تبلیغ رپورتاژ

یک گنج مخفی در بوم گردی؟ با چشم غیرمسلح بخوانید

تقویم فارسی اندروید
سفری متفاوت با اقامتگاه‌های بوم گردی
سفری متفاوت با اقامتگاه‌های بوم گردی

بی‌شک یکی از بهترین تجربیات گردشگران حرفه‌ای، اقامت آن‌ها در طبیعت بوده است. حتی اگر سخت گذشته باشد. به هر حال سخت بودن زندگی بومی و مشکلات بوم گردی غیر قابل انکار است. اما نکته مهم اینجاست که آیا تحمل این سختی‌ها به لذت تجربه شیرین و متفاوت آن می‌ارزد؟ در اکثر مواقع پاسخ این سؤال مثبت است. مگر آنکه شرایط خاصی داشته باشید. اگر تا کنون سفر به سبک بوم گردی را تجربه نکرده‌اید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. زیرا ممکن است نظرتان را به طور کامل تغییر دهد!

اگر بگویم گنجی باارزش در بوم گردی نهفته است تعجب می‌کنید؟ تصور کنید پس از ماه‌ها تلاش برای شغلی پردردسر و زندگی در محیطی شلوغ و پرهیاهو، به محیطی دنج، آرام، تمیز و متفاوت سفر کنید. برای چند روز مانند مردم ساده و بی‌آلایش روستا زندگی کنید و طبیعت مهربان آن منطقه را در آغوش بگیرید. همه این‌ها برای رسیدن به یک گنج کافی نیست؟ نمونه‌های متفاوتی از اقامتگاه‌های بوم گردی در سایت جاباما وجود دارد. شما می‌توانید وارد سایت شود و با فیلتر کردن شهرهای مورد نظرتان، ویژگی‌های اقامتگاه‌های موجود در آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید گزینه مناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.

چرا باید به سبک بوم گردی سفر کنیم؟

فکر می‌کنید اصلی‌ترین دلیلی که یک گردشگر به شهرهای مختلف سفر می‌کند چیست؟ بسیاری از ما زمانی که از زندگی روتین و دغدغه‌های آن خسته می‌شویم، دلمان یک سفر خوب و کمی استراحت می‌خواهد. حال چه می‌شود اگر این سفر به شیوه‌ای متفاوت انجام شود؟ به نظرتان زندگی در یک خانه قدیمی و قدم زدن در یک طبیعت بکر چقدر می‌تواند روی کیفیت سفرتان تأثیر داشته باشد؟

اقامت در هتل‌های چند ستاره شاید سرشار از امکانات رفاهی مختلف باشد، اما به هر حال فضایی شبیه به خانه‌هایمان را در اختیارمان قرار می‌دهد. در واقع با چیز متفاوتی روبه‌رو نمی‌شوید. فقط از یک اتاق وارد اتاقی دیگر می‌شوید. اما اگر وارد یک اقامتگاه بوم گردی شوید، شرایط کاملاً فرق می‌کند. زیرا دیگر خبری از زندگی ماشینی نیست. صبح‌ها با صدای پرندگان از خواب بیدار می‌شوید و سپس صبحانه خود را همراه با نان محلی می‌خورید. با افراد بومی آن منطقه معاشرت می‌کنید و به سبک آن‌ها لباس می‌پوشید. در بازارهای سنتی آن منطقه می‌گردید و برای خرید صنایع دستی آن ناحیه ذوق زده می‌شوید. در طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیر آن حوالی قدم می‌زنید و از آرامش آن نهایت استفاده را می‌کنید. اگر گرسنه شدید به رستوران‌های سنتی اطراف اقامتگاه می‌روید و غذاهای محلی آن منطقه را امتحان می‌کنید. در جشن‌ها و دورهمی‌های مردم بومی آن منطقه شرکت می‌کنید و خاطراتی به‌یادماندنی می‌سازید. آیا کافی نیست؟ تمام این تجربیات در کنار هم نمی‌تواند گنجی پنهان در بوم گردی باشد؟

معمولاً افرادی که برای اولین بار به سبک بوم گردی سفر می‌کنند در طول سفر بسیار ذوق‌زده هستند. مدام از مناظر طبیعی، مردم بومی، مکان‌های دیدنی، حیوانات اهلی آن منطقه و صنایع دستی آن شهر در حال عکس‌برداری هستند. حتی زمانی که به محل زندگی خود باز می‌گردند هم نسبت به تعریف کردن تجربیات خود برای دیگران بسیار هیجان‌زده هستند. تمام این موارد برای این است که بوم گردی با تصورات معمولی افراد از یک سفر تفاوت زیادی دارد.

لذت تجربه زندگی مانند مردم بومی با اقامت در بوم گردی

گنج نهفته در سفرهایی به سبک بوم گردی

این روزها اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی در شهرهای مختلف ایران دایر شده‌اند. این اقامتگاه‌ها دارای ساختار و سبک متفاوتی از یکدیگر هستند. تجربه اقامت شما در یکی از آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌تواند با اقامتتان در مکانی دیگر شباهت داشته باشد. زیرا هر کدام از این اقامتگاه‌ها بر اساس سلیقه و طراحی مؤسس آن ساخته شده است و حال و هوای مخصوص خود را دارد. چیزی که در هتل‌های زنجیره‌ای اصلاً دیده نمی‌شود!

سفر به سبک بوم گردی شما را با طبیعت آشتی می‌دهد. حال که روزبه‌روز بیشتر از قبل شاهد نابود شدن طبیعت اطراف و محیط زیستمان هستیم، سفرهایی این چنینی می‌تواند تجربه بی‌نظیری باشد. در تک‌تک لحظاتی که در یک اقامتگاه بوم گردی ساکن هستید، می‌توانید ردپایی از طبیعت آن منطقه را مشاهده کنید. از معماری و سبک طراحی اقامتگاه گرفته تا پوشش آدم‌ها و غذاهایی مه مصرف می‌کنند. زمانی که در یک اقامتگاه بوم گردی ساکن هستید، خبری از غذاهای فست‌فودی نیست. در آن چند روز یک رژیم غذایی سالم خواهید داشت. زیرا اکثر رستوران‌هایی که در آن حومه فعالیت دارند، رستوران‌های سنتی هستند که فقط غذای محلی همان منطقه را سرو می‌کنند.

در چند روزی که به بوم گردی رفته‌اید، ریه‌های شما نفس راحتی می‌کشند و از هوای تمیز آن منطقه لذت می‌برند. زیرا خبری از ماشین‌های متعدد، دود و ترافیک نیست. در واقع در گوشه‌ای از طبیعت می‌نشینید و از هوای پاکی که تنفس می‌کنید لذت خواهید برد. در طول سفر ممکن است حیوانات اهلی زیادی ببینید و هیجان‌زده شوید. همچنین در چند روزی که در اقامتگاه بوم گردی ساکن هستید، ممکن است دوست‌های خوبی پیدا کنید. زیرا مردمان بومی عموماً افرادی خون‌گرم هستند که با توریست‌ها و گردشگرانی که وارد محل زندگی‌شان شده‌اند با مهربانی و لطف زیادی برخورد می‌کنند. قدر آن‌ها را بدانید و از هم‌نشینی با آن‌ها لذت ببرید.

استفاده از هوای پاک و طبیعت بکر شهرهای مختلف در سفر به سبک بوم گردی

بوم گردی و لذت تجربه‌های جدید

بر خلاف نظر برخی از افراد که بوم گردی را یک سبک سفر سخت می‌دانند، بسیاری از گردشگران زمانی که قصد دارند تا استراحت کنند و خستگی خود را از تن خارج کنند سفر خود را به سبک بوم گردی پیش می‌گیرند. این موضوع تا حد زیادی به سلیقه افراد هم بستگی دارد. اما موضوع اینجاست که در کنار تمام سختی‌های احتمالی که در این گونه سفرها ممکن است وجود داشته باشد، گنجی پنهان شده است. تجربه زندگی به سبک بومی، آشنایی با آداب و رسوم مناطق مختلف، تجربه چشیدن طعم غذاهای محلی، استفاده از آرامش موجود در طبیعت و لذت تماشای مناظر طبیعی جذاب موارد هستند که می‌توانند به عنوان بخش کوچکی از این گنج نهفته محسوب شوند. اگر قصد دارید تا سفری متفاوت اما شیرینی داشته باشید، به سراغ اقامتگاه‌های بوم گردی موجود در مقصد سفرتان بروید. وارد سایت جاباما شوید و از بین اقامتگاه‌های بوم گردی موجود یک مورد را انتخاب کنید و به طور آنلاین رزرو کنید. مطمئن باشید که تجربیات بی‌نظیری در انتظارتان خواهد بود!

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی