سلامت سلامت جسمي

کهنسالی شما لذت بخش خواهد بود یا مایوس کننده

تقویم فارسی اندروید

کهنسالی شما لذت بخش خواهد بود یا مایوس کننده

دوست داردی کهنسالیتان را برایتان پیش بینی کنیم؟ شاید از این سوال جا بخورید. ما کف بین یا یک فالگیر فنجان قهوه به دست نیستیم اما شاید برایتان جالب باشد بدانید از همین الان افکارتان آیندتان را می سازد. با هفت گنج همراه باشید.

کهنسالی شما لذت بخش خواهد بود یا مایوس کننده

شما چه نگرشی نسبت به سنتان دارید؟ از سنی که در آن به سر می برید راضی هستید؟حسرت گذشته را نمی خورید؟ نظرتان نسبت به پیری چیست؟ نگرش افراد را نسبت به سنشان به خصوص نسبت به سنین پیری می توان به راحتی از رفتارشان تشخیص داد. اگر فردی نگرش منفی نسبت به پیری خود داشته باشد وقتی به کهنسالی برسد به نوعی با دیگران متمایز خواهد بود. وی سرعت کمتری داشته و با بدنی افتاده و خمیده راه می رود در حالی که افرادی که نگرش مثبت دارند از توانایی های شناختی بهتر و سرعت راه رفتن بیشتر برخوردار هستند. نگرش منفی نسبت به پیری تنها در ذهن نمی ماند. این طرز تفکر کم کم از لا به لای افکارتان به جای جای بدنتان نفوذ کرده و شما را در یک باور تلخ فرو می برد.

درواقع شما درهر صورت پیری را تجربه خواهید کرد. هیچ راه فراری از آن نیست و هیچ غول چراغ جادویی جوانی شما را ابدی نخواهد کرد. تنها گزینه ای که شما می توانید آن را تغییر دهید کیفیت زندگیتان در دوران کهنسالی است. دوست دارید یک پیرمرد یا پیرزن افسرده و ضعیف و لاغر و بیمار باشید یا یک فرد مسن اما سرحال و با تجربه و خوش صحبت؟ بیایید کمی به این نکته فکر کنیم. شاید پیری آن قدر ها هم که به نظر بیاید تلخ و ترسناک نباشد.

البته در فکر کردن به پیریتان زیاده روی نکنید. محققان معتقدند فکر کردن مداوم به این دوره از زندگی شما را مریض می کند. این افکار روی روان و حتی جسم شما تاثیر گذاشته و زندگیتان را مختل می کند. فکر کردن به پیری شما را از زندگی باز می دارد و همیشه یک ترس و ناامیدی را برایتان به همراه دارد.

محققان همچنین معتقدند افکار مثبت در دوران کهنسالی می تواند مانند نوشابه های انرژی زا انرژی و قدرت شما را به صورت ناگهانی افزایش دهد. آن ها با مطالعه روی افراد مسن با نگرش منفی نسبت به پیری و همچنین افراد مسنی با نگرش مثبت در خصوص این دوره و با نیروی بدنی متفاوت متوجه شدند افراد مسنی که از نظر جسمی قدرت کمتری داشتند در صورت برخورداری از افکار مثبت عملا در قدرتمندی با افراد مسن بدبین هم کفه و برابر می شدند. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی