روانشناسي و سلامت روان سلامت سلامت جسمي

اين شغل ها باعث مرگ زودرس مي شوند !

شما با دیدن برخی از نشانه می توانید بفهمید که آیا شغلتان مناسب است یا اینکه باید از آن دست کشیده و به دنبال کار دیگری باشید....
تقویم فارسی اندروید
شما با دیدن برخی از نشانه می توانید بفهمید که آیا شغلتان مناسب است یا اینکه باید از آن دست کشیده و به دنبال کار دیگری باشید….
نشانه هايي كه مي گويند شغلتان براي شما مناسب نيست
نشانه هايي كه مي گويند شغلتان براي شما مناسب نيست
واژه شغل معمولا به نقش یا موقعیت بر پایه اقتصاد یک فرد است که برای آن دستمزد می گیرد. طبق این توضیح به راحتی می توان نتیجه گرفت که اشخاص زیادی زندانی نقش های اقتصادی هر روزه شان شده اند. تقریبا از هر چهار نفر سه نفر شغلش را دوست ندارد. بیشتر افراد روز اول هفته را با ناراحتی به محل کار رفته و با استرس به انبوه کارهایی که جلوی رویشان قرار داده شده خیره شده اند.  برخی از افراد هم هر روز هفته این حس را تجربه می کنند. شما با دیدن برخی از نشانه می توانید بفهمید که آیا شغلتان مناسب است یا اینکه باید از آن دست کشیده و به دنبال کار دیگری باشید.


1. برای خانواده وقت ندارید

اگر این مورد شما خیلی جدی باشد، پس تبدیل به یک فرد کم اهمیت در خانه شده اید، همسرتان وقتی می خواهد صبح شما را بیدار کند به شدت تکان تان می دهد و کلمات محبت آمیز نمی گوید و موقع صدا کردن اسمتان را نمی گوید. یا وقتی سعی دارید برای فرزندتان   توضیح دهید که مادر او یا پدرش هستید او فقط با تعجب بهتان خیره می شود. اگر شما برای خانواده تان تبدیل به یک غریبه شده اید، فقط اخر هفته آنها را می بینید، در تولدها و مهمانی ها شرکت نمی کنید، پس وقت آن رسیده که اولویت هایتان را بررسی کنید.
نشانه هايي كه مي گويند شغلتان براي شما مناسب نيست

2 .کمبود خواب و بی خوابی

اگر شب های زیادی را با خیره شدن به ساعت و آرزوی اینکه زودتر صبح شود به صبح می رسانید و مشکل شدید بی خوابی دارید، پس مشکل از کار شماست و شغلتان در حال نابود کردن شماست. تکیه دادن به بالش خواب برای القای استراحت و آرامش و پشت سر هم نوشیدن قهوه و چای با چشمان قرمز متورم نشان دهنده استرس های کاری است. خستگی مفرط و همیشگی ناشی از کار خطرناک ترین عارضه شغل شماست، و اگر این موضوع نگران تان نمی کند حداقل مدتی از کار دور شوید.


3. مدام بیمار شدن

درد قسمت پایین کمر،  تب، میگرن، ورم مفاصل، درد گردن، عفونت گوش- و این لیست ادامه دارد. اگر مدام برای مشکلات مختلف پیش دکتر می روید، پس چک کنید شاید دلیل تمام این دردها محل کارتان باشد. نشستن طولانی مدت پشت میز در حالت هایی که مخالف جاذبه است، یا خم شدن روی کامپیوتر هر روز و ساعت های طولانی هزاران درد و مرض را به همراه دارد. استرس به شکل های مختلف خودش را در بدن ما نشان می دهد که به طور مستقیم تبدیل به انواع بیماری ها می شود. شاید توسط شغل بیمه شده باشید و هزینه درمانی دریافت کنید، اما همین شغل دلیل اصلی استفاده از بیمه تان است!

4. نبودن پاداش در ازای تلاش شما

اگر شما کارمندی با کارآیی مفید و بالا هستید، درامدها را افزایش داده، وقت شناس هستید، ایده های خوبی برای رشد و سازماندهی شرکت می دهید، اما در پایان ماه مبلغ فیش حقوقی شما نشان دهنده اینهمه تلاشتان نیست؛ پس ناعدالتی در دریافت پاداش وجود دارد. مطالعات نشان داده که دریافت نکردن پاداش در ازای فعالیت مفید به سرعت باعث ناامیدی کارمند شده و در پایان نتیجه آن سرخوردگی و در بیشتر موارد باعث بیماری روحی می شود. اگر حس می کنید به طور جدی از شما قدردانی نشده است، پس وقتش رسیده به دنبال محیط کاری بهتری باشید.


5. بیش از اندازه مشغول بودن و نداشتن وقت برای هیچ کاری

نشانه هايي كه مي گويند شغلتان براي شما مناسب نيست
این مورد احتمالا یکی از بدترین موارد شغلی است که باعث نابودی تان می شود، چونکه یک مرگ آرام و دردناک است. اگر مشغله های کاری تان انقدر زیاد است که مجبورید مدت زمان طولانی بدون لحظه ای استراحت روی صندلی تان بمانید، که در پایان کار مجبور می شوید گرسنگی تان را با غذاهای فست فود و کم ارزش رفع کنید. عدم فعالیت فیزیکی و استفاده زیاد از غذاهای اماده در نهایت متابولیسم بدن را پایین آورده و باعث بیشتر شدن سایز دورکمر می شود. این اتفاق مشکلات جدی مثل دیابت، چاقی، فشار خون و بیماری قلبی را در پی دارد.

6. مشکلات زناشویی

فشار محیط کاری می تواند عاقبت زندگی جنسی تان را نیز بکشد. ثابت شده استرس، نور زیاد لامپ های فلورسنت و زیاد دور ماندن از خانه فاکتورهایی هستند که منجر به کاهش عملکرد جنسی می شوند. اگر به محض متوجه شدن این علائم در خودتان به فکر درمان نیفتید، این مشکلات می تواند سبب عقیم شدن یا ناتوانی جنسی شوند. کارکنان خانم معمولا با مشکل سقط های مکرر و زایمان زودهنگام مواجه می شوند که در نتیجه ایستادن های طولانی مدت یا بلند کردن بار سنگین اتفاق می افتد.  اگر این مشکلات را تجربه می کنید، پس بدانید شغل شما رابطه ای که با همسرتان ساخته اید را خراب می کند.

7. عدم تمرکز و فراموشی

مطلعات نشان داده که حتی استرس در دوره های کوتاه مدت می تواند خسارت جدی بر قسمت هایی از مغز بگذارد که وظیفه یادگیری و حافظه را دارند. و این نابودی سلول های مغز می تواند برخی از بیماری هایی که در سنین بالا به وجود می آید مثل آلزایمر و زوال عقل را تسریع کند. درضمن میزان بالای یکنواختی کار شما قطعا خطر سکته را افزایش می دهد. نبودن تمرکز و خستگی به مرور ریسک بیماری های روحی را به حداکثر می رساند.

این موارد دلیل های اصلی هستند که برخی مشاغل باعث مرگ زودرس افراد می شود.

اما شما نباید از کار کردن بترسید یا نگران باشید، در عوض باید تمام نشانه های بالا را در مورد خود ارزیابی کنید.

اگر بیش از چهار مورد را تجربه کرده اید، پس واقعا باید تغییراتی در زمینه کاری ایجاد کنید.

زندگی انقدر کوتاه است که ارزش ندارد به بهای پرداخت کردن صورت حساب ها آن را کوتاه تر کنیم.

پس تمام جنبه ها را بررسی  کرده و تصمیم درست و سالم بگیرید.

یک ضرب المثل چینی می گوید: اگر کار چیز خوبی بود، پس ثروتمندان باید تمام آن را برای خودشان می خریدند. به خودتان مرخصی بدهید و به بقیه چیزهایی که باعث لذت بردن شما می شود توجه کنید، چیزهای کوچکی که ارزش زندگی کردن دارند!

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی