چه رابطه ای بین کیفیت فضای اداری و بازدهی کارمندان وجود دارد؟ این سوال را “Yuval Ariav” که از کارفرمایان معروف و موفق است پاسخ می دهد.
اتحاد و ارتباط متقابل کارمندان
باید سعی شود که در طراحی کیفیت فضای اداری زیبایی و کارایی را در کنار هم برای کارمندان ایجاد کنند. به علاوه یکی از مسائلی که طبق تجربه می تواند بازدهی کارمندان را بالا ببرد با هم بودن و اتحاد آن هاست. به این صورت که همه ی کارمندان از بخش های مختلف و با وظایف متنوع باید با هم در ارتباط بوده و یکدیگر را ببیند و شاهد تلاش هم باشند. به این ترتیب انگیزه برای کار کردن بالا می رود. مثلا اگر بازاریابان، مهندسان طراحان و یا کارمندان عادی در کنار هم کار کنند به علت تماشای روند تلاشی که در آن جا وجود دارد بیشتر به کار دلگرم می شوند و اینگونه است که چیدمان و کیفیت فضای اداری به افزایش کارایی کارمندان شما کمک می کند.
سر و صدا خاموش
به خصوص برای تیم های جوان که زیاد سر و صدا می کنند و یا در اداره هایی که هر کس وظیفه ی مختلفی دارد و به عبارتی بعضی از افراد به تمرکز نیاز دارند و برخی دیگر می توانند آزادانه و با صدای بلند حر ف بزنند ایجاد یک فضای کاری مناسب که هر کس را راضی نگه دارد ضروری است. در این گونه ادارات لازم است جاهایی باشد که بتوان کاملا از شر سر و صدا خلاص شوید و به کار خودتان برسید.
کیفیت فضای اداری و فرهنگ کارکنان
فضای اداری نیز می تواند یک فرهنگ خاص را القا کند. برای مثال فضای اداری باز می تواند آزادی و ارتباط راحت تر و صمیمی تر بین کارمندان را نشان دهد در حالی که فضای اداری تو در تو و اتاق به اتاق به نوعی گویای رفتار محتاطانه تر و منزوی تر است. می توانید نسبت به شغل و هدفی که دارید فضای اداری خود را انتخاب کنید. فضای اداری می تواند در بازدهی کار شما و کارکرد بهتر یا بدتر کارمندان تان موثر باشد. البته ما قصد اغراق نداریم اما فضای اداری جایی است که شما حداقل یک سوم روز را در آن سپری می کنید و می تواند تاثیر زیاید در روحیه و خلق و خوی شما داشته باشد.
اضافه کردن دیدگاه
اضافه کردن دیدگاه