روانشناسي و سلامت روان سلامت

چگونه با مرگ یک دوست کنار بیاییم؟

تقویم فارسی اندروید

هیچ برایتان اتفاق افتاده که این تجربه ی تلخ و فراموش نشدنی را داشته باشید یا یکی از نزدیکانتان دچار این اتفاق شود؟ ما به شما می گوییم بعد از فوت یک عزیز چه روالی طی می شود و چگونه می توان به فرد کمک کرد.

چگونه با مرگ یک دوست کنار بیاییم؟

از دست دادن یک دوست بسیار دردناک است. این اتفاق می تواند یکی از غم انگیزترین و ویرانگر ترین اتفاقات زندگی هرکس باشد. شما ممکن است حتی تا چند سال خاطرات این اتفاق را فراموش نکنید. این می تواند زندگی را برای شما دردناک و غیرقابل تحمل کند. عوامل زیادی هستند که می توانند به فرد در کنار آمدن با این مسئله کمک کنند.
عواملی که نقش مهمی در مقابله با مرگ یک فرد دارد را بشناسید.

یکی از این عوامل رابطه و نزدکی وی با فرد فوت شده است. این که آن فرد یکی از افراد خانواده یا دوستان نزدیک وی بوده و اینکه نقش مهمی در زندگی او داشته و بخشی از خاطرات و ساعات عمر او مربوط به آن فرد است باعث می شود فرد دیرتر مرگ نزدیکانش را فراموش کند.

به علاوه سن فردی که فوت شده و همچنین علت فوت هم مهم است. کسانی که در سن جوانی میمیرند یا افرادی که زودتر از موعد به شکل غیرمنتظره ای با یک حادثه میمیرند معمولا داغ بیشتری در دل نزدیکان خود می گذارند.

چرا عزاداری مهم است.

وقتی کسی را از دست می دهید حتما حجم زیادی از درد و رنج را در دل خود حس می کنید. در این شرایط ابراز حستان و حرف زدن در مورد آن با یکی از نزدیکانتان می تواند کمک بزرگی به شما بکند. وقتی درد و رنج دارید و فامیل و اقوامتان را در اطرافتان می بینید که آن ها هم ناراحتند و با شما همدردی میکنند کمی از بار غمتان کم می شود. این خود می تواند شما را تسکین دهد.

خود را مشغول نگه دارید

در این مواقع بدترین چیز بیکاری و فکر کردن به غم و اندوهتان است. نگذارید بیکار بمانید. حتما سر خودتان را با یک کار گرم کنید و خود را مشغول نگه دارید این کار باعث می شود تا دیگر به غمی که دارید فکر نکنید. باید ذهن خود را از فکر کردن به این مورد دور نگه دارید. سعی کنید به پیاده روی بروید. ورزش کنید یا یک فعالیت جدید برای خود شروع کنید تا حواستان را پرت کند. به هر طریقی که می دانید بهتر است سعی کنید زودتر زندگی روزمره ی خود را از سر بگیرید.

گذشت زمان کمکتان خواهد کرد

زمان خود همه چیز را درست می کند. می دانید که به قول معروف خاک سرد است. کمی که بگذرد دیگر مثل روزهای اول بیقرار او نیستید و هرچند غم انگیز است اما به نبودن او عادت می کنید. پس به زمان اجازه دهید شما را تسکین دهد. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی