تبلیغ رپورتاژ

چرا استفاده از کتاب های کمک درسی دوم دبستان ضرورت دارد؟

تقویم فارسی اندروید

کلاس دوم یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی برای دانش آموزان محسوب شده و باید حتما برای تحصیل در این مقطع، تمام دقت آموزشی به خرج داده شود. از این روی استفاده از کتاب‌های کمک درسی دوم برای دانش آموزانی که مقطع دوم دبستان را پشت سر می‌گذارند، بسیار ضروری خواهد بود. به این شکل دانش آموز می‌تواند تسلط بیشتری بر مفاهیم دروس پایه دوم، یعنی ریاضی، فارسی، نگارش، هدیه، قرآن و علوم به دست بیاورد.

به یاد داشته باشید که قوی شدن پایه دوم برای دانش آموزان، تنها به گذراندن این سال تحصیلی محدود نشده و موجب خواهد شد تا سال‌های بعدی تحصیلی را نیز با سهولت بیشتری پشت سر بگذارند.

اهمیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی دوم دبستان

اما ببینیم به چه دلیل استفاده از کتاب‌های کمک درسی دوم، برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی ضروری است. با دانستن ضرورت استفاده از کتاب‌های کمک درسی دوم برای دانش آموزان این پایه، قطعا به دنبال بهترین این کتاب‌ها برای ارتقا دادن سطح تحصیلی فرزندان خود خواهید بود.

تسلط کامل بر مفاهیم ریاضی پایه دوم ابتدایی

در کتاب ریاضی پایه دوم، مفاهیم ریاضی اصولی چون جمع، تفریق، محورخوانی، قرینه سازی، کسر، اشکال هندسی و … تدریس شده و در صورتی که دانش آموز تسلط کامل به این مفاهیم پیدا نکند، برای یادگیری ریاضیات در سال‌های بعدی، همیشه دچار مشکل و ضعف خواهد بود. در حقیقت چیزی که دانش آموز می‌تواند در ریاضی پایه دوم به خوبی آموخته و مسیر یادگیری ریاضیات در پایه‌های بعدی را برای او هموار کند، به این شکل، دچار مشکل شده و برای یادگیری ریاضیات در سال‌های بعدی، با ضعف در پایه دوم، همیشه چالش‌های بیشتری خواهد داشت.

کتاب‌های کمک درسی
کتاب‌های کمک درسی

ارتقا دیکته نویسی و نگارش

تمرین‌هایی در کتاب نگارش پایه دوم وجود دارد که هرگز برای تسلط کامل بر دیکته نویسی و نگارش کافی نیست. از این روی بهره بردن از کتاب‌های کمک درسی دوم برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی، کمک می‌کند تا بتوان بهترین نتیجه گیری در خصوص دیکته نویسی و نگارش را به دست آورد. به یاد داشته باشید که هر آن قدر دانش آموزان در پایه دوم، بر موضوع نگارش و دیکته نویسی استمرار تمرین به خرج داده و تمرینات بیشتری در این حوزه داشته باشند، پایه آن‌ها قوی‌تر شده و در سال‌های بعدی تحصیلی، مشکلات و چالش‌های کمتری را تجربه خواهند کرد.

پایه دوم زمانی است که دانش آموزان پس از پشت سر گذاشتن دوره پایه اول و آشنایی تازه با حروف الفبا، شروع به خواندن و نوشتن واقعی کرده و باید این خواندن و نوشتن در قالب دیکته یا نگارش را به خوبی بیاموزند.

تبدیل جملات معمولی به جملات سوالی، پاسخ گویی صحیح به سوالات، معنی کلمات و …، نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید حتما دانش آموزان پایه دوم دبستان به تسلط کامل در این مفاهیم دست یابند.

یادگیری علوم
یادگیری علوم

یادگیری عالی علوم و هدیه با کتاب کمک درسی دوم دبستان

دروس علوم و هدیه در پایه دوم دبستان دارای پیچیدگی زیادی نیست، اما از آن جایی که این نخستین بار است که دانش آموزان با مفاهیم این چنینی روبرو می‌شوند، استفاده از کتاب‌های کمک درسی پایه دوم کمک می‌کند تا یادگیری عمقی‌تری در این دروس به دست بیاورند.

در کتاب‌های کمک درسی پایه دوم، دانش آموزان می‌توانند به خوبی دروس مربوط به کتاب علوم و هدیه را مرور کرده و با مطالعه سوالات ریز به ریزی که مربوط به هر یک از دروس این کتاب‌ها است، یادگیری عمیق‌تری را تجربه کنند.

استفاده از کتاب‌های کمک درسی دوم برای والدین

همیشه نیاز داریم که والدین در منزل به یادگیری کودکان خود کمک کرده و این موضوع در پایه دوم دبستان نیز به شدت نیاز خواهد بود. به ویژه با پشت سر گذاشتن تحصیلات آنلاین و از راه دور در دوران شیوع کرونا، یادگیری دانش آموزان از طریق اپلیکیشن شاد، با افت زیادی همراه بوده و کمک والدین در دروس، بیش از گذشته ضرورت یافته است.

از این روی استفاده از کتاب‌های کمک درسی پایه دوم برای والدین نیز جایگاه خود را دارد. به این شکل والدین می‌توانند با کمک گرفتن از کتاب‌های کمک درسی، بهتر و قوی‌تر فرزندان خود را همراهی کرده و به آن‌ها در یادگیری و تمرین دروس مختلف پایه دوم، یاری برسانند.

از جمله کتاب‌های کمک  درسی پایه دوم دبستان، می‌توان به کتاب فارسی دوم سری کارپوچینو، کتاب زیبانویسی فارسی دوم، کتاب پیک آدینه دوم اندیشه خوارزمی، کتاب کار فارسی دوم خیلی سبز، کتاب ریاضی دوم سری مامان باباها انتشارات خیلی سبز، دفتر املا ویژه پسران انتشارات نارنجی و … اشاره کرد.

کتاب‌های کمک درسی
کتاب‌های کمک درسی

همان طور که مشاهده می‌کنید انتشارات مختلف، کتاب‌های کمک درسی برای پایه دوم عرضه کرده‌اند و شما برای انتخاب از میان آن‌ها، گزینه‌های متفاوتی پیش روی خود خواهید داشت.

دیگر تجهیزات کمک آموزشی پایه دوم ابتدایی

در نظر داشته باشید که به جز کتاب‌های کمک آموزشی، شما می‌توانید از دی وی دی‌های کمک آموزشی پایه دوم نیز برای ارتقای سطح تحصیلی فرزند خود کمک بگیرید.

همین طور فلش کارت‌های کمک تحصیلی پایه دوم نیز برای کودکان در این سن و دوره تحصیلی بسیار جذاب بوده و می‌توانید از آن‌ها به نفع یادگیری فرزند خود، به خوبی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که استفاده از تمام ابزارهای مختلف کمک آموزشی، موجب می‌شود تا فرزند شما با ذوق و شوق بیشتری تحصیلات خود را دنبال کرده و درس خواندن و مطالعه دروس مختلف، برای وی تبدیل به یک لذت کودکانه شود.

نتیجه گیری

با توجه به ضرورت استفاده از بهترین کتاب‌های کمک درسی دوم برای دانش آموزان پایه دوم دبستان، لازم است که حتما برای خرید این کتاب‌ها، به سراغ برترین انتشاراتی بروید که قوی‌ترین کتاب‌های کمک درسی را عرضه می‌کنند. به این شکل می‌توانید بهترین بهره برداری از کتاب‌های کمک تحصیلی برای دانش آموزان پایه دوم دبستان را داشته و به رشد و ارتقای تحصیلی آن‌ها کمک کنید. شما چه نظری در این باره دارید؟ تا به حال از کدام کتاب‌های کمک درسی استفاده کرده و بهترین آن‌ها چه مشخصاتی داشتند؟ این موارد را با ما و کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی