آرايش صورت و مو مد و زيبايي

آموزش قدم به قدم برای آرایش کردن

تقویم فارسی اندروید

اگر قبلاً آرایش نکرده اید، همه محصولات و ابزارهای مختلف می توانند تهدیدآمیز و ترسناک باشند. نگران نباشید ما قدم به قدم در این مقاله آرایش کردن را به شما آموزش خواهیم داد.

آرایش کردن

بخش اول: صورت خود را برای آرایش کردن آماده می کنید

آرایش

1. هر نوع آرایش قدیمی را پاک کنید

هنگامی که شما اقدام به آرایش کردن می کنید لازم است که با یک صورت تمیز شروع کنید. هر نوع آرایشی را که احتمالاً با آن خوابیده اید، پاک کنید و آرایشی را که از اوایل روز مانده بشویید. اگر سعی کنید آرایش بیشتری را روی آرایش های قدیمی استفاده کنید، ظاهر نهایی شما بهم ریخته و غیر طبیعی تر از آرایش های صورت های تمیز است. شما همچنین برای جلوگیری از گر گرفتگی و تحریک پوست باید صورت تان را از هرگونه مواد آرایشی تمیز کنید. برای خلاص شدن از شر همه پس مانده های آرایش می توانید از یک پاک کننده آرایشی خوب یا یک روغن کودک ملایم استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که همیشه باید در پایان روز آرایش خود را پاک کنید؛ خوابیدن با آرایش می تواند منافذ شما را مسدود کرده و باعث ایجاد لکه و چروک شود.

2. صورت خود را بشویید سپس مرطوب کننده بزنید

به همان دلایلی که آرایش قدیمی خود را پاک می کنید، باید صورت خود را نیز بشویید. برای تمیز کردن صورت خود از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید، حدود یک دقیقه پوست را با آن ماساژ دهید تا قبل از شستشو با آب خنک تمام باکتری ها و سلول های مرده پوست در منافذ خود را از بین ببرید. با استفاده از مرطوب کننده صورت با در نظر گرفتن نوع پوست خود کارتان را ادامه دهید.

3. برای آرایش کردن صورت خود از پرایمر استفاده کنید

قبل از اضافه کردن هر نوع آرایش برای زیبایی چهره خود به پرایمر نیاز دارید. هدف از پرایمر صورت تقویت ظاهر آرایش و افزایش طول ماندگاری آن است. می توانید پرایمر را با انگشتان خود بمالید و تمام صورت خود را با مقدار کمی از آن بپوشانید. پرایمر همچنین به آرایش شما کمک می کند تا در تمام روز روی صورت تان باقی بماند. اگر ممکن است عرق کنید، بدوید، یا کاری انجام دهید که باعث شود آرایش شما از بین برود یا خراب شود، پرایمر برای شما یک ضرورت است.

4. کرم پودر بزنید

انواع مختلفی از کرم پودر برای آرایش کردن وجود دارد اما آنها به طور کلی به روش هایی یکسان استفاده می شوند. کرم پودر مایع، کرمی و پودری همگی برای ایجاد یک چهره یکنواخت تر عمل می کنند و یک پایه برای آرایش کردن شما به شمار می روند. از یک برس یا اسفنج زیبایی مرطوب استفاده کنید تا کرم پودر را بر روی صورت خود بمالید و در صورت لزوم به گردن و گوش های خود هم بزنید. به خاطر داشته باشید که کرم پودر شما باید به همان رنگ طبیعی پوست شما باشد، نه خیلی تیره تر و نه روشن تر. انتخاب درست رنگ کمک می کند تا کرم پودر خود را با قفسه سینه و گردن خود هم مطابقت دهید بنابراین صورت شما رنگی متفاوت از بقیه بدن شما ندارد. شما هرگز خطی خشن و مشخص روی خط فک و گردن خود نمی خواهید. این بسیار غیرطبیعی است و ظاهری خشن و مصنوعی به شما می دهد، این چیزی نیست که شما می خواهید. انتخاب رنگی که با پوست شما مطابقت داشته باشد همیشه به شما کمک می کند.

می توانید از یک برس محو کننده برای اضافه کردن کمی کرم پودر اضافی برای پوشاندن لکه های سرسخت استفاده کنید. کرم پودر مایع را می توان با نوک انگشتان هم استفاده کرد، اگرچه این کار احتمال انتقال وجود باکتری ها را به پوست شما وارد می کند و باعث صدمه به پوست تان می شود.

5. کانسیلر خود را بزنید

هدف از کانسیلر، برطرف کردن مشکلات پوست مانند لكه ها و یا سیاهی زیر چشم است. همچنین می توانید از کانسیلر با رنگ کمی روشن تر از رنگ پوست خود استفاده کنید تا نقاط تیره صورت خود را روشن تر کنید. از یک برس مخفی کننده یا نوک انگشتان (تمیز) خود استفاده کنید تا کانسیلر را در قسمت زیرین چشم خود به شکل مثلثی وارونه، پایین پل بینی، چانه، مرکز پیشانی و بالای لب فوقانی اعمال کنید. شما می توانید از رنگی متناسب با رنگ پوست خود برای پوشاندن هر قسمت از نقاط قرمز ناشی از هر گونه آکنه یا لکه های تیره استفاده کنید. لبه های کانسیلر خود را محو کنید تا یکدست شده و با کرم پودر شما مخلوط شود.

6. کرم پودر و کانسیلر خود را فیکس کنید

این مرحله اختیاری است اما اگر به دنبال آرایشی ماندگار هستید، باید از پودر فیکس کننده برای نگه داشتن کرم پودر و کانسیلر خود استفاده کنید. از یک اسفنج زیبایی مرطوب برای زدن پودر استفاده کرده و به ناحیه زیر چشم فشار دهید سپس به آرامی مقدار اضافی آن را با برس پاک کنید. از یک برس بزرگ و کرکی برای پوشاندن تمام صورت خود با پودر فیکس استفاده کنید. اگر از کرم پودر مایع استفاده می کنید، این مرحله به ویژه مفید است زیرا این امر به ثابت ماندن کرم پودر و از بین بردن هرگونه درخشش و براق شدن کمک خواهد کرد.

7. از یک هایلایتر استفاده کنید

با تکمیل کرم پودر و کانسیلر شما، این احتمال وجود دارد که چهره شما به دلیل رنگ یکنواخت، در حال حاضر بی رنگ و بی حالت به نظر برسد و بدون برجستگی باشد. برای عمق دادن، باید برجستگی و سایه ایجاد کنید. برای روشن تر کردن عمیق ترین قسمت های صورت می توانید از هایلایتر پودری یا کرمی استفاده کنید: گوشه های داخلی چشم ها، زیر ابروها، نقطه وسط بین بینی و لب و در بالای گونه های خود هایلایتر براق بزنید. این باعث می شود صورت شما روشن تر و سرزنده تر از آنچه هست به نظر برسد. می توانید از انگشتان دست خود یا یک برس کوچک برجسته استفاده کنید تا هایلایتر روی نقاط صورت بزنید.

8. با کانتورینگ به صورت تان عمق بدهید

نقطه مقابل هایلایت کردن در چهره شما، کانتورینگ است که زدن رنگی چند درجه تیره تر از رنگ واقعی پوست شما (متفاوت از برنزر) به مناطقی است که می خواهید کمتر و کوچکتر به نظر برسند. به طور معمول، شما باید زیر گونه های خود را برای برجسته کردن گونه های خود، طرفین بینی و زیر خط فک خود را کانتور کنید. همچنین می توانید با استفاده از کانتور در نزدیکی خط موی خود، یک پیشانی بزرگ را کوچکتر نشان دهید. این کار باعث می شود چهره شما ظریف تر و از نظر ظاهری کشیده تر به نظر برسد و سایه هایی طبیعی روی صورت فراهم کند. بعد از اینکه صورت خود را کانتور کردید، می توانید از برنزر استفاده کنید تا به چهره خود رنگ اضافه کنید. از برس برنزر بزرگی استفاده کرده و برنزر را زیر خط گونه و پیشانی بزنید.

9. کمی رژگونه بزنید

مرحله آخر در آماده سازی صورت شما اضافه کردن رژگونه به گونه هایتان است. گونه های همه رنگ کمی دارد اما این رنگ برای هر شخص متفاوت است. رژگونه خود را با یک برس بزرگ روی سیب گونه های خود بمالید (قسمت گردی که هنگام لبخند شکل می گیرد). با رژگونه بیش از حد باعث سنگین شدن چهره خود نشوید، فقط کافی است کمی از آن را اضافه کنید تا رنگی طبیعی که به طور طبیعی شکل می گیرد را دوباره به صورت تان بازگردانید.

10. ابروهای خود را پر کنید

این مرحله بسته به پر بودن ابروهای شما اختیاری است اما به طور کلی برای افرادی که ابروهای نازک یا تو خالی دارند توصیه می شود. رنگی از مداد ابرو، پودر یا پماد ابرو را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد. با کشیدن لبه های ابروهای خود با حرکات کوچک خطوطی شبیه به موهای ابرو بکشید و سپس با استفاده از همان حرکات قسمت های کوچک مرکز را پر کنید. به همان جهت رشد موهای خود بروید و با یک ژل ابروی روشن یا رنگ روشن ابروهایتان را رو به بالا فیکس کنید تا آنها در طول روز به همان شکل بمانند.

قسمت دوم: اضافه کردن آرایش چشم

آرایش چشم

1. پرایمر سایه چشم بزنید

این محصول اختیاری است اما استفاده از یک پرایمر سایه چشم به شما کمک می کند تا سایه چشم شما خیلی طولانی تر پشت پلک تان بماند. اگر بدون آن سایه بزنید، ممکن است متوجه شوید که سایه چشم شما تکه تکه یا روغنی می شود و بعد از چند ساعت لا به لای چین و چروک پلک تان جمع می شود. با استفاده از نوک انگشت خود از پرایمر سایه چشم استفاده کنید و آن را از رویش خط مژه تا بالای چین چشم پخش کنید. با یک پودر آن را فیکس کنید تا یک پایه مناسب برای ترکیب سایه چشم شما ایجاد شود.

2. سایه چشم بزنید

روش های بسیاری برای زدن سایه چشم وجود دارد، اگرچه ابتدایی ترین و کلاسیک ترین شان این است که یک رنگ واحد را روی کل پلک خود بمالید. از یک برس سایه چشم (یا انگشت برای رنگ آمیزی بهتر) استفاده کنید تا سایه چشم خود را روی پلک خود بکشید، از مرکز در نزدیکی خط مژه خود شروع کرده و به بیرون آمیخته می شوید. سایه چشم خود را به رنگ پوست طبیعی خود در نزدیکی چین و چروک و گوشه های داخلی و خارجی چشم خود محو کنید تا از ایجاد خطوط خشن جلوگیری کنید. اگر می خواهید ظاهری چشمگیرتر داشته باشید، از گوشه بیرونی خط مژه خود تا قسمت فوقانی بیرونی پلک خود، یک سایه مات تیره تر از سایه چشم به شکل حرف c استفاده کنید. با زدن یک رنگ روشن تر و براق تر از گوشه داخلی شروع کنید و در وسط پایان دهید و با بقیه مخلوط کنید.

  • رنگ اصلی سایه چشم شما هرگز نباید به ابرو برسد و نباید از نوک آن تا انتهای ابرو خود جلوتر برود.
  • با این وجود ممکن است با استفاده از سایه روشن تر سایه چشم، بخواهید ناحیه زیر ابرو اما بالای چین و چروک خود را برجسته کنید. اگر پوست شما کم رنگ است، از رنگ های طبیعی مانند کرم، شنی یا سفید استفاده کنید. روش دیگر این است که سایه ای نود را که کمی سبک تر از تن پوست تان است امتحان کنید. رنگ لازم نیست مات باشد اما اگر درخششی داشته باشد بهتر است لایت و ظریف باشد.
  • شما می توانید سایه چشم خود را بر روی پلک پایین خود محو کنید، سایه را از امتداد خط مژه پایینی شروع کنید و تا گوشه خارجی ادامه دهید. خوب مخلوط کنید تا خطی خشن نداشته باشید.
  • اگر از چندین رنگ سایه چشم استفاده می کنید، همیشه آنها را با هم مخلوط کنید.

3. خط چشم خود را بکشید

هدف از کشیدن خط چشم ارائه توهمی از یک خط مژه پر تر است. بنابراین، رنگی را انتخاب کنید که شبیه به رنگ موی طبیعی شما باشد (یا اگر موهای بلوند دارید قهوه ای باشد) تا به رنگ مژه های تان نزدیک تر شود. برای داشتن خطی صاف، از یک مداد چشم استفاده کنید یا با استفاده از کرم یا خط چشم مایع، ظاهری براق و صاف ایجاد کنید. یک خط متراکم یا نقطه ای را در خط مژه خود ایجاد کنید و سپس نقاط را به هم متصل کنید تا یک خط کامل و ممتد ایجاد شود. اگر می خواهید انتهای خط چشم خود را به سمت عقب و بیرون بکشید، در غیر این صورت به سادگی باید خط مژه خود را از گوشه داخلی تا گوشه بیرونی دنبال کنید.

  • اضافه کردن خط چشم به خط مژه پایینی شما باید به طرز کمرنگی انجام شود زیرا ظاهری تیره تر و پر رنگ تر ایجاد می کند و کمی غیر طبیعی تر از خط چشم فقط در خط بالای مژه شما ظاهر می شود.
  • اگر احساس راحتی می کنید، با استفاده از خط چشم در خط داخل پلک خود، خط بکشید.

4. برای تکمیل آرایش خود، ریمل بزنید

برای تکمیل آرایش چشم خود، باید کمی ریمل مژه بزنید. انواع مختلفی از ریمل وجود دارد که بسته به ظاهری که می خواهید می توانید انتخاب کنید. اگر مژه های کوتاهی دارید، از ریمل بلند کننده استفاده کنید که به طول مژه های شما اضافه می شود یا اگر مژه هایی کم پشت و نازک دارید، از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. یکبار قلم مو را در ریمل فرو کنید و به آرامی مقدار اضافی آن را با لبه ریمل یا حوله کاغذی پاک کنید. مستقیم به جلو نگاه کنید، آن را با ضربه هایی رو به بالا در قسمت مژه بالایی بزنید. از قسمت داخلی چشم خود شروع کنید و به سمت بیرون کار کنید. هر دو چشم را دو بار ریمل بزنید، سپس بگذارید خشک شود. در صورت تمایل می توانید ریمل مژه را نیز بر روی مژه های پایین خود اعمال کنید.

  • برس ریمل را خوب حرکت دهید زیرا این امر به پوشاندن بین مژه ها کمک می کند به جای اینکه فقط لایه زیرین ریمل خورده باشد.
  • هرگز برس ریمل خود را داخل و خارج از ریمل مایع نکنید زیرا این باعث می شود پر از هوا شود.
  • از به کار بردن بیش از دو کت ریمل بپرهیزید ، زیرا این کار باعث تیره شدن رنگ طبیعی می شود و ظاهری ضخیم به کیکی می بخشد که بسیار کمتر طبیعی است.
  • یک ترفند خوب برای پر کردن ضربه شلاق شما استفاده از کت پودر کودک بین کتهای ریمل است. این مقدار کمی از طول و حجم را به مژگان شما اضافه می کند.

قسمت سوم: اضافه کردن رنگ به لب ها

آرایش کردن

1. لب هایتان را صاف کنید

آماده کردن لب را به کمک بالم لب، پرایمر یا نرم کننده لب شروع کنید. این کار کمک خواهد کرد که تمام محصولات لب به مدت طولانی تر و درخشنده تر روی لب باقی بمانند. علاوه بر این، چه کسی لب های نرم را ترجیح نمی دهد؟ اضافه کردن یک بالم یا پماد خوب مانع از پوسته شدن لبهای شما در طول روز خواهد شد.

2. خط لب بکشید

لب های خود را با خط لبی که مطابق با رنگ لب یا رنگ رژلبی است که می خواهید بکشید هماهنگ کنید. خط لب خود را تیز کنید و به دور خط طبیعی لب های خود بکشید. با کشیدن خط لب روی گوشه لب های خود از مداد استفاده کنید تا لب هایتان پر شود. این کار حتی برای مشخص کردن رنگ و بافت لب های شما موثر است و بعداً استفاده از برق لب یا رژ لب را راحت تر می کند.

3. رژ لب یا برق لب بزنید

رژ لب یا برق لب مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از خط لب خود فراتر بروید. برای یک ظاهر طبیعی با سایه نود یا یک رنگ روشن را برای ظاهری جسورانه تر انتخاب کنید. از مرکز لب خود شروع کنید و رنگ را به سمت بیرون بکشید. حتماً رنگ خود را تا حد امکان دور از لبه های لب خود بزنید بدون اینکه بیش از حد از آن استفاده کنید و خارج از خط لب خود نروید. برای جلوگیری از هرگونه بیرون زدگی یا بیش از حد زدن رژ لب، انگشت خود را مستقیماً به دهان بچسبانید. هر رنگ اضافی به انگشت شما می چسبد و از انتقال آن به دندان تان جلوگیری می کنید.

4. کار خود را تمام کنید

با اتمام آرایش کردن لب، کار شما تمام می شود! یکبار دیگر به خودتان یک نگاه کلی بیندازید تا مطمئن شوید که هیچگونه سایه چشم اضافه ای وجود ندارد یا اگر خطی روی صورت تان افتاده با قلم مو آن را صاف کنید. اگر خطایی دارید، برای اصلاح آنها از نوک گوش پاک کن آغشته به پاک کننده آرایش استفاده کنید.

  • بعد از اتمام آرایش مورد نظرتان، باید صورت خود را با اسپری فیکس کننده آرایش، ثابت کنید. کافی است بطری را حدود 8 تا 12 اینچ (20 تا 30 سانتی متر) دور از صورت خود نگه دارید و 4 تا 5 بار آن را روی صورت خود اسپری کنید. اکنون آرایش شما بیش از هر زمان دیگری ماندگار خواهد ماند!

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی