تغذيه سالم سلامت

گیاهخوران چگونه پروتئین بدن خود را تامین کنند

اگر گیاه خوار هستید و برای مصرف پروتیئن و تامین میزان پروتئین لازم برای بدنتان نگرانید با این مقاله از هفت گنج همراه باشید.

گیاهخواران باید حبوبات و درصد پروتئین بیشتری بخورند. دکتر "سواتی دیو" در این مقاله برای ما می گوید که چرا خوردن ترکیبی از حبوبات و غلات در طول روز مهم است. ما همیشه تعجب می کنیم که چرا پزشکان تغذیه اصرار دارند ترکیبی از حبوبات وو میوه جات و نان و تست و تخم مرغ را بخوریم. خب اگر شما هم میلی به خوردن همه ی این غذا ها با هم نداردی باید این مقاله را بخوانید. به گفته ی دکتر دیو حبوبات و غلات منبع غنی پروتئین است و حتما باید در طول روز این منبع تغذیه ای برای بدن تامین شود. حبوبات و غلات اگر چه مانند کربوهیدرات ها منبع انرژی بدن نیستند و برای انجام تمام کار ها بدن به سوزاندن آن احتیاج ندارد اما همین پروتئین ها برای ساختم یک سیستم دفاعی قوی، بهبود زخم ها، و حفظ پوست و مو مهم هستند. به همین علت است که توصیه می شود حداقل 10 تا 15 درصد رژیم غذایی شما از پروتیئین تشکیل شود. البته مراقب باشید که یاده روی نکنید. مصرف زیاد پروتئین م یتواند به کبد و کلیه ضرر برساند. حبوبات. حبوبات منبع غنی پروتئین و سایر مواد مغذی مثل ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک و فیبر می باشد. برای گیاهخواران حبوبات یک منبع مهم تغذیه به شمار می آید. حبوبات با گستره ی بزرگی از طعم و شکل بخش وسیعی از رژیم غذایی گیهخواران را تشکیل می دهند. مانند سایر مواد غذایی گیاهی حبوبات هم دارای کلسترول و پربی کم بوده و مضر نمی باشند. حبوبات یک یاز راه های مهم جذب پروتئین برای گیاهخواران است. حبوبات وز شما را متعادل نگه می دارد غلات و حبوبات از سوی دیگر دارای فیبر و ویتامنی B کمپلکس بوده و آهن و روی زیادی دارند. خوردن این گوره غذایی بخصوص در صبحانه کمک می کند تا شما روزتان را با انرژی بیشتری شروع کرده و همچنین تا مدت بیشتری وزن خود را ثابت نگه دارید. ترکیبی از حبوبات و غلات ترکیبی از حبوبات و غلات را با هم مصرف کنید چرا که ترکیب سالمی است. مصرف غلات و حبوبات به صورت همزمان نه تنها طعم مزه را بهبود می بخشد یلکه جذب پروتئین را هم بهتر م یکند. درواقع خوردن غلات و حبوبات ه هم باعث می شود بدن همنی مواد غذایی فیبر دار را هم به راحتی ضهم کند. نظر شما چیست؟

دکتر “سواتی دیو” در این مقاله برای ما می گوید که چرا خوردن ترکیبی از حبوبات و غلات در طول روز مهم است. ما همیشه تعجب می کنیم که چرا پزشکان تغذیه اصرار دارند ترکیبی از حبوبات و میوه جات و نان تست و تخم مرغ را با هم بخوریم. خب اگر شما هم میلی به خوردن همه ی این غذا ها با هم ندارید باید این مقاله را بخوانید.

به گفته ی دکتر دیو حبوبات و غلات منبع غنی پروتئین است و حتما باید در طول روز این منبع تغذیه ای برای بدن تامین شود. حبوبات و غلات اگر چه مانند کربوهیدرات ها منبع انرژی بدن نیستند و برای انجام تمام کار ها بدن به سوزاندن آن احتیاج ندارد اما همین پروتئین ها برای ساختم یک سیستم دفاعی قوی، بهبود زخم ها، و حفظ پوست و مو مهم هستند. به همین علت است که توصیه می شود حداقل 10 تا 15 درصد رژیم غذایی شما از پروتئین تشکیل شود. البته مراقب باشید که زیاده روی نکنید. مصرف زیاد پروتئین می تواند به کبد و کلیه ضرر برساند.

حبوبات

حبوبات منبع غنی پروتئین و سایر مواد مغذی مثل ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک و فیبر می باشد. برای گیاهخواران حبوبات یک منبع مهم تغذیه به شمار می آید. حبوبات با گستره ی بزرگی از طعم و شکل بخش وسیعی از رژیم غذایی گیاهخواران را تشکیل می دهند. مانند سایر مواد غذایی گیاهی حبوبات هم دارای کلسترول و چربی کم بوده و مضر نمی باشند. حبوبات یکی از راه های مهم جذب پروتئین برای گیاهخواران است.

حبوبات وزن شما را متعادل نگه می دارد

غلات و حبوبات از سوی دیگر دارای فیبر و ویتامین B کمپلکس بوده و آهن و روی زیادی دارند. خوردن این گروه غذایی بخصوص در صبحانه کمک می کند تا شما روزتان را با انرژی بیشتری شروع کرده و همچنین تا مدت بیشتری وزن خود را ثابت نگه دارید.

ترکیبی از حبوبات و غلات

ترکیبی از حبوبات و غلات را با هم مصرف کنید چرا که ترکیب سالمی است. مصرف غلات و حبوبات به صورت همزمان نه تنها طعم مزه را بهبود می بخشد بلکه جذب پروتئین را هم بهتر می کند. درواقع خوردن غلات و حبوبات با هم باعث می شود بدن همین مواد غذایی فیبر دار را هم به راحتی هضم کند. نظر شما چیست؟

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی