تناسب اندام سلامت

مهمترين نكات در زمان كاهش وزن

اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید ابتدا این چند نکته را مطالعه کنید و آنها را مد نظر داشته باشید...
تقویم فارسی اندروید

اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید ابتدا این چند نکته را مطالعه کنید و آنها را مد نظر داشته باشید…
كاهش وزن
كاهش وزن
از دست دادن چربی اضافه بدن کار مشکلی نیست. بلکه تنها به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد.

رايج ترين اشتباهات در برنامه هاي كاهش وزن:

خیلی زود- خیلی زیاد

سوخت چربی در بدن زمان می‌برد، شما نمی‌توانید ناگهان همه را ببرید و دور بیندازید. اگر شما سعی کنید چربی زیادی در مدت زمان کوتاه از دست دهید، شکست خواهید خورد و دلسرد خواهید شد و احتمالا رژیم خود را خواهید شکست. یک طرح چربی سوزی حداقل باید ۱۲ هفته به طول بیانجامد، بنابراین از ابتدا این آمادگی ذهنی را داشته باشید.

مصرف کربوهیدرات در ساعات پایانی روز

اگر می‌خواهید چربی از دست بدهید، در نیمه دوم روز (یعنی بین ساعت ۶ الی ۱۲ شب) نباید از کربوهیدراتها استفاده کنید. اگر ساعت ۸ صبح از خواب بر می‌خیزید مصرف کربوهیدراتها را از ساعت ۴ بعدازظهر به بعد متوقف کنید.

عدم اختصاص وقت برای آماده کردن وعده‌های غذایی

اگر می‌خواهید رژیم بگیرید، پس همه کارها را درست انجام دهید. برنامه غذایی روز بعد را شب قبل آماده کنید اگر قرار است چیزی را طبخ کنید، پس آنرا آماده کنید. اگر چنین کاری نکنید، شاید در نهایت هرچه در دسترستان باشد را مصرف کنید که معمولا چاق کننده است.

عدم انجام تمرینات به شکل منظم

برای سوزاندن چربی شما نیاز دارید که تمرین کنید. توصیه می‌شود ۴ جلسه در هفته، هر نوبت حدود ۳۵ دقیقه به تمرین هوازی بپردازید. فعالیت‌های هوازی به ورزشهایی مثل دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا کردن و غیره اطلاق می‌شود. برای کسب بهترین نمایش تمرینات هوازی را صبح با معده خالی انجام دهید.

تکیه بیش از حد به داروها

مکمل‌های چربی سوزی معجزه نمی‌کنند، بلکه بخشی از فرآیند چربی سوزی را بر عهده دارند و سرعت می‌بخشند، شما باید همزمان با مصرف آنها به تمرین بپردازید و روی رژیم غذایی خود حساس باشید. در حالی که مکمل‌های چربی سوز نتیج خاصی را مشاهده نکردید علت را در رژیم و تمرین جستجو کنید، نه اینکه میزان مصرف دارو را افزایش دهید.

عدم اجرای تمرینات با وزنه

تمرینات با وزنه نه تنها به شما کمک می‌کنند که ظاهر و فیزیک بهتری داشته باشید، بلکه باعث افزایش سوخت و ساز بدنتان نیز می‌شوند که در نتیجه چربی سوزی در بدنتان افزایش می‌یابد. یک برنامه تمرین با وزنه ۳ روزه برایتان کفایت می‌کند.

عدم مصرف پروتئین کافی

پروتئین‌ها بلوک‌های ساختمانی عضلات هستند که می‌توانند بدنتان را عضلانی و عاری‌تر از چربی جلوه دهند به شرطی که تمرینات با وزنه را انجام دهید.

انجام یک شیوه به دفعات

اگر تمرینات خود را به شکل دوره‌ای عوض نکنید، در نتیجه نهایتاً خسته خواهید شد و احتمالاً رژیم و تمرین را به طور کامل کنار خواهید گذاشت. بدون ایجاد تنوع بدن به آنچه انجام می‌دهید عادت می‌کند و بنابراین بعد از مدتی دیگر شاهد نتیجه نخواهید بود.

توجه بیش از حد به ترازو

در دوران چربی سوزی حتی یکبار هم خود را وزن نکنید، چرا که چنین کاری می‌تواند موجب دلسردی و ناامیدیتان شود. اگر در جریان چربی سوزی تمرینات با وزنه هم انجام دهید به طبع کمی حجم عضلانی به دست خواهید آورد، بنابراین شاید شاهد کاهش وزن نباشید اما در واقع چربی از دست داده‌اید و عضله اضافه کرده‌اید.

جهت مشاهده مقالات مرتبط با كاهش وزن اينجا كليك كنيد

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی