طبيعت و گردشگري مطالب اختصاصي

چگونه یک گردشگر مسئولیت پذیر باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

گردشگر مسئولیت پذیر

نوروز نزدیک است و این روزها به ایام سیر و سفر نزدیک می شویم. شاید شما هم در تعطیلات به شهر یا حتی کشوری دیگر سفر کنید. در این سفرها بهتر است روش زندگی خود را تغییر ندهید و فکر نکنید که چون در شهر یا کشور خود نیستید آزادید که زباله تولید کرده و یا هر عمل اشتباه دیگری را انجام دهید. به این فکر کنید که کره زمین از آن شماست و هر جا که باشید مانند یک گردشگر مسئولیت پذیر آداب درست زیستن را رعایت نمایید. پس درست از لحظه ای که سوار اتومبیل، هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری می شوید مانند یک گردشگر مسئولیت پذیر رفتار کنید. اصول زیر را مطالعه نموده و تجربیات خود را در سفر برای ما بازگو کنید:

زباله کمتر

شما به عنوان یک گردشگر مسئولیت پذیر می توانید از کیسه، ساک دستی و یا هر وسیله دیگری برای حمل خریدهایتان استفاده کنید که دور ریختنی نباشند و بتوانید چندباره از آنها استفاده نمایید. شما می توانید این کیسه ها را همراه با خود به سفر ببرید و بدین شکل از خرید غیر ضروری پلاستیک اجتناب کنید. همچنین می توانید در رستوران ها غذا میل کنید به جای آنکه غذاهای رستوران را بیرون ببرید و بدین شکل از تولید زباله اضافی نیز دوری نمایید.

خرید آگاهانه

هنگام خرید کردن مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید محصولاتی که خرید می کنید ضرری به گیاهان و حیوانات وارد نکرده باشند. تمرکز خود را در سفر بر حفاظت از حیات وحش و زیستگاه آنها بگذارید.

گردشگر مسئولیت پذیر

کمک گرفتن از افراد محلی

جایی که شما به آن سفر می کنید برای شما محل گذراندن تعطیلات است اما جایی که به آن سفر می کنید خانه دیگران نیز هست بنابراین سعی کنید خریدهایتان را از افراد محلی انجام دهید. این کار موجب رونق مشاغل افراد محلی شده و شما از اقتصاد آنها حمایت کرده اید. همچنین از رانندگان و تور لیدرهای محلی نیز کمک بخواهید زیرا آنها پیشنهاهای هوشمندانه تری به شما خواهند داد. این روش ها برای محلی که در آن اقامت دارید بسیار کاربردی هستند.

عدم استفاده از اتومبیل

اگر به جایی سفر کرده اید که به خوبی خیابان های آن را می شناسید سعی کنید به جای استفاده از اتومبیل، از دوچرخه استفاده کنید. این کار می تواند برای گردشگران عالی باشد زیرا می توانند شهر را بهتر کشف کنند و تصاویری دیدنی بگیرند علاوه بر آن از آلودگی هوا جلوگیری می شود.

گردشگر مسئولیت پذیر

هرچه پیدا کردید رها کنید.

حالت طبیعی هیچ چیز را مختل نکنید. اگر در ساحل، مرجانی دیدید و دوست داشتید آن را با خود به خانه ببرید در برابر وسوسه خود مقاومت کنید. به عنوان یک گردشگر مسئولیت پذیر طبیعت را همانگونه که پیدا کردید رها کنید.

اجتناب از خرید کالای تقلبی

وقتی یک خرید تقلبی دارید در واقع فقط به خود آسیب نمی زنید. شما دارید به فروشنده دوره گردی که آن اجناس را می فروشد هم آسیبی جدی وارد می کنید و همچنین به اقتصاد آن محل نیز صدمه وارد خواهید کرد. در حقیقت پشت پرده کلاه بردارانی هستند که از این فروشنده های دوره گرد سوء استفاده می کنند پس سعی کنید در این کلاه برداری شریک نشوید. اگر می خواهید کار خیر انجام دهید بهتر است به جای این کار به موسسات خیریه آن شهر کمک مالی کنید.

گردشگر مسئولیت پذیر

تحقیق درباره محل اقامت

درباره محل اقامت یا هتل خود پرس و جو کنید. اطمینان حاصل کنید که محل اقامت تان به محیط زیست آسیب نمی زند پس از اطمینان، در آنجا سکنی گزینید. این یک کار مثبت برای مراقبت از محیط زیست و مردم محلی محسوب می شود.

از فعالیت هایی که حیوانات را اسیر می کنند حمایت نکنید.

به عنوان یک گردشگر مسئولیت پذیر هیچگاه و در هیچ شهری از سیرک ها حمایت نکنید و مراقب فعالیت هایی باشید که حیوانات در آن رنج می برند. به عنوان مثال، وقتی شما با یک توله ببر عکس می گیرید نمی دانید که این حیوانات به خاطر عکس انداختن مجبور به مصرف مواد مخدر می شوند و هنگام بزرگسالی نیز کشته خواهند شد. به دنبال شنا کردن با دلفین ها نیز نباشید زیرا آنها روزانه از نظر روحی و جسمی آسیب زیادی می بینند و رنج بسیاری می برند.

گردشگر مسئولیت پذیر

احترام از خصوصیات یک گردشگر مسئولیت پذیر است

احترام گذاشتن به مردم محلی و فرهنگ و آئین آنها وظیفه یک گردشگر مسئولیت پذیر است. بی احترامی به نحوه لباس پوشیدن یا گویش و زبان افراد امری نابخشودنیست.

پیشنهاد سفر امسال ما به شما !

و اما در پایان ما شما را دعوت به سفر به کردستان در نوروز امسال میکنیم ، زیرا کردستان هم مناظر بسیار زیبا و دست نخورده و آثار تاریخی بسیاری دارد و هم مراکز خرید با قیمت مناسب و اجناس تاناکورا که سفر شما را بسیار لذت بخش می کند. برای مطالعه بیشتر در مورد سفر به کردستان میتوانید اینجا کلیک کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی