عضویت های WW به کارگاه های حضوری و مجازی یا مربیگری شخصی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این خدمات، ویت واچرز یک فروشگاه ارائه می‌ دهد که طیف وسیعی از اقلام مورد تایید و مارک WW را به فروش می‌ رساند، از جمله:

  • میان وعده
  • مواد غذایی
  • اقلام صبحانه
  • پودر کلاژن
  • کتاب های آشپزی
  • وسایل آشپزخانه
  • ظروف نوشیدنی
  • وسایل نگهداری آشپزخانه
  • تجهیزات و لوازم ورزشی
  • شمع
  • جواهر
  • محصولات مراقبت از پوست
  • ترازوی بدن

برنامه جدید PersonalPoints چیست؟

برنامه ویت واچرز تشخیص می دهد که در حالی که افراد خاصی نیاز به مسئولیت پذیری بیشتری دارند، دیگران با انعطاف پذیری بیشتر بهتر عمل می کنند.

برنامه PersonalPoints شخصی‌ ترین برنامه WW است. این برنامه بودجه روزانه SmartPoints و فهرست غذاهای ZeroPoint کاربر را بر اساس نتایج ارزیابی اولیه آنها تنظیم می کند.

در اینجا توضیح مختصری در مورد غذاهای SmartPoints و ZeroPoint آورده شده است:

  • SmartPoint ها مقادیری هستند که بر اساس محتوای غذایی آنها به غذاها اختصاص داده می شود. به غذاهای مغذی تر، مانند ماهی و سبزیجات، امتیاز کمتری نسبت به غذاهای بسیار فرآوری شده مانند آب نبات و نوشابه اختصاص داده می شود.
  • غذاهای ZeroPoint غذاها و نوشیدنی هایی هستند که در ردیف SmartPoints شما حساب نمی شوند. تعداد و انواع غذاهایی که ZeroPoin در نظر گرفته می شوند به برنامه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.

در حالی که هیچ غذایی ممنوع نیست، WW توصیه می کند اگر هدف شما کاهش وزن است، در ردیف SmartPoints یا کمتر از آن بمانید.

اپلیکیشن ویت واچرز

برنامه WW دارای ویژگی هایی برای اعضا است، از جمله ردیاب غذا، ابزار برنامه ریزی غذا، برنامه های غذایی شخصی و بیش از 9000 دستور غذا.

WW علاوه بر تشویق به تغذیه سالم، با تعیین یک هدف هفتگی تناسب اندام، که به آن FitPoints گفته می شود، به کاربران انگیزه می دهد تا فعال بمانند.

اعضا می توانند با استفاده از برنامه WW، فعالیت های خود را با هدف دستیابی به تعداد تعیین شده FitPoints در هفته ثبت کنند.

فعالیت‌ هایی مانند رقص، پیاده‌ روی و تمیز کاری، علاوه بر تمرین‌ های سنتی‌ تر مانند دویدن و وزنه‌ برداری، همگی در هدف FitPoints شما حساب می‌ شوند.

این برنامه ویدئوهای تناسب اندام و روتین های تمرینی را به همراه بررسی هفتگی سطح فعالیت بدنی شما ارائه می دهد.

از آنجایی که خواب جزء مهمی از یک سبک زندگی سالم است، WW همچنین یک ردیاب خواب و خدماتی از Headspace، از جمله موسیقی خواب، آموزش تغییر رفتار 5 دقیقه‌ ای و مینی مدیتیشن ارائه می‌ دهد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه شبکه اجتماعی داخلی برنامه است که به اعضا امکان می دهد پست ایجاد کنند، پست های دیگر اعضا را مشاهده کنند، با هشتگ ها جستجو کنند و با دیگران در انجمن های گروه تعامل داشته باشند.

در نهایت، می‌ توانید برای انجام فعالیت‌ های سبک زندگی سالم، مانند دویدن یا خوردن سه وعده غذایی در روز، «امتیازها» را در برنامه جمع‌ آوری کنید. می‌ توانید این امتیازها را با جوایزی مانند جاکلیدی WW، لوازم تناسب اندام و ابزار آشپزخانه عوض کنید.

آیا ویت واچرز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

ویت واچرز از یک رویکرد مبتنی بر علم برای کاهش وزن استفاده می کند و بر اهمیت موارد زیر تأکید دارد:

  • کنترل وعده
  • انتخاب های غذایی
  • کاهش وزن آهسته و مداوم

برخلاف بسیاری از رژیم‌ های غذایی که نتایج غیرواقعی را در دوره‌ های زمانی کوتاه وعده می‌ دهند، WW به اعضا توضیح می‌ دهد که بسته به برنامه انتخابی‌ شان باید انتظار کاهش ۰.۵ تا ۲ پوند (۰.۲۳ تا ۰.۹ کیلوگرم) در هفته را داشته باشند.

این برنامه اصلاح سبک زندگی را برجسته می کند و به اعضا در مورد چگونگی تصمیم گیری بهتر با استفاده از سیستم SmartPoints که غذاهای سالم را در اولویت قرار می دهد، مشاوره می دهد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که WW می تواند به کاهش وزن کمک کند.

در واقع، WW یکی از معدود برنامه های کاهش وزن با نتایج ثابت شده از آزمایش های تصادفی کنترل شده است که استاندارد طلایی تحقیقات پزشکی در نظر گرفته می شود.

یک مطالعه نشان داد که افراد دارای اضافه وزن که پزشکان به آنها گفته بودند وزن خود را کاهش دهند در برنامه WW در طول 2 سال نسبت به افرادی که مشاوره استاندارد کاهش وزن را از یک متخصص مراقبت های اولیه دریافت کرده بودند، وزن بیشتری از دست دادند.

علاوه بر این، مروری بر 39 مطالعه کنترل‌ شده نشان داد که شرکت‌ کنندگانی که برنامه ویت واچرز را دنبال می‌ کنند، 2.6 درصد بیشتر از شرکت‌ کنندگانی که انواع دیگر مشاوره دریافت کرده‌ اند، وزن کم کرده‌اند.

مطالعه کنترل شده دیگری روی بیش از 1200 بزرگسال مبتلا به چاقی نشان داد که شرکت کنندگانی که برنامه ویت واچرز را به مدت 1 سال دنبال کردند نسبت به کسانی که مواد خودیاری یا توصیه های مختصری برای کاهش وزن دریافت کردند وزن بیشتری از دست دادند.

علاوه بر این، شرکت‌ کنندگانی که WW را به مدت 1 سال دنبال کردند، نسبت به سایر گروه‌ ها در حفظ کاهش وزن خود در طول 2 سال موفق‌تر بودند.

به طور کلی، اکثر مطالعات در مورد رژیم غذایی WW نشان داده است که شرکت کنندگان به طور متوسط ​​10 تا 16 پوند (4.75-7.5 کیلوگرم) در طول یک سال از دست دادند.

این مطالعات قبل از راه اندازی برنامه جدید PersonalPoints توسط WW انجام شد. تحقیقات در مورد اثربخشی برنامه جدید هنوز مورد نیاز است، اگرچه برنامه ها همچنان بر بسیاری از اصول اولیه مشابه برنامه های WW قبلی، از جمله استفاده از SmartPoints تأکید دارند.

مزایای دیگر

WW به خود می بالد که راهی واقع بینانه و انعطاف پذیر برای کاهش وزن است.

به خصوص با برنامه جدید PersonalPoints که برای هر فرد طراحی شده است، کاربران تشویق می شوند که غذاهای سالم تر و مغذی تر را انتخاب کنند.

این برنامه همچنین به اعضا اجازه می دهد تا از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرند، تا زمانی که اقلام با ارزش روزانه اختصاص داده شده SmartPoints مطابقت داشته باشند. این بدان معناست که اعضا می توانند برای شام بیرون بروند یا در یک مهمانی شرکت کنند بدون اینکه نگران باشند که آیا غذای سرو شده در برنامه غذایی آنها قرار می گیرد یا خیر.

به علاوه، WW برای افرادی که محدودیت های غذایی دارند، مانند گیاهخواران یا کسانی که آلرژی غذایی دارند، انتخاب خوبی است زیرا اعضا انتخاب می کنند که SmartPoint های خود را چگونه مصرف کنند.

یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که ابزارها و منابعی را برای دستیابی به یک سبک زندگی سالم در اختیار اعضا قرار می دهد.

به طور خاص، برنامه WW شامل پشتیبانی جامعه است تا به اعضا کمک کند با تعامل با اعضای دیگر احساس ارتباط داشته باشند و انگیزه خود را حفظ کنند.

معایب احتمالی

در حالی که WW مزایای زیادی دارد، دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بهترین برنامه برای همه نباشد.

به عنوان مثال، برای دنبال کردن برنامه، باید غذاهایی را که هر روز مصرف می‌کنید و SmartPoint‌ های مرتبط با آن‌ ها را پیگیری کنید.

این کار طاقت فرسا و وقت گیر ممکن است برای عده‌ ای بی‌ نتیجه باشد.

برعکس، برنامه WW ممکن است برای کسانی که دغدغه اصلی آنها خودکنترلی است بسیار ملایم باشد.

علاوه بر این، در حالی که این برنامه مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را تشویق می کند، اعضا از نظر تئوری می توانند غذاهایی را انتخاب کنند که قند زیاد و مواد مغذی پایینی دارند و همچنان زیر مقدار تعیین شده SmartPoint خود باقی بمانند.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی این است که ممکن است برای برخی افراد بسیار گران باشد.

اگرچه هزینه های ماهانه بسته به طرح اشتراک متفاوت است، کل سرمایه گذاری ممکن است برای کسانی که بودجه کمی دارند دور از دسترس باشد.

مواد غذایی برای خوردن

اگرچه سیستم WW بر غذاهای کامل و فرآوری نشده، از جمله سبزیجات، میوه‌ ها و پروتئین‌ های بدون چربی تاکید دارد، اما هیچ غذایی ممنوع نیست.

در حالی که انتخاب‌ های سالم ترویج می‌ شوند، اعضا می‌ توانند هر غذایی را که می‌ خواهند انتخاب کنند البته تا زمانی که تحت تخصیص SmartPoints روزانه خود باشند.

برنامه WW همچنین با ارائه غذاهای ZeroPoint که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، غذای سالم را برای اعضا وسوسه انگیزتر می کند.

برخی از غذاهای ZeroPoint ممکن است شامل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای و غیر نشاسته ای، پروتئین های بدون چربی، عدس و لوبیا، لبنیات بدون چربی، تخم مرغ، توفو، غذاهای دریایی و صدف و برخی غلات کامل باشند.

غذاهای تشویق شده در طرح WW عبارتند از:

  • پروتئین بدون چربی
  • چربی های سالم
  • سبزیجات غیر نشاسته ای
  • میوه های کنسرو شده تازه، منجمد و شیرین نشده
  • کربوهیدرات های پر فیبر مانند سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر، لوبیا و محصولات غلات کامل

غذاهایی که باید اجتناب کرد

در حالی که سیستم SmartPoints به اعضا اجازه می‌ دهد هر غذایی را که دوست دارند انتخاب کنند، ویت واچرز از خوردن غذاهایی که بسیار فرآوری شده یا دارای قند افزوده و چربی‌های اشباع هستند، شما را منع می کند مانند:

  • نوشیدنی های شیرین
  • چیپس سیب زمینی
  • گوشت های فرآوری شده
  • آب نبات
  • کیک و کلوچه

با این حال، WW روشن می کند که هیچ غذایی ممنوع نیست و اعضا می توانند تنقلات و دسرهای مورد علاقه خود را تا زمانی که در SmartPoint های تعیین شده خود باقی می مانند بخورند.

منوی نمونه

WW پایگاه داده ای از بیش از 9000 دستور غذای سالم را در اختیار اعضا قرار می دهد. این دستور العمل ها به حفظ انگیزه کاربران کمک می کند و از خستگی در آشپزخانه جلوگیری می کند.

بیشتر ایده های غذایی ارائه شده توسط WW بر روی غذاهای تازه و کامل تمرکز دارد. دستور العمل های دسر نیز موجود است.

در اینجا یک منوی نمونه 3 روزه با استفاده از دستور العمل های وب سایت ویت واچرز آورده شده است:

دوشنبه

  • صبحانه: ساندویچ صبحانه تخم مرغ و فلفل تند
  • ناهار: سالاد مرغ باربیکیو
  • میان وعده: مینی مافین موز-شکلاتی
  • شام: سالمون کبابی با نخود، کدو سبز و فلفل قرمز
  • دسر: بستنی شکلاتی-بادامی

سه شنبه

  • صبحانه: بلغور جو دوسر بلوبری و گردو
  • ناهار: برگر گیاهی
  • شام: تاکوی نرم مرغ تند با پنیر بز
  • میان وعده: تخم مرغ آبپز با شوید
  • دسر: سیب پخته شده با وانیل

چهار شنبه

  • صبحانه: ماست یونانی با سس گرم بلوبری
  • ناهار: ساندویچ سالاد مرغ پستو
  • شام: کاسه میگو و سبزیجات
  • میان وعده: پاپ کورن پارمزان-آویشن
  • دسر: مینی کاپ کیک براونی

اعضا می توانند دستور العمل های خانگی تهیه شده توسط WW را انتخاب کنند یا هر غذایی را که می خواهند بخورند تا زمانی که در محدوده SmartPoints آنها باشد.

لیست خرید

WW اعضا را تشویق می کند که غذاهای مناسب کاهش وزن را در دسترس داشته باشند.

خرید غذاهای سالم این احتمال را کاهش می دهد که غذاهای بسیار فرآوری شده بخورید و تضمین می کند که اعضا مواد لازم برای تهیه غذاهای تازه و خوشمزه در خانه را دارند.

در اینجا نمونه ای از لیست مواد غذایی مورد تایید WW آمده است:

  • میوه و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات تازه و منجمد، به علاوه گیاهان تازه
  • پروتئین: گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، توفو، صدف، برگر سبزیجات منجمد و ماهی
  • لبنیات: شیر کم چرب یا جایگزین های شیر غیر لبنی مانند شیر بادام، ماست کم چرب یا بدون چربی، پنیر خامه ای بدون چربی و پنیرهای معمولی یا کم چرب.
  • غلات، نان و پاستا: برنج قهوه ای، جو، کینوا، تورتیلاd ذرت، نان سبوس دار، بلغور جو دوسر، پاستا یا وافل غلات کامل و غلات خرد شده
  • غذاهای کنسرو شده و آماده: سس گوجه فرنگی، حمص، دیپ لوبیای سیاه، خوراکی های منجمد WW، سالسا، کنسرو لوبیا، کنسرو میوه های شیرین نشده و کنسرو سبزیجات کم نمک
  • چربی های سالم: روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی، آجیل و دانه ها
  • چاشنی ها: سرکه، سس تند، خردل، گیاهان خشک، سس مایونز بدون چربی، سس سویا کم سدیم و سس سالاد بدون چربی یا کم چرب
  • تنقلات: ذرت بو داده بدون چربی، چیپس تورتیلا پخته شده، ژلاتین بدون شکر و بستنی WW و شربت

نظرات مشتریان و شهرت برند

بسیاری از افراد از WW خوشحال هستند و گزارش می دهند که با موفقیت وزن خود را در این برنامه کاهش داده اند. بازبینان می گویند که قدردانی می کنند که هیچ غذایی در WW ممنوع نیست و این باعث می شود این برنامه رویکرد بسیار پایدارتری برای کاهش وزن داشته باشد.

البته همه نقدها مثبت نیستند. مشتریان اغلب از هزینه های گران قیمت لغو زودهنگام، مشکلات لغو عضویت خود و سردرگمی در مورد نحوه عملکرد ساختار قیمت گذاری WW شکایت می کنند.

به عنوان یک برند، WW بیش از 59 سال است که وجود دارد و دارای رتبه A+ در دفتر کسب و کار می باشد. این شرکت همچنین در طول فرآیند بررسی Healthline امتیاز خوبی کسب کرد، زیرا ادعاهای بهداشتی غیر قابل اثباتی ارائه نمی کند.

در حالی که مربیان WW ملزم به داشتن مجوز متخصصان بهداشت نیستند، این شرکت مصرف کنندگان را گمراه نمی کند که فکر کنند مربیان پزشک یا متخصص تغذیه هستند.

سوالات متداول

آیا WW واقعا کار می کند؟

بسیاری از افراد با WW موفق بوده اند و تعداد کمی از مطالعات تحقیقاتی اشاره کرده اند که WW برای کاهش وزن کوتاه مدت مفید است.

با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی طولانی مدت Weight Watchers مورد نیاز است.

چقدر طول می کشد تا شاهد پیشرفت WW باشیم؟

طبق وب سایت این شرکت، اعضا می توانند انتظار داشته باشند که ۰.۵ تا ۲ پوند (۰.۲۳ تا ۰.۹ کیلوگرم) در هفته وزن کم کنند. با این حال، نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

آیا نسخه رایگان Weight Watchers وجود دارد؟

WW در حال حاضر یک آزمایش 30 روزه رایگان عضویت دیجیتال را ارائه می دهد. با این حال، این شرکت برنامه ای را ارائه نمی دهد که به طور نامحدود رایگان باشد.

حرف آخر

WW یک برنامه کاهش وزن محبوب است که هر ساله صدها هزار عضو جدید را جذب می کند.

سیستم منعطف و مبتنی بر امتیاز برای بسیاری از افراد جذاب است و یک سبک زندگی متعادل را تشویق می کند.

به علاوه، مطالعات نشان داده اند که WW یک راه موثر برای کاهش وزن و حفظ آن است.

اگر به دنبال یک برنامه کاهش وزن مبتنی بر شواهد هستید که به شما امکان می دهد تا زمانی که در نقاط تعیین شده خود باقی بمانید، کدام غذاها را بخورید، WW ممکن است به شما کمک کند به اهداف سلامتی و تندرستی خود برسید.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی