سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه در سال جدید فرد بهتری باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

چگونه سال جدید فرد بهتری باشیم؟

با شروع سال جدید مردم اهداف زیادی برای خود در نظر می گیرند و تصمیم می گیرند تا تغییرات مثبتی را در خود ایجاد کنند. این تغییرات می تواند در ترک عادات غلط و داشتن زندگی موفق تر و نرمال تر موثر باشد. شما می توانید تصمیم بگیرید تا کمتر شکلات بخورید یا بیشتر به سفر بروید یا سخت تر کار کنید. اما در این مقاله ما قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید بهتر زندگی کنید. با خواندن این مقاله سال جدید را می توانید با تغییرات مثبت و خوبی در خود شروع کنید. با هفت گنج همراه باشید.

1. به بدن تان گوش دهید

بدن شما خودش به شما می گوید که چه نیاز هایی دارد و چگونه می توانید آن را سالم و قوی تر نگه دارید. تنها کافی است به آن گوش دهید. اگر مدام تشنه می شوید باید مایعات بیشتری بخورید چرا که بدن تان دچار کم آبی شده است. اگر پاهای تان درد می کند به ورزش نیاز دارید و اگر چشمان تان تار می شود یعنی مشکلی در چشمان تان وجود دارد و نیاز به رسیدگی شما دارند. به بدنتان اهمیت بدهید تا بتوانید مشکلات و بیماری ها را در نطفه خفه کنید.

2. کمتر تلویزیون تماشا کنید

تلویزیون وقت زیادی را از شما می گیرد در حالی که چندان بازده مثبتی ندارد. می توانید تصمیم بگیرید این فعالیت تفریحی و بی فایده را کمتر انجام داده و به جای آن کار های مفید دیگری بکنید می توانید با شریک زندگی تان بیشتر حرف بزنید یا زمان بیشتری را با بچه های تان سپری کنید. حتی می توانید تلوزیون را ترک کرده و به جای آن ورزش کنید

3. خواب بیشتری داشته باشید

کم خوابی می تواند باعث افسردگی، کاهش یا افزایش غیر طبیعی وزن و ایجاد زمینه برای بیماری های مختلف باشد. می توانید تصمیم بگیرید زودتر به رخت خواب رفته و خواب با کیفیت تری داشته باشید تا سلامت تان در سال جدید تضمین بشود.

4. کمتر کافئین مصرف کنید

کافئین یک ماده ی محرک قوی بوده و مصرف بیش از حد آن اعتیادآور است. در صورت اعتیاد به کافئین کمی دیر نوشیدن قهوه می تواند شما را عصبی و بی حوصله کند. اگر نمی خواهید به چیزی وابستگی داشته باشید و یا اگر می خواهید شب ها خواب بهتری را تجربه کنید می توانید تصمیم بگیرید تعداد فنجان های چای یا قهوه ی خود را به دو فنجان در روز کاهش دهید.

5. روابط تان را اصلاح کنید

شما در سال جدید می توانید چیز های زیادی را از زندگی تان حذف کنید و یا به آن بیفزایید. اگر کسی در زندگی تان هست که دوست دارید بیشتر به او نزدیک بشوید می توانید در سال جدید برنامه تان را برای با او بودن تنظیم کنید و یا اگر کسی هست که شما را ناراحت می کند می توانید به کمرنگ کردن او برای خودتان فکر کنید.

6.کنجکاو تر باشید

به سوال ها و ندانسته های تان اهمیت بدهید. اگر چیزی را در تلویزیون می بینید که نظر شما را جلب کرده و اطلاعی در خصوص آن ندارید در گوگل سرچ کرده و آن را بشناسید. تصمیم بگیرید مهارت هایی که دوست دارید را یاد بگیرید یا بیشتر مطالعه کنید یا بیشتر برای یاد گرفتن مشتاق باشید.

7. تنقلات نخورید

یکی از مضر ترین چیزهایی که می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد خوردن بی رویه ی تنقلات و خوراکی های مضر است. می توانید در سال جدید تصمیم بگیرید که کمتر به سراغ فست فود، غذاهای فراوری شده، غذاهای حاوی مقادیر زیاد نمک یا شکر و غذاهایی که به هر دلیل ارزش غذایی کمی دارند، بروید.

8. نه گفتن را یاد بگیرید

نه گفتن یک مهارت لازم و ضروری برای شماست. اگر نمی توانید درخواست دوستان و آشنایان تان را برای کارهایی که شرایط انجام آن چندان برای تان فراهم نیست و یا کارهایی که به آن ها علاقه ندارید نه بگویید سعی کنید این کار را یاد بگیرید. نه گفتن از کلیدی ترین و مهم ترین کارهایی است که باید از پس آن بربیایید.

9. افراد منفی را نادیده بگیرید

شما باور ها و رویاهای خود را دارید و تلاش در مسیر خواسته های تان زندگی را برای شما زیباتر و قشنگ تر می کند. اجازه ندهید که برداشت های منفی و غرلند های افراد منفی روی شما تاثیر گذاشته و از انجام کارهای تان منصرف تان کنند.

10. ورزش کنید

ورزش خلق و خوی شما را بهبود داده و اعتماد به نفس تان را بالا می برد. تناسب اندام و سلامت بیشتر نیز در گرو ورزش به جا و کافی است. اگر فکر می کنید که ورزش کافی ندارید شروع کنید حداقل روزی 30 دقیقه ورزش کنید و کم کم تایم آن را افزایش داده و ن را به جز جدانشدنی زندگی تان تبدیل کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی