تبلیغ رپورتاژ

9 ماده غذایی کم کالری که به عنوان میان وعده می توان استفاده کرد

تقویم فارسی اندروید
پاپ کورن

اهمیت میان وعده‌ها انکار شدنی نیست؛ به خصوص وقتی یادتان باشد اگر میان وعده‌های درستی مصرف کنید، موقع صرف غذاهای اصلی پرخوری نخواهید کرد و به همین دلیل تناسب اندامتان را بهتر حفظ می‌کنید. در این مقاله 9 میان وعده زیر 100 کالری را به شما معرفی می‌کنیم که سالم هستند و می‌توانند مواد مغذی لازم را به شما برسانند و جلوی گرسنگی‌تان را بگیرند. دقت داشته باشید چون محصولات از برندی به برند دیگر متفاوت هستند، سعی کنید خودتان هم میزان انرژی و ارزش غذایی‌شان را از روی بسته بندی چک کنید.

شش فنجان پاپکورن مایکرویوی

زمانی که دلتان یک میان وعده حجیم اما کم کالری می‌خواهد می‌توانید روی پاپکورن حساب باز کنید. می‌توانید شش پیمانه پاپ کورن را به صورت مایکرویوی و با رعایت نکات موجود در دفترچه برای طبخ این خوراکی درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. این میان وعده سرشار از فیبر است و به شما کمک می‌کند احساس گرسنگی‌تان را برطرف کنید. این اسنک حاوی مقادیر زیر است:

چربی اشباع: 0.5

سدیم: 220 میلی گرم

کلسترول:0

کربوهیدرات: 24 گرم

فیبر: 6 گرم

از این میان وعده می‌توانید به جای پفک استفاده کنید. دقت داشته باشید انواع پفک علی رغم داشتن قیمت مقرون به صرفه، یک اسنک مقوی به حساب نمی‌آید؛ مگر آنکه برند تولید کننده آن، چه خارجی و چه برندهای ایرانی مثل چی توز و مینو، ارزش غذایی دقیق آن را روی بسته نوشته باشند در این صورت می‌توانید با خیال راحت انواع پفک و اسنک را با قیمت مناسب از این برندها تهیه کنید. توجه به کالری نکته دیگری است که باید به آن دقت کنید؛ برای مثال کالری اسنک پنیری بیشتر از انواع ساده است. در نهایت دقت داشته باشید پاپکورن را از برند معتبری تهیه کنید؛ مبادا که از ذرت‌های سمی حاوی آفلاتوکسین تهیه شده باشد.

تورتیلای پنیری

ممکن است فکر کنید وقتی پنیر به یک میان وعده اضافه می‌شود؛ میزان کالری آن خوراکی خیلی بالا می‌رود؛ اما این قضیه در مورد تمام پنیرها صدق نمی‌کند. کافی است پنیر چدار کم چرب تهیه کنید و آن را روی تورتیلای ذرت بریزید. تورتیلا را تا کنید و به مدت 20 ثانیه داخل مایکرویو بگذارید. میان وعده شما تنها 100 کالری خواهد داشت و 1.3 گرم چربی اشباع.

چربی اشباع: 1.3 گرم
سدیم: 182 میلی گرم
کلسترول: 6 میلی گرم

پنیر کوتاژ و طالبی

پنیر کوتاژ و طالبی

پنیر کوتاژ یک منبع غنی برای پروتئین است و در این مقاله می‌توانید درباره علت سالم بودن آن بیشتر بخوانید. هر نصف پیمانه از این پنیر حدود 14 گرم از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. پروتئین هم مثل فیبر می‌تواند به ایجاد احساس سیری در شما کمک کند. کافی است پنیر کوتاژ ساده را با یک برش طالبی رسیده همراه کنید تا یک طعم جالب را امتحان کرده و میان وعده‌ای با نهایتا 100 کالری را به دست آورید.

چربی اشباع: 0.7 گرم
سدیم: 468 میلی گرم
کلسترول: 5 میلی گرم

کراکر تمام غله و پنیر

به خاطر داشته باشید چه نان و چه کراکر، در صورتی خواص بیشتری دارد و شما را سیر می‌کند که تمام غله باشد. اگر از خوراکی‌های ترد خوشتان می‌آید، می‌توانید کراکر تمام غله تهیه کنید و یک لایه نازک پنیر کم چرب را روی آن پخش کنید تا کلسیم، پروتئین و فیبر به بدنتان برسانید. برای اینکه کالری این میان وعده را زیر 100 نگه دارید، یک لایه نازک پنیر را نهایتا روی سه قطعه کراکر کوچک بزنید و نوش جان کنید.

چربی اشباع: 1.2 گرم
سدیم: 397 میلی گرم
کلسترول: 7 میلی گرم

14 عدد بادام

کافی است 14 عدد بادام همراهتان داشته باشید تا وقتی گرسنه شدید، برای سیر شدن و دریافت فیبر و پروتئین نوش جانشان کنید. این 14 عدد بادام به سختی به 100 کالری می‌رسند، جای زیادی اشغال نمی‌کنند و می‌توانید در حین راه رفتن یا کار کردن آن‌ها را بخورید.
چربی اشباع: 0.63 گرم
سدیم: 0 میلی گرم
کلسترول: 0 میلی گرم

سایر آجیل‌ها هم، مثل انواع تخمه به خصوص تخمه آفتابگردان که به صورت مغز تخمه تهیه شده است، می‌توانند میان وعده‌هایی کم کالری باشند؛ به شرط آنکه به میزان کالری و ارزش غذایی این محصولات توجه کنید. برای کنترل کالری خوب است سراغ انواع آجیل‌های بسته‌ای بروید تا بتوانید اطلاعات غذایی آن‌ها را روی بسته بندی مطالعه کنید و کالری‌های را مدیریت کنید. برندهایی مثل مزمز، مانی، چاکلز و سنجابک از برندهای تولید کننده انواع مغزها از جمله تخمه، بادام و بادام زمینی در ایران هستند.

شش عدد چوب شور تمام غله

چوب شور به خصوص برای کسانی که عصرها هوس خوراکی‌های ترد می‌کنند، میان وعده‌ای با کالری پایین است و اگر تمام غله باشد، حاوی فیبر هم هست؛ بنابراین افراد را سیر خواهد کرد. بسته به اینکه چوب شور تمام غله را از کدام برند تهیه می‌کنید به میزان کالری آن دقت داشته باشید. معمولا شش عدد چوب شور می‌تواند سه گرم فیبر به شما برساند و ته دلتان را بگیرد.

چربی اشباع: 0.4 گرم
سدیم: 257 میلی گرم
کلسترول: 0 گرم

سیب پخته

سیب پخته

اگر از طعم سیب به تنهایی و به عنوان یک میان وعده سالم خسته شده‌اید یا به هر دلیلی دوستش ندارید، پختن سیب را امتحان کنید. کافی است یک عدد سیب را بپزید و مقداری دارچین روی آن بپاشید. این ترکیب مزه یک دسر خوشمزه را به همراه دارد؛ منتها بر خلاف بسیاری از دسرها سرشار از ویتامین و فیبر است. دارچین هم می‌تواند باعث کاهش قند خون شود.

چربی اشباع: 0 گرم
سدیم: 2 میلی گرم
کلسترول: 0 میلی گرم

نان پیتا و پنیر

چنانچه از طرفداران پنیر هستید، احتمالا از این میان وعده لذت خواهید برد. یک قطعه نان پیتای تمام غله بردارید و داخل آن را با 14 گرم پنیر ریکوتا پر کنید. این ترکیب فیبر و پروتئین لازم برای سیر شدن را به شما خواهد داد.

چربی اشباع: 0.8 گرم
سدیم: 149 میلی گرم
کلسترول: 4 میلی گرم

سه چهارم پیمانه انبه یخ زده

سه چهار پیمانه انبه را به صورت مکعبی برش بزنید و داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنید. طعم انبه یخ زده چیزی شبیه آبنبات می‌شود و می‌تواند بتا کاروتن و فیبر زیادی را به افرادی برساند که از طعم شیرین لذت می‌برند. این میزان انبه 90 کالری دارد و حدود 60 درصد از ویتامین سی مورد نیاز روزانه شما را تامین خواهد کرد.

چربی اشباع: 0 گرم
سدیم: 0 میلی گرم
کلسترول: 0 میلی گرم

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی