اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ سلامت سلامت و تربيت كودك

شايع ترين علت بروز آلرژی و آسم در کودکان كشف شد

متخصصان اطفال در یک مطالعه جدید هشدار دادند که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در سنین خردسالی خطر ابتلا به آسم و حساسیت به شیر را تشدید می‌کند...
تقویم فارسی اندروید

متخصصان اطفال در یک مطالعه جدید هشدار دادند که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در سنین خردسالی خطر ابتلا به آسم و حساسیت به شیر را تشدید می‌کند.

آلرژي و آسم كودك

متخصصان اطفال در دانشگاه «تامپره» فنلاند با انجام یک مطالعه جدید دریافتند که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در دوران خردسالی خطر ابتلا به آسم و نیز آلرژی به شیر گاو را در کودکان افزایش می‌دهد.

برای انجام این مطالعه از اطلاعات پزشکی شماری از کودکان فنلاندی که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ میلادی متولد شده بودند، استفاده شده است. از بین این کودکان بیش از ۱۶ هزار کودک تا پایان سال ۲۰۰۵ میلادی دچار حساسیت به شیر گاو و ۲۰ هزار کودک نیز به آسم مبتلا شده بودند.

همچنین اطلاعات مربوط به خرید انواع آنتی‌بیوتیک‌ها برای این اطفال و سایر عوامل تاثیرگذار روی ابتلای آنان به این آلرژی‌ها از سایر سازمان‌های ملی مرتبط در این کشور گردآوری و ارزیابی شد.

به نقل از چاینا‌دیلی، پس از مقایسه نتایج حاصل از این بررسی‌ها معلوم شد کودکانی که در سنین خردسالی آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌ بودند بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم و آلرژی به شیر گاو بوده‌اند در حالی که این خطر در کودکانی که آنتی‌بیوتیک مصرف نکرده بودند، مشاهده نشد.

این بررسی همچنین تایید کرد، فرزندانِ زنانی که در دوران بارداری آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به این آلرژی‌ها هستند.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: پاکسان نیوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی