تبلیغ رپورتاژ

چطور برای کنکور 1400 برنامه ریزی کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

یکی از مهمترین سوالاتی است که دانش‌آموزان و والدین آنها در سال‎های تحصیلی متوسطه می‎پرسند. برای پاسخ به این سوال عجله نکنید. اما این حرف به آن معنای بی‌خیالی نیز نیست. واقعیت این است که کنکور بخش مهمی از زندگی دانش‌آموزان ایرانی را در بر گرفته است. بدون شک همه برای موفقیت در آن تلاش می‌کنند. برای عده‎ایی کنکور همه چیز است، برای برخی امتحانی است مانند همه امتحاناتی که تاکنون داده‌اند. واقعیت این است اگر می‎خواهید در این رقابت نفس‌گیر موفق شوید، باید در طی سال‌های تحصیلی برای کسب رتبه کمتر و بهتر برنامه ریزی و تلاش داشته باشید. در این صورت مطمئن باشید، غول کنکور را شکست خواهید دهید.

چطور برای کنکور برنامه ریزی کنیم

چگونه برای برنامه ریزی کنکور آماده شوم؟

برای کنکور به شیوه‌های مختلف می‎توانید برنامه‌ریزی داشته باشید، اما شاید یکی از ساده‎ترین و موثرترین آنها استفاده از دفتر برنامهریزی به روش مهندس جوکار باشد. با استفاده از این دفتر، از همان سال‌های ابتدایی تحصیل سعی می‎شود تا دانش‌آموز با برنامه‎ریزی تحصیلی و فواید آن آشنا شود. بر این اساس به زبانی ساده اصول برنامه‌ریزی، نکات آموزشی و مطالب علمی بیان شده است.

برای برنامه ریزی کنکور شناخت دقیقی از خود داشته باشید.

تصور نکنید قبولی و موفقیت در کنکور تنها به سال آخر تحصیلی باز می‎گردد. دقیقا از سال نهم و دهم که انتخاب رشته می‌کنید، اولین و مهمترین قدم‌های موفقیت را برداشته‎اید. برای این منظور باید شناخت دقیقی از خود، سطح علمی، استعداد، توان و آینده شغلی  داشته باشید. دقت کنید استعداد و علاقه دو فاکتور بسیار مهمی هستند که در موفقیت شما نقش اساسی را بازی می‎کنید. هرگز در این زمینه خودتان را با کسی را مقایسه نکنید . بیش از توان خود از خودتان انتظار نداشته باشید. اگر این مرحله را به درستی پشت سر بگذارید، با داشتن یک برنامه‎ریزی دقیق و در عین حال پشتکار به هدف خود خواهید رسید.

برای برنامه‎ریزی درسی توصیه می‌شود از افرادی که در این زمینه تجربه داشته و در عین حال علم انجام آن را نیز دارند، بهره ببرید. هرگز گمان نکنید با کپی از دیگران، نتیجه‌ایی مشابه دریافت خواهید کرد. ممکن است،  دوست شما برای یادگیری مطلبی به یک ساعت زمان نیاز داشته باشید، ولی شما برای همان مطلب به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. در این حالت مقایسه تنها منجر به نابودی شما خواهد شد.

برنامه‎ریزی درسی

گمان نکنید هر چقدر میزان ساعات مطالعه شما در طی روز بیشتر باشد، به همان میزان موفق خواهید شد. هر انسانی یک آستانه مطالعه دارد و تنها در همان مدت زمان قدرت یادگیری خواهد داشت، بیشتر از آن وقت تلف کردن است و باید گفت شما در حال گول زدن خودتان هستند. بهترین کاری که می‎توانید در این زمان انجام دهید، استراحت است. به همین دلیل توصیه می‎شود در برنامه‎ریزی درسی، هرگز خود را از تفریحات محروم نکنید، فقط باید یاد بگیرید آنها را در زمان درست انجام دهید.

برای موفقیت در کنکور به سراغ منابع معتبر بروید.

برای موفقیت در کنکور 1400 ، باید به سراغ منابعی بروید که به طور جامع کتاب‌های درسی و نکات مربوط به آنها را پوشش می‌دهند. برای کتاب کنکور 1400 منابع بسیار زیادی در بازار به شما ارائه می‎شود، اما مطمئن باشید همه آنها برای شما مناسب نخواهند بود. بسیاری از دانش‌آموزان اقدام به خرید تعداد زیادی کتاب کنکور می‌کنند، اما در انتها یا آنها را به طور نیمه مطالعه کرده و یا اصلا به سراغ آنها نمی‌روند. این دانش‌آموزان برای خرید کتاب هزینه‌ایی اضافی به خود و خانواده‌شان تحمیل کرده‌اند.

کتاب‌های کنکور باید دارای چند ویژگی اساسی باشند. در مرحله اول باید براساس منابع درسی تنظیم شده باشند. یعنی سرفصل‌های آنها باید با کتاب‌های درسی منطبق باشد.  هنگام خرید به تاریخ و نوبت چاپ انتشار آنها دقت داشته باشید. تغییر و تحول در محتوای کتاب‌های درسی در تمامی مقاطع رایج شده است، بنابراین این کتاب‌ها نیز باید دقیقا سازگار با تغییرات محتوای درسی  باشند.

موفقیت در کنکور

کتاب‌های کنکور انواع مختلفی دارند. برخی از آنها به نکات و مفاهیم اصلی می‌پردازند و سپس به سراغ انواع پرسش و سوالات چهار گزینه‌ایی می‎روند. این دسته از کتاب‌های کمک آموزشی کنکور برای افرادی مناسب است که فکر می‌کنند در یادگیری برخی از مفاهیم درسی، مشکل دارند، به این ترتیب به بالا بردن سطح علمی خود می‌پردازند تا برای تست‌های چهارگزینه‌ایی آماده شوند.

برخی دیگر از انواع کتاب‌های کمک آموزشی کنکور، صرفا تست است. این دسته از کتاب‌ها برای افرادی مناسب است که در درک مفاهیم و نکات کتاب درسی مشکلی نداشته و تلاش می‌کنند قدرت تست‌زنی خود را افزایش دهند. آشنایی با نکات انحرافی و سطح سوالات در سال‌های قبل از جمله مزایای این نوع از کتاب‌ها است.

کدام کتاب کنکور برای شما مناسب است؟

از جمله کتاب‌های جامع کنکور که مورد توجه دامش‌آموزان، معلمان و والدین قرار گرفته است، کتاب‎های میکرو طبقه‎بندی شده گاج است. این کتاب برای پایه‌های مختلف تحصیلی، گردآوری شده است که از آن جمله می‌توان به کتاب حفظیات زمین شناسی جامع کنکور اشاره کرد. زمین‌شناسی از جمله علومی است که یادگیری آن بیشتر بر پایه حفظ کردن مطالب است. زمانی که مطالب به صورت پراکنده و گسسته در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، به خاطر سپردن آنها به شدت مشکل خواهد شد. در این کتاب سعی شده است تا مطالب به صورت پیوسته ارائه شود. کتاب در سه بخش آموزش، تست و آزمون طراحی شده است.

از سری کتاب‌های کنکور و کمک آموزشی گاج می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میکرو طبقه‎بندی
  • میکرو طلایی
  • مینی میکرو طلایی
  • شاه کلید
  • سیر تا پیاز
  • خط ویژه
  • پرسمان
  • دور دنیا در 4 ساعت

برای موفقیت در کنکور 1400 به این اصول دقت داشته باشید.

چطور برای کنکور 1400 برنامه‌ریزی کنیم؟ برای یافتن پاسخ صحیح این پرسش به نکات اصلی زیر دقت داشته باشید.

  • خودتان باشید. برنامه را طوری تنظیم کنید که قابل اجرا باشد. نقاط ضعف و قوت را خود را مشخص کرده و براساس آن برنامه‎ریزی تحصیلی را شخصی نمایید.
  • مطمئن باشید برای شروع هر برنامه‎ایی به پیش نیاز و شروط اولیه نیاز دارید. بنابراین سعی کنید آنها را به کامل اجرا نمایید.
  • در کنکور همه درس‌ها اهمیت دارند. قرار نیست درسی را حذف کنید. باید بتوانید بین آنها تعادل ایجاد کنید.
  • یادآوری جزیی جدایی ناپذیر در یادگیری است.
  • هدف داشته باشید. قرار نیست تسلط داشتن بر مطالب کتاب درسی تا آخرین لحظه ادامه داشته باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی