تناسب اندام سلامت

رژيم بستني چيست و چگونه عمل ميكند؟

در رژیم غذایی بستنی خوشمزه، میزان مجاز مصرف بستنی فقط یک وعده در روز و معادل یک فنجان است. بیش از این مقدار باعث دریافت کالری اضافی می‌‌شود...
تقویم فارسی اندروید

وقتی بشنویم قرار است با خوراکی مورد علاقه‌مان لاغر شویم، به نظرتان اشتیاق‌مان به کاهش وزن چند برابر می‌ شود؟ با رعایت رژیم غذایی‌ای که خوردن بستنی یکی از ارکان آن بوده و در عین حال باعث کاهش وزن می‌شود، موافقید؟  این رژیم غذایی واقعا وجود دارد و به رژیم غذایی «بستنی خوشمزه» معروف است.  رژیم غذایی «بستنی خوشمزه» اولین بار در سال 2002 میلادی توسط «دکتر‌هالی مک‌کورد» معرفی شد. این پزشک معتقد بود که اگر افراد در دوره رعایت رژیم غذایی از خوراکی مورد علاقه‌شان استفاده کنند، می‌‌توانند رژیم غذایی را راحت‌تر تحمل کنند. به این ترتیب که با اضافه شدن بستنی به برنامه غذایی روزانه فردی که قصد کاهش وزن دارد، روند کاهش وزن، تسریع می‌‌شود. به همین دلیل برنامه یا رژیم غذایی «بستنی خوشمزه» را برنامه‌ریزی و معرفی کرد اما در این رژیم غذایی یک نکته همیشه فراموش می‌شود‌. به این ترتیب که این رژیم، فقط براساس مصرف «بستنی» پایه‌گذاری نشده است‌. پس اصول آن چیست؟

 رژيم بستني -7ganj.ir

آنطور که در این رژیم آمده، راه حل کاهش وزن شما در بستنی مورد علاقه‌تان نهفته است!

اما این رژیم چطور کار می‌کند؟

مطابق گزارش‌های رسیده، شما می توانید با رژیم بستنی، ۱۳ کیلو وزن کم کنید.

همانطور که مرکز تحقیقات تغذیه‌ی انسانی در دانشگاه کلرادو نشان داده است، از آنجایی که بستنی حاوی کلسیم است، ممکن است در چربی سوزی مؤثر باشداز طرفی گفته می‌شود که اگر به بدن کلسیم کافی نرسد، سلول‌های چربی بزرگ‌تر شده و چربی بیشتری در خود ذخیره می‌کنند.

بر همین مبنا، ترفند این رژیم این چنین است که باید بستنی‌ای را انتخاب کنید که در هر وعده‌اش دارای ۱۲۰ کالری یا کمتر باشد.خانم‌ها نباید از یک‌کاسه بستنی تجاوز کنند، اما مردها می‌توانند یک‌کاسه و نیم بستنی بخورند.

بعلاوه توجه داشته باشید که این رژیم، در شرایطی نتیجه بخش خواهد بود، که گیرنده‌ی آن، در بقیه‌ی روز از یک برنامه‌ی غذایی سالم و کم کالری بهره ببرد.

این رژیم پیشنهاد می‌کند که شخص باید ۱۲۵۰ کالری غذا، بعلاوه‌ی یک وعده بستنی در روز بخورد، تا ۱۵۰۰ کالری انرژی دریافت کندهمچنین توصیه می‌کند که نیم ساعت در روز، و حداقل ۳ تا ۴ بار در هفته، ورزش هوازی انجام دهیدهمچنین این رژیم هیچ حرفی درباره‌ی مصرف قندها نزده است، اما مراقب باشید.

 بستنی هم وجود دارد

برخی تصور می‌کنند منظور از رژیم غذایی بستنی خوشمزه، خوردن بستنی با طعم‌های مختلف «به جای وعده‌های» غذایی است. در حالی که این تصور درستی نیست.  این رژیم غذایی برپایه دریافت روزانه 1500کیلوکالری انرژی تنظیم شده است. در واقع در این برنامه غذایی هر فرد به طور متوسط  چیزی حدود 300 تا 400 کیلوکالری انرژی‌، کمتر از کالری پایه یک فرد بالغ دریافت می‌کند. این مقدار انرژی از طریق مصرف انواع غلات پخته، حبوبات، میوه و سبزی، مقدار کمی‌ پروتئین و روزانه یک فنجان بستنی از نوع کم‌کالری تامین می‌شود. دکتر مک کورد متعقد است مصرف بستنی می‌تواند نیاز فرد به مصرف «تنقلات» را کاهش داده، به این ترتیب باعث کاهش و کنترل وزن ‌شود.

جایزه برای پیشروی

یکی از نکته‌هایی که باعث توقف رعایت بسیاری از رژیم‌های غذایی می‌شود، خسته شدن فرد از ادامه رعایت برنامه غذایی به دلیل حذف بسیاری از خوراکی‌های مورد علاقه در رژیم غذایی است؛ اما به گفته «دکتر مک کورد» ، خوردن بستنی، به عنوان یکی از خوراکی‌های مجاز در رژیم غذایی باعث می‌‌شود تا فرد بتواند آن را ادامه دهد. از طرفی به لحاظ روانی، خوردن خوراکی‌ای که اصولا آن را پرکالری می‌دانند، باعث می‌شود تا فرد احساس نکند از خوردن همه خوراکی‌های مورد علاقه‌اش دور‌مانده است. به این ترتیب فرد به ادامه رعایت رژیم غذایی رغبت نشان می‌دهد.

چند اشکال رژیم

  • بیش از حد مجاز: ممکن است فرد به خوردن همان یک فنجان بستنی بسنده نکند.
  • دلزدگی: طبیعی است که در شروع رعایت این رژیم غذایی، خوردن بستنی هیجان‌انگیز است اما بعد از مدتی خوردن آن عادی شده و نه‌تنها انگیزه ادامه رعایت رژیم غذایی نخواهد بود بلکه خود عاملی بازدارنده برای ادامه رعایت رژیم غذایی هم می‌شود.
  • بستنی در همه وعده‌ها: مشکل دیگر این است که فرد برای دریافت کامل کالری روزانه (1500کالری در این رژیم)، بستنی را جایگزین همه وعده‌های غذایی کند. به این ترتیب با مشکلات دیگری روبه‌رو خواهد شد.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی