خودتان را بشناسید.

اگر واقعاً می‌خواهید همسری مناسب و شایسته انتخاب کنید، این مرحله بسیار مهم است. شما باید خودتان را بشناسید. برخی افراد تمام گوشه و کنار این کره خاکی را به دنبال دلبر خود می‌گردند اما در نهایت پی به بیهوده بودن تلاش‌های خود می‌برند. یکی از دلایل شکست آن‌ها این است که اصلاً از خودشان سؤال نمی‌پرسند. قبل از اینکه عاشق کسی شوید و وارد مرحله ازدواج با دختر یا پسر رؤیاهای خود شوید، لازم است این سؤال‌ها را از خود بپرسید: شما که هستید؟ چه می‌خواهید؟ از شریک زندگی خود چه انتظاری دارید؟ چه چیزی را بیشتر دوست دارید؟ تمام این سؤالات ممکن است کوچک و بی‌اهمیت به نظر برسند اما بسیار مهم هستند. پس از پرسیدن این سؤالات تشخیص این‌که آیا می‌توانید تعریفی روشن و بدون ابهام از خودتان و خواسته‌هایتان ارائه دهید به خودتان بستگی دارد.

مثبت باشید و خنده را بر لبهای خود حفظ کنید.

پس از شناخت خود، می‌توانید شروع به تغییر ذهنیت خود کنید. کلید جذب زن یا شوهر مناسبتان این است که مثبت باشید. اگر مثبت باشید، مردم دوست دارند با شما صحبت کنند، با شما وقت بگذرانند و به خاطر انرژی مثبتی که در اطراف خود منتشر می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بودن با شما دارند. نگران نباشید، این نکات مربوط به علم متافیزیک است. باید این مطالب را بپذیرید نه به عنوان مشتی خرافه بلکه به عنوان حقایق علمی و ثابت شده. شما همینی هستید که هستید، خوش تیپ، جذاب و با ارزش. دو نکته‌ای که تاکنون ذکر کردم اصلی‌ترین مواردی بود که باید رعایت کنید. به خاطر بسپارید نگرش شما همه چیز است.

چه میخواهید؟

هیچ فرمول خاصی برای عشق و عاشقی وجود ندارد. شاید دختر یا پسر مورد علاقه‌تان را همین الآن هم می‌شناسید و با او قرار ازدواج گذاشته‌اید، درست است. شما معشوقه خود را پیدا می‌کنید و تمام. اگر تاکنون به طور صریح و روشن برای خود مشخص نکرده‌اید که زن یا شوهر مناسبتان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، نگران نباشید. این مسائل را باید به تنهایی و با صبر و متانت کشف کنید. فردی که با او آشنا شده‌اید ممکن است همان انسانی نباشد که انتظار داشته‌اید، اما اگر عشقی وجود دارد بهتر است رابطه‌ی خود را با او آغاز کنید و به این فرد یک فرصت بدهید. اگر عاشق او شدید سعی کنید عشق خود را بیشتر در عمل و بدون استفاده از کلمات به او نشان دهید.

علایق مشترک

حتماً این ضرب‌المثل معروف را شنیده‌اید: کبوتر با کبوتر، باز با باز، کند هم‌جنس با هم‌جنس پرواز. تا حدودی در مورد روابط بین انسان‌ها درست است اما دو نفر برای ساختن پیوندی استوار و محکم باید علایق مشترکی نیز داشته باشند تا زمینه برای درک متقابل و ساخت تفاهمی منطقی بین آن‌ها فراهم شود. وقتی در مورد علایق مشترک صحبت می‌کنیم لازم نیست علایقی پرهزینه یا گران باشند بلکه می‌تواند کارهایی نظیر بازی‌های کامپیوتری یا حتی اسب‌سواری باشد. مهم نیست چه کاری باشد، فقط باید اطمینان حاصل کنید که این علایق وجود دارند، حداقل دو موضوع یا کاری که دوست دارید با یکدیگر انجام دهید. این علایق نقشی مهم در زندگی مشترک زوجین ایفا می‌کنند.

آیا میتوانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید؟

این مورد هم نکته‌ای کلیدی، مؤثر و سازنده است. دو نفر که نمی‌توانند با یکدیگر صحبت کنند قطعاً قادر به زندگی با یکدیگر نیز نخواهند بود. شاید در کوتاه‌مدت بتوانند اما در بلندمدت این امر محال و غیر ممکن است. این دو نفر باید بتوانند احساسات خودشان (شادی، اندوه، عصبانیت، نفرت و …) را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یک بار دیگر تأکید می‌کنم: وجود رابطه‌ای منطقی و بر اساس تفاهم بین زوجین، اساس یک ازدواج موفق، پایدار و شاد است. با مطالعه این مقاله ” اگر رابطه خود را دوست دارید، از این وسوسه ها دوری کنید” می توانید با این وسوسه ها آشنا شوید و با دوری از آن ها رابطه ی خود را به ازدواجی موفق و پایدار تبدیل کنید.

نکاتی که ذکر شد تنها چند راهنمایی کوتاه و مختصر بود، انتخاب به شما بستگی دارد. همانی باشید که هستید، مثبت باشید، بفهمید چه می‌خواهید و چه نمی‌خواهید و در نهایت فردی را انتخاب کنید که با خواسته‌های شما مطابقت داشته باشد، کسی که با شما تفاهم داشته باشد.

نظر شما چیست؟ شما چه فاکتورهایی را برای یافتن همسر مناسب خود در نظر می‌گیرید؟

لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

گردآوري: گروه هفت گنج