سلامت سلامت و تربيت كودك

نکاتی درباره تغذیه کودک سه ساله شما

تقویم فارسی اندروید

مهم است که به فرزندان خود کمک کنید در سنین پایین نگرش سالم نسبت به خوردن داشته باشند. کودک سه ساله شما احتمالاً از خوردن یا نخوردن برای جلب توجه استفاده می کند. به طور کلی (گرچه اغلب ولی نه همیشه)، آنها یاد می گیرند که در تعامل، مشارکت و لذت بردن از وعده های غذایی خانوادگی بهتر عمل کنند.

5 نکته برای والدین:

کودک سه ساله

ترجیحات قوی کودکتان درباره غذاها را بپذیرید. ممکن است کودک سه ساله شما به خوردن غذا علاقه داشته باشد اما ممکن است او ترجیحات غذایی بسیار خاصی داشته باشد. برخی از ترجیحات ممکن است از روزی به روز دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، کودک شما ممکن است روزی یک غذای خاص را بخورد و سپس روز بعد همان غذا را کنار بگذارد. او ممکن است چندین روز پشت سر هم از غذای خاصی بخواهد و سپس اصرار کند که دیگر آن را دوست ندارد. هرچه این رفتار تحریک کننده باشد، برای یک کودک سه ساله بسیار معمولی است. بهتر است مسئله ای ایجاد نشود. درعوض، برنامه غذایی متنوع خود را ادامه دهید و به کودک خود اجازه دهید هر کدام از آنها را که می خواهد و هر چه قدر که دوست دارد غذا بخورد.

تشویق کنید، اما سعی نکنید غذاهای جدید را امتحان کنید. مقادیر بسیار کمی از غذای جدید را برای تنوع به کودک (در حد یک لقمه جهت کنجکاوی) به همراه سایر غذاهایی که از قبل دوست دارد، پیشنهاد دهید. از کودک خود انتظار نداشته باشید که بخش کاملی از یک غذای ناآشنا را بخورد.

در هر وعده غذایی گزینه های غذایی مغذی ارائه دهید. به عنوان والدین، ​​وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که کودک سه ساله شما در هر وعده غذایی از مواد غذایی مفید و مغذی برخوردار است. پس از ارائه گزینه های سالم در جدول غذایی، به او اجازه دهید در مورد میزان خوردن غذا تصمیم گیری انجام دهد. اگر فرزند شما ترجیحاتی از خود نشان می دهد به عنوان مثال در برابر سبزیجات مقاومت می کند، دلسرد و ناامید نشوید. ارائه انواع غذاهای سالم را ادامه دهید، حتی اگر فرزند شما قبلاً آنها را دوست نداشته است. ایجاد طعم متفاوت در غذاها می تواند به 15 تا 20 مورد تکرار نیاز داشته باشد. این همچنین یک زمان مهم برای جلب نظر او به میان وعده های سالم و عادت های غذایی است.

وعده های غذایی ساده و مغذی باشد. به یاد داشته باشید، وعده های غذایی در این سن لازم نیست که فانتزی باشند. در حقیقت، بیشتر افراد سه ساله آماده سازی ساده تر را ترجیح می دهند. اگر فقط چند دقیقه برای تهیه وعده غذایی وقت دارید، غذاهای ساده را امتحان کنید که شامل یک منبع پروتئین، غلات کامل، میوه، سبزیجات و لبنیات می شود. به عنوان مثال، ساندویچ کره بوقلمون یا کره بادام زمینی، یک عدد هویج، سیب و یک لیوان شیر. یک ناهار ساده مانند این، آماده کردنش زمان کمتری نسبت به رانندگی تا یک رستوران فست فود می طلبد و بسیار هم سالم تر است!

تلویزیون را خاموش کنید. خصوصاً در وعده های اصلی غذایی این کار را فراموش نکنید. تبلیغات تلویزیونی می تواند یک مشکل بزرگ برای تغذیه خوب کودک سه ساله شما باشد. کودکان خردسال به راحتی تحت تأثیر تبلیغات غذاهای ناسالم مانند کورن فلکس قندی، فست فود و شیرینی قرار می گیرند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، روشن کردن تلویزیون هنگام شب و در زمان خواب کودک است.

منبع:

healthychildren

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی