سبك زندگي موفقيت در زندگي

نكات ساده و كاربردي براي دستيابي به موفقیت

در اين مقاله از هفت گنج ، نكاتي را مطرح ميكنيم كه در عين سادگي ، كليد طلايي براي فرار از شكست و دستيابي به موفقيت در زندگيشما خواهند بود. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از هفت گنج ، نكاتي را مطرح ميكنيم كه در عين سادگي ، كليد طلايي براي فرار از شكست و دستيابي به موفقيت در زندگيشما خواهند بود. با ما همراه شويد…

موفقيت

این متن به بیان عادات زندگی و رفتارها و طرز فکر افراد موفق در مواجه با مسائل زندگی می پردازد. در واقع نگاه ظریفی دارد به نحوه برخورد و دیدگاه متفاوت افراد موفق به مشکلات و یا فرصت ها و در نهایت تصمیم گیری های درست و از قبل پیش بینی شده که منجر به دستیابی نتابج برتر و موفقیت این گونه افراد در زندگی شان می گردد:

نكات ساده و كاربردي براي دستيابي به موفقیت / www.7ganj.ir

۱. آنها بدنبال فرصت ها هستند و فرصت ها را می یابند در حالی که سایرین از کنار انها بی تفاوت می گذرند.

۲. افراد موفق از مشکلات درس می گیرند در حالی که سایرین زود ناامید می شوند.

۳. افراد موفق همواره بدنبال راه حل هستند.

۴. افراد کوشا به صورت آگاهانه وبرنامه ریزی شده برای خود ایجاد موفقیت می کنند در حالی که دیگران به این امید می نشینند که موفقیت به سراغشان بیاید.

۵. افراد موفق مانند سایرین با شک و تردید و ترس مواجه می شوند ولی اجازه نمی دهند شک و تردید آنها را احاطه ویا بر ایشان غلبه کند.

۶. آنها سئوالات درستی از خود می پرسند به گونه ای که خود را در شرایط روحی و ذهنی مناسبی برای انجام کار مفید، خلاق، مثبت قرار می دهند.

۷. آنها به ندرت گله و شکایت می کنند، زبرا شکایت کردن تنها باعث منفی بافی و وقفه در انجام کار مفید می شود.

۸. افراد موفق کسی را سرزنش نمی کنند بلکه همواره مسئولیت کارهایی که انجام می دهند و نتایج آن را به عهده می گیرند.

۹. با وجود اینکه لزوما از سایرین باهوش تر نیستند اما همواره راهی می یابند تا از استعداد و توانایی های خود خود نهایت استفاده را بکنند. آنها از این پتانسیل خود به بهترین شکل بهره می گیرند.

۱۰. آنها بسیار فعال، پرکار و پرانرژی هستند. زمانی که اغلب مردم بیکار و یا غرق در افکار خود و یا دچار دور تسلسل شده اند بدون اینکه اقدام مثبتی انجام دهند، افراد موفق در حال به نتیجه رساندن برنامه های خود هستند.

۱۱. آنها افراد هم فکر و توانا مثل خود را می یابند و اهمیت کار گروهی را درک می کنند. آنها روابط خود را بر اساس اصل برد برد (یعنی هر دو طرف رابطه سود ببرند) شکل می دهند.

۱۲. آنها جاه طلب هستند و همواره بهترین را می خواهند و چرا نباید اینطور باشد؟ آنها انتخاب می کنند که به بهنرین نحو زندگی کنند به جای اینکه بنشینند تا زندگی ایشان را با خود به هر جهت ببرد.

۱۳. آنها کاملا واضح و مطمئن از خواسته های خود در زندگی آگاه هستند. انسان های موفق در واقع زندگی مورد علاقه خود را در مقابل چشمانشان تصویر می کنند و برای آن برنامه ریزی می کنند در حالی که سایرین به سختی صرفا نظاره گر وقایع زندگی هستند.

۱۴. آنهابه جای اینکه تقلید کنند دست به کارهای نوآورانه می زنند.

۱۵. آنها کارها را به تعویق نمی اندازند و در زندگی منتظر “زمان مناسب” نمی نشینند.

۱۶. انسان های موفق در تمام طول عمر خود از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می کنند چه بصورت تحصیلات رسمی (آکادمیک)، چه غیررسمی (گوش دادن، دیدن، خواندن، پرسیدن، از زندگی آموختن) ویا تجربی (امتحان کردن و انجام دادن) و یا به هر سه طریق به خود آموزی می پردازند.

۱۷. آنها نیمه پر لیوان را می بینند و در عین حال کاربردی عمل می کنند و دچار غرور نمی شوند. آنها توانایی یافتن فرصت های خوب را دارند.

۱۸. آنها پیوسته در حال انجام امور برنامه ریزی شده خودهستند و اگر روزی احساس خوبی نسبت به آنچه انجام می دهند ندارند ناامید نمی شوند و در کار خود وقفه و تعلل نمی کنند.

۱۹. آنها دست به تحولات مهم و حساب شده در زندگی می زنند. تحولاتی از قبیل مالی، احساسی، حرفه ای و روانی

۲۰. آنها خود را با مشکلات و چالش های زندگی سریع و موثر وفق می دهند و سر خود را در برف فرو نمی برند (خود را از مشکلات پنهان نمی کنند) بلکه با آنها روبرو می شوند تا خود را بسازند.

۲۱. افراد توانا منتظر سرنوشت،تقدیر و یا شانس نیستند که آینده آنها را تعیین کند. آنها معتقد و متعهد به ساختن بهترین زندگی برای خود هستند.

۲۲. هرچند اغلب انسان ها منفعل هستند اما انسان های توانا قبل از آنکه مسئله ای پیش آید دست به کار می شوند.

۲۳. آنها بیش از سایرین یر احساسات خود مسلط هستند. این افراد هم احساساتی مشابه ما دارند اما بنده احساس خود نیستند.

۲۴. آنها در برقراری ارتباط با دیگران بسیار فعال عمل می کنند و برای بهتر شدن آن تلاش می کنند.

۲۵. آنها برای زندگی خود برنامه مشخصی دارند و هدفمند قدم برمی دارند تا برنامه را به هدف مبدل کنند. آنها اجازه نمی دهند اتفاقات و حوادث غیرقابل پیش بینی مسیر زندگی را تعیین کند.

۲۶. انگیزه این افراد برای منحصر بفرد بودن به این دلیل است که آنها قادرند کارهایی انجام دهند که سایرین نمی توانند. آنها به انتخاب خود منحصر بفرد هستند. همه ما هر روز با مسائلی روبرو می شویم که نیاز به تصمیم گیری دارد افراد موفق در این شرایط تصمیماتی می گیرند که سایرین قادر نیستند و یا به آن فکر نمی کنند.

۲۷. در حالی که بیشتر مردم به دنبال آسایش هستند و سعی می کنند از شرایط دشوار دوری کنند افراد توانا اگاهند که قابلیت کار کردن در شرایط دشوار چه نتایج و تاثیرات مثبتی در آینده آنها دارد.

۲۸. آنها ارزشهای مهم زندگی خود را یافته اند و به گونه ای مسیر حرکت خود را انتخاب می کنند که این ارزشها در زندگی آنها نمودار شود.

۲۹. تعادل را در زندگی حفظ می کنند. اگرچه از لحاظ مالی موفق هستند اما می دانند که داشتن ثروت لزوما به معنای موفقیت نیست. متاسفانه ما در محیطی زتدگی می کنیم که کسب ثروت موفقیت اتلاق می شود.پول هم مانند سایر چیزها تنها یک وسیله است. مطمئنا ثروت وسیله خوبی است ولی در نهایت تنها یک منبع برای زندگی است.

۳۰. به اهمیت نظم و انضباط به خوبی پی برده اند و انسان های قوی هستند. ازاینکه از مسیری بروند که سایرین نرفته اند خشنود و راضی هستند.

۳۱. به خود مطمئن هستند. اعتماد به نفس را به دلیل داشتن اموال زیاد یا اینکه با چه اشخاصی معاشرت دارند یا کجا زندگی می کنند یا چه ظاهری دارند بدست نیاورده اند.

۳۲. بخشنده و رئوف هستند و از اینکه در موفقیت دیگران سهیم باشند شاد می شوند

۳۳. متواضع هستند و خطاها و اشتباهات خود را می پذیرند و عذرخواهی می کنند. به توانایی های خود واقفند اما متکبر نیستند. از آموختن از دیگران لذت می برند و موفقیت اطرافیان خود را جشن می گیرند.

۳۴. با تغییرات به راحتی سازگاری پیدا می کنند در صورتیکه اغلب افراد به شرایط ثابت خود خو گرفته اند و میلی به تغییر ندارند. در حالی که انسان های توانا از تجربه امور جدید و ناآشنا استقبال می کنند.

۳۵. همیشه از لحاظ فیزیکی در حالت خوبی هستند و تباید به اشتباه فکر کرد که مانند قهرمانان المپیک و یا افرادی که دائما در فکر ظاهر خود هستند به وضعیت فیزیکی خود توجه می کنند. بلکه می دانند فیزیک بدنی خوب هم در عملکرد و هم سلامتی انسان نقش بسبار مهمی دارد و به همین دلیل به جای توجه بیش از اندازه به ظاهر به سلامت انچه که هر روز با آن زندگی می کنند یعنی بدن خود همواره توجه دارند.

۳۶. موتور بزرگی دارند زیاد کار می کنند و زود خسته نمی شوند.

۳۷. در شرایط دشوار انعطاف پذیرند. وقتی اکثر افراد دست از کار کشیده اند آنها تازه گرم شده اند.

۳۸. نسبت به انتقادها واکنش مثبت نشان می دهند واز آن استقبال می کنند.

۳۹. با مردمی که کارهای منفی انجام می دهند معاشرت نمی کنند.

۴۰. وقت و انرژی احساسی خود را صرف اموری که برآنها کنترلی ندارند نمی کنند.

۴۱. از اینکه در خلاف جهت رودخانه شنا کنند و دست به کارهایی بزنند که اکثر افراد نمی زنند احساس رضایت می کنند. سعی نمی کنند با جلب رضایت وتایید گرفتن از دیگران خود را خشنود کنند.

۴۲. در محیط اطرافشان گل و گیاه دارند چون معتقدند امواج مثبتشان روی موفقیت تأثیر مستقیم دارد

۴۳. ازخود انتظار بالایی دارند که در نتیجه باید متعهدتر، پرتلاش تر وبا اخلاق کاری بهترعمل کنند و در نهایت نتایج بهتری بدست آورند.

۴۴. شکست را توجیه نمی کنند درحالی که اکثر مردم در مورد سن خود، کمردرد، وقت نداشتن، عوامل ژنتیکی ضعیف، شانس بدی که دارند، رئیس بد و اینکه فرصت های خوبی برای پیشرفت ندارند یعنی همه دلایل لازم برای شکست خوردن صحبت می کنند افراد کوشا علیرغم همه مشکلات تنها به موفقیت فکر می کنند.

۴۵. آنها می توانند هر موقع که بخواهند با خیال آسوده از چیزهایی که در زندگی دارند لذت ببرند.

۴۶. کاری که انجام می دهند هوبتشان نیست، شغلشان است. شغلشان نشان نمی دهد چه شخصیتی دارند تنها توانایی است که دارا هستند.

۴۷. بیشتر به اموری که مهم و موثر هستند علاقه نشان می دهند و نه کارهای آسان. در حالی که همه به دنبال آسان ترین و سریع ترین راه حل ها هستند انسان های موفق به دنبال نفس عمل و نتایج آن در طولانی مدت هستنند.

۴۸. کاری را که شروع می کنند به اتمام می رسانند. به جای آنکه مثل سایرین کارهای خود را ناتمام رها کنند کار را تا انتها انجام می دهند حتی اگر شور و هیجان اولیه را نداشته باشند و تازگی کار از بین رفته باشد.

۴۹. انسان های چند بعدی، پیچیده و جالبی هستنده می دانند که هم روان و جسم هر آدمی اهمیت دارد و هم احساسات و معنویات. همواره درجهت پیشرفت و سلامت همه جنبه ها می کوشند.

۵۰. اگردرمورد چیزی می خواهند صحبت کنند فبلا تمرین می کنند. در مورد واقعیات صحبت می کنند و نه چیزهایی که فقط در کتاب ها نوشته شده است.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی