جاذبه هاي ايران طبيعت و گردشگري

آبشار پونه زار ، مرواریدی زيبا در فریدونشهر اصفهان+ تصاوير

آبشار زیبا و پرآب پونه زار 75 متر ارتفاع دارد و به دلیل رویش پونه در مسیر آبراهه های آن به آبشار پونه زار و به زبان گرجی " بیدنیایی"معروف شده که مثل مرواریدی در شهرستان فریدونشهر اصفهان می درخشد...
تقویم فارسی اندروید

آبشار زیبا و پرآب پونه زار 75 متر ارتفاع دارد و به دلیل رویش پونه در مسیر آبراهه های آن به آبشار پونه زار و به زبان گرجی ” بیدنیایی”معروف شده که مثل مرواریدی در شهرستان فریدونشهر اصفهان می درخشد.

n00031206-r-b-009

در دل بام ایران جاذبه های طبیعی متنوعی چشم به راه گردشگران است. از کوه و غار گرفته تا چشمه سارها و آبشار های فراوان، از جادوی طبیعت هم بگذریم، افسون فریدونشهر تمامی ندارد.
در اطراف شهرستان فریدونشهر جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که مردم از آن به عنوان تفرجگاه استفاده می کنند که یکی از زیباترین این مکان ها آبشار پونه زار است.
آبشار پونه زار از برجسته ترین جاذبه طبیعی و گردشگری منطقه فریدونشهر به شمار می رود که در 5 کیلومتری فریدونشهر، روستایی بنام چغیورت قرار دارد که گردشگران برای رفتن به آبشار پونه زار ، این مسیر را با لذت بردن از مناظر زیبای اطراف طی می کنند.
مسیر آبشار پونه زار ، ازجاده پرپیچ و خم و تماشایی در دل کوه های زاگرس با مناظر زیبا و چشم نواز می گذرد و تپه ها و دشت های بی انتهای سبز، جلوه خیره کننده ای را در نظر بینندگان ایجاد می کند.
pooneh-zar-3
آبشار پونه زار در فاصله 25 کیلومتری غرب شهرستان فریدونشهر در دهستان چشمه لنگان، روستای دربند واقع است و مسیر دسترسی به آن در حدود 3 کیلومتر به صورت پیاده رویی در شیب نسبتاً ملایم رو به پایین است.
این آبشار زیبا و پرآب 75 متر ارتفاع دارد و سرچشمه آب آن از ارتفاعات زاگرس مرکزی است که آب حاصل از آن از ذوب برف ها و یخچال های قلل سربه فلک کشیده آن منشاء گرفته که دارای چندین سرچشمه خنک و گواراست و به دلیل رویش پونه در مسیر آبراهه های آن به آبشار پونه زار و به زبان گرجی ” بیدنیایی”معروف شده است.
چشمه های آب این آبشار به سمت غرب سرازیر شده که در نهایت سرچشمه های رود دز را تشکیل می دهند.
در محل هاي ريزش آب خزه هاي سرسبز دائمي تشكيل شده است. در پايين دست آبشار چندين واحد پرورش ماهي احداث شده و در اطراف آبشار درختان زرشك وحشي به چشم مي خورد.
n00031206-r-b-015
هر گوشه ای از این آبشار را که بنگریم از زیبایی اش می توام لذت برد، حسی که با دیدن این آبشار به انسان دست می دهد این است که تمام اجزای آن به زیبایی کنار هم چیده شده اند.
آبشار پونه زار فریدونشهر یکی از زیباترین و دیدنی ترین آبشارهای ایران است که بسیاری از گل های وحشی و دارویی ایران را می توان در کوه های اطراف این آبشار پیدا کرد.
در حال حاضر تنها سرویس های بهداشتی، پارک اتومیبل و چند جایگاه برای استراحت و سرو غذا در محل آبشار پونه زار فریدونشهر وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های توریستی در این مکان می توان این منطقه را جزء یکی از مکان های دیدنی در کشور شناخته شود.
n00031206-r-b-016
لازم به ذکر است آبشار پونه زار فریدونشهر در تمام فصول سال آب داشته البته به جز فصل زمستان که یخبندان می شود و از پر جاذبه ترین مکان های تفریحی و گردشگری این منطقه به شمار می رود.
شهرستان فریدونشهر به عنوان سرزمین طبیعت پذیرای میهمانانی از سراسر نقاط است تا هم از نقاط دیدنی بازدید کنند و هم محو زیبایی نفس گیر طبیعی این شهر شوند.
pooneh-zar-3

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی