سلامت سلامت جسمي

۸ كاري که باعث آسيب رسيدن به چشم هايتان مي شود

در این پست از 7 گنج ، به مواردی اشاره می‌کنیم که تاثیر بسزایی در سلامت چشم‌ها و بینایی‌مان دارند...
تقویم فارسی اندروید

خیلی از ما عامل آسیب رسانی به چشم و کاهش بینایی‌مان هستیم، و همانطور که می‌دانید برای همیشه جوان نمی‌مانیم تا از بینایی عالی برخوردار باشیم. حتی خیلی از ما ها همین حالا عینک به چشم داریم. در این پست از 7 گنج ، به مواردی اشاره می‌کنیم که تاثیر بسزایی در سلامت چشم‌ها و بینایی‌مان دارند.

سلامت چشم
سلامت چشم

ما با دیوید راستن متخصص در موسسه مراقب چشم جانسون و جانسون در مورد اینکه چطور ممکن است چشم‌هایمان را در معرض خطر قرار بدهیم صحبت کردیم که در ادامه به ۸ مورد آن اشاره شده است.

۱- به مقدار کافی سبزیجات نخوردن

سبزیجات برای چشم‌ها واقعا مفید هستند. بهترین آنها کلم است و داستان‌های قدیمی درمورد هویج درست است، هویج برای چشم مفید می باشد و همچنین مصرف ماهی های روغنی نیز برای چشم های ما مفید می باشد .

۲- عدم استفاده از عینک آفتابی 

بیشتر مردم می‌دانند که اشعه UV خورشید برای پوست مفید نیست، اما تعداد کمی می‌دانند که اشعه ماورا بنفش یکی از دلایل عمده آب مروارید و بیماری‌های شبکه‌ای چشم است.

جالب است بدانید برای محافظت از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش حتی اگر نور خورشید کم باشد هم استفاده  از عینک آفتابی مفید می باشد.

۳- استفاده از عینک آفتابی نامناسب 

چنانچه بر روی عینک آفتابی شما نشان c هک شده باشد، این عینک می تواند مقدار قابل توجهی از اشعه UV را دفع نماید. تنها مشکل عینک آفتابی این است که برخی از این عینک ها از انحنای مناسبی برخوردار نیست و این امر باعث می شود که اشعه ی UV از عینک عبور کرده و به چشم ما آسیب برساند.

۴ – سیگار کشیدن

دژنراسیون ماکولا یک خطر عمده برای چشم محسوب می‌شود، که بزرگترین علت از دست دادن بینایی در بین مردم انگلستان است. که در آن مرکز چشم ضعیف و ضعیف تر می‌شود، با اینکه فرد می‌تواند راه خود را پیدا کند ولی نمی‌تواند بخواند و یا بنویسند. سیگار کشیدن یکی از دلایل این بیماری است.

۵ –  نگاه کردن طولانی به مانیتور بدون چشم به هم زدن

اکثر افرادی که کار آن ها مرتبط  با رایانه است از مشکلات چشمی شکایت می‌کنند. رایج‌ترین کاری که این افراد می توانند انجام دهند این است که هر ده ثانیه یک بار چشم به هم بزنند و یا به نقطه ای دیگر خیره شوند . در غیر اینصورت مایه چشم خشک می‌شود و ناراحتی‌های دیگری به وجود خواهد آمد.

۶ – زاویه نادرست مانیتور کامپیوتر 

مطمئن شوید که مانیتور مقداری به سمت پایین باشد یعنی چشمان شما  از بالا به مانیتور نگاه کنند. این وضعیت برای چشم طبیعی تر است.

۷ – پاک نکردن آرایش‌

پوشاندن غدد اطراف چشم توسط مواد آرایشی می‌تواند در دراز مدت برای شما مشکلاتی به وجود آورد. اگر به افراد مسن نگاه کنید متوجه می‌شوید که اکثر آنها مژه ندارند و یا پلک‌هایشان قرمز است ، اگر شما چشمتان را مدام آرایش کنید و در نتیجه غددهای اطراف چشم را بپوشانید  چشم شما نیز احتمال دارد مثل چشمان افراد سالخورده شود .

۸-  ورزش کردن بدون محافظ چشمی

اگر شما به ورزش‌هایی مانند اسکواش می‌پردازید، ممکن است چشمانتان آسیب ببیند. اسکواش یکی از ورزش‌هایی است که در آن چشم‌ها ممکن است آسیب جدی ببینند پس باید از عینک‌های محافظ چشم با لنزهای مقاوم  استفاده کنید.

من به افرادی که می‌خواهند شنا کنند توصیه میکنم از عینک‌های مناسب استفاده کنند تا از چشمانشان محافظت کرده باشند.

توصیه می شود که شناگران از عینک هایی که سطح به طور کامل می پوشانند، استفاده کنند. این عینک ها علاوه بر آن که دید مناسبی در آب به شما می دهند، چشم شما را از تماس با آب محافظت می کنند. همچنین افرادی که از لنز چشمی استفاده می کنند نیز باید مراقب تماس با آب باشند. تماس آب با لنز می تواند عواقب ناگواری چون خطر عفونت چشمی را به همراه داشته باشد.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی