آرايش صورت و مو سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

نكات مهم براي داشتن لب هايي زيبا و جذاب در زمستان

داشتن لب‌هایی دوست‌داشتنی و جذاب، تمام چیزی است که ما در این وقت از سال به آن احتیاج داریم!
تقویم فارسی اندروید

داشتن لب‌هایی دوست‌داشتنی و جذاب، تمام چیزی است که ما در این وقت از سال به آن احتیاج داریم!

چرا که در زمستان لب‌ها دیگر رطوبت و لطافت طبیعی ندارند، به همین خاطر هم بیشتر مستعد خشک شدن و ترک خوردنند. هیچ‌کس خواهان چنین لب‌هایی نیست، پس احتیاج داریم تا از آن‌ها مراقبت کنیم تا نرم بمانند و جذاب بنظر برسند. در ادامه می‌توانید نکاتی را بخوانید که رعایت آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا در طول زمستان لب‌هایتان خشک نشود و نرم بماند.

۸ نکته برای داشتن لب‌هایی جذاب

۱. پوست خشک را بزدایید

این یکی از مهم‌ترین نکات در داشتن لب‌هایی زیبا است. لب‌های خشک و پوسته پوسته واقعا ظاهر خوبی ندارد، اینطور نیست؟ بعلاوه هیچ کسی دوست ندارد که لب‌های پوسته پوسته را ببوسد! پس برنامه مراقبت از لب‌هایتان را با زدودن پوست های خشک لبتان شروع کنید. یک روش خوب برای این کار استفاده از یک مسواک نرم و خشک است تا با ملایمت به لبتان بمالید. با این کار بدون اینکه لطمه ی زیادی به لبتان وارد کنید پوست مرده ی لبتان از بین خواهد رفت.

۲. مرطوب کنید

از آنجایی که لب فاقد چربی طبیعی پوست است، برای اینکه آنرا نرم نگاه دارید نیاز دارید تا آنرا مرطوب کنید. از یک کرم ساده استفاده کنید: تنها مقدار کمی برای نرم نگاه داشتن لب کافیست. این کار مخصوصا زمانی که باد سرد در زمستان می‌وزد بسیار مهم است. جالب است بدانید که کرم بسیار مؤثر تر از بالم لب است، درست است که از لب در مقابل باد محافظت می‌کند اما حقیقتا رطوبت مورد نیاز لب را فراهم نخواهد کرد.

01-l3lc-800x600

۳. لب‌هایتان را نلیسید

آیا زیاد لب‌هایتان را می لیسید؟ مشکل اینجاست که اینکار لبتان را خشک می‌کند، پس دوباره به آن زبان می‌زنید… و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. خیلی از خانم‌ها برای اینکه از خشک شدن لبشان جلوگیری کنند از بالم لب استفاده می‌کنند، اما همان‌طور که گفتم به اندازه ی مرطوب کننده تأثیر نخواهد داشت. بهرحال اگر شما از بالم لب استفاده می‌کنید، از انواع طعم دار آن دوری کنید، چرا که بیشتر دلتان می‌خواهد به لب‌هایتان زبان بزنید!

۴. محافظت در برابر نور آفتاب

لب یکی از محدوده هایی است که معمولا هنگام محافظت در برابر نور آفتاب نادیده گرفته می‌شود. در حالی که محافظت از آن خیلی هم اهمیت دارد. محصولات فراوان و متنوعی برای محافظت از لب در برابر نور آفتاب وجود دارد. یکی از آن‌ها را تهیه کرده و استفاده ی منظم از آنرا فراموش نکنید.

۵. درمان های خانگی

اگر شما ترجیح می‌دهید تا از محصولات طبیعی استفاده نمایید، اینکه خودتان بالم لب و کرم تسکین دهنده ی لب بسازید هم ایده ی خوبی است. با انجام این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که مواد کاملا طبیعی و خالصی را به لب‌هایتان می مالید. محصولاتی که در خانه می سازید به نسبت انواع صنعتی و ساخته شده توسط کارخانجات، بسیار با لب‌هایتان ملایم‌تر رفتار خواهند کرد.

۶. محصولات

شما می‌توانید توسط یکی از بیشمار محصولات موجود که برای مراقبت از لب‌ها طراحی شده اند، به لب‌هایتان رسیدگی کنید، از سرم های ضد پیری گرفته تا ضد آفتاب ها، و صد البته بالم های ساده ی لب. هر محصولی که انتخاب کردید، حتما اجزای تشکیل‌دهنده ی آنرا بدقت بخوانید و سعی کنید از محصولاتی که حاوی الکل و انواع اسیدها هستند دوری کنید، چرا که باعث خشکی لب‌هایتان خواهند شد.

۷. عادات بد را ترک کنید

علاوه بر لیس زدن لب، عادات بد دیگری مانند کندن پوست های خشک لب یا گزیدن لب توسط دندان نیز وجود دارد. همه ی این عادات باعث خواهد شد تا لب‌هایتان تحریک شده و همیشه خشک، زخم یا پوسته پوسته باشند. برای اینکه شرایط لبتان را بهتر کنید باید این عادات را ترک نمایید. بجای اینکه پوست خشک لبتان را با دندان جدا کنید، سعی کنید نکاتی که در بالا آورده شد را انجام دهید، مانند لایه برداری پوست مرده ی لب و مرطوب نگاه داشتن آن. امیدواریم که هر چه سریع‌تر لب‌های زیبایی پیدا کنید.

۸. رژ لب‌های مرطوب کننده

اگر شما دوست دارید از رژ لب استفاده کنید، یک راه خوب برای اینکه لب‌هایتان را نرم نگاه دارید استفاده از رژ های مرطوب کننده است. یکی دیگر از مزایای استفاده از رژ لب این است که در آن صورت شما کمتر به زبان زدن به لبتان تمایل خواهید داشت. بنابراین رژ لب مرطوب کننده از ۲ راه برای متوقف کردن خشکی لب‌هایتان به شما کمک خواهد کرد.

» لب‌های خشک و ترک خورده در زمستان یک درد به حساب می‌آیند، اما اگر شما این نکات را رعایت نمایید حتما لب‌هایی نرم و دوست‌داشتنی پیدا خواهید کرد. در این صورت نه تنها خوشحال خواهید بود، بلکه همسر شما عاشق بوسیدن آن‌ها خواهد شد. با کمی مراقبت، می‌توانید لب‌های خود را شگفت انگیز بسازید. در هر آب و هوایی!

گردآوري شده توسط گروه 7گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی