اخبار پزشكي و بهداشتي تغذيه سالم سلامت سلامت و تربيت كودك

چرا چيپس و پفك اينقدر براي كودكان ضرر دارد؟

استفاده از این محصولات غذايي خود ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز شود...
تقویم فارسی اندروید

استفاده از این محصولات غذايي خود ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز شود…

چيپس و پفك

یک متخصص تغذیه گفت: نمک موجود در چیپس و پفک، مزاج کودکان را به سمت مواد غذایی پرنمک سوق می دهند.

دکتر قوام زاده افزود: مصرف چیپس و پفک می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی از قبیل افزایش فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی شود و نمک موجود در آن علاوه بر ایجاد بیماری‌های مختلف باعث تغییر مزاج و علاقه کودکان به سمت مواد غذایی پرنمک می شود.

وی تصریح کرد: مهمترین ماده زیان بخش این محصولات نمک است که البته امروزه کارخانه‌های سازنده این محصولات، سعی در کاهش دادن این ماده زیان آور در محصولاتشان هستند، ولی به هر حال در این محصولات نمک بسیار بالایی یافت می شود که برای کودکان به خصوص افرادی که مشکلات زمینه ای دارند کاملا مضر است.

دکتر قوام زاده افزود: پفک‌ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول که شامل رنگ طبیعی هستند و ضرر نسبتا کمتری دارند ولی دسته دوم که دارای رنگ مصنوعی (همان رنگ مجاز خوراکی) می باشند به مراتب دارای ضرر بیشتری نسبت به نوع اول هستند. استفاده از این رنگ های مصنوعی خود ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز شود.

وی همچنین با بیان اینکه، استفاده از این مواد همچنین بر روی درس خواندن کودکان تاثیر زیادی دارد، گفت: استفاده از موادی که دارای قند و نشاسته زیاد و بدون پروتئین هستند باعث خواب آلودگی در کودکان و کاهش میزان توجه آنها به تکالیفشان شده که این خود تاثیر منفی بسزایی در تحصیل کودکان دارد.

 

این استاد دانشگاه، با تاکید بر اینکه استفاده از محصولات کارخانه‌ای به دلیل استفاده از مواد افزودنی (اسید سیتریک، نمک، رنگ‌ها و غیره ) است، بهتر است تا حد امکان کمتر مصرف شود، اظهار کرد: بهتر است به جای آنها از محصولات طبیعی مانند نان و پنیر و گردو، خرما که برای سلامت نیز مفید می باشند استفاده شود.

وی همچنین با بیان اینکه، این محصولات برای بزرگسالان نیز مضر است، گفت: اما به دلیل شکل گرفتن عادت غذایی در کودکان بیشتر توجه خود را باید به آنها معطوف کنیم.

 

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع : salamatnews.com

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی