دنياي فيلم و سينما فرهنگ و هنر

معرفي 10 فيلم برتر دنيا در سال 2014

مجله‌ی معتبر سینمایی «سایت اند ساوند» طبق سنت هر ساله فهرستی از 10 فیلم برتر سال 2014 منتشر کرد...
تقویم فارسی اندروید

مجله‌ی معتبر سینمایی «سایت اند ساوند» طبق سنت هر ساله فهرستی از 10 فیلم برتر سال 2014 منتشر کرد…

1418644577004_8

معرفي 10 فيلم برتر دنيا در سال 2014 / www.7ganj.ir

ماهنامه سینمایی معتبر و انگلیسی «سایت اند ساوند» در شماره جدید خود طبق روال هر ساله فهرست 10 فیلم برتر سال 2014 را به انتخاب منتقدین و صاحب نظران سینمایی در حالی منتشر کرد که فیلم «بچگی»، یکه‌تاز فصل جوایز سینمایی در این فهرست تعیین کننده نیز در رتبه نخست قرار گرفت.

این فیلم تاکنون علاوه بر کسب نامزدی بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب در جوایز انجمن منتقدین نیویورک، لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو و البته موسسه فیلم آمریکا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شده است و بدین ترتیب بیش از هر فیلم دیگری به کسب اسکار 2015 امیدوار است.

فيلم بچگي

فیلم بچگی

فیلم «بچگی» امسال در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین در بخش رقابتی نامزد دریافت خرس طلایی بهترین فیلم بود و در نهایت خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای «لینکلیتر» به ارمغان آورد و در جشنواره فیلم سیاتل نیز جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری را بدست آورد.

در این فیلم، «لینکلیتر» کارگردان اهل تگزاس که پیش از این سابقه ساخت سه گانه موفق «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه‌شب» را دارد، به طرز ویژه‌ای به سوژه گذر زمان پرداخته است که پیش از این در هیچ فیلم دیگری دیده نشده است.

فیلم «بچگی» 12 سال عمر یک پسربچه و خانواده او، از دوران دبستان تا رسیدن به سن بلوغ را دنبال می‌کند. جدا از داستان فیلم و مسائل عمده‌ای که درباره زندگی خانوادگی، تاثیر مدرسه و اجتماع و رنج و تردیدهای نوجوانی در این فیلم مطرح می‌شود، جذابیت اصلی این فیلم و یگانگی آن در این است که ساخت آن ۱2 سال به طول انجامیده و کارگردان مبتکر، «ریچارد لینکلیتر» در این مدت توانسته جمع هنرپیشه‌های برجسته‌ای که برای نقش‌های اصلی این فیلم گردهم آورده را حفظ کند.

خداحافظي با زبان

فیلم خداحافظی با زبان

در مکان دوم برترین ساخته‌های سینمای جهان به انتخاب مجله «سایت اند ساوند» فیلم «خداحافظی با زبان» ساخته «ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس فرانسوی قرار دارد. این فیلم کاملا تجربی، درامی رمانتیک درباره زندگی یک مرد و زن است و نیمه دوم فیلم از زاویه دید یک سگ ولگرد روایت می‌شود.

«گدار» پیش‌تر درباره این فیلم گفته بود: «فیلمی است درباره زن و مردی دیگر زبان مشترکی ندارند. سگ پادرمیانی می‌کند و به حرف می‌آید. «خداحافظی با زبان» توانست در جشنواره کن امسال بصورت مشترک با «مامی» ساخته «خاویر دولان» موفق به کسب جایزه هیات داوران این رویداد سینمایی شود.

فیلم لویاتان

فیلم لویاتان

جایگاه سوم این فهرست به فیلم «لویاتان» ساخته «آندری زیاگینتسف» کارگردان صاحب نام روسی رسیده است. این فیلم امسال و در شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در بخش رقابتی حضور داشت و یکی از شانس‌های اصلی کسب نخل طلا محسوب می‌شد اما در نهایت جایزه بهترین فیلمنامه این رویداد سینمایی معتبر را از آن خود کرد.

«لویاتان» امسال نماینده سینمای روسیه در هشتاد و هفتمین دور جوایز سینمایی اسکار نیز خواهد بود، روایتگر داستان تلخ درگیری میان یک فرد با سیستم فاسد در شهری کوچک در روسیه است.

در مکان‌های بعدی فهرست نشریه «سایت اند ساوند» از برترین‌های سال سینمای جهان به ترتیب فیلم‌های «Horse Money» ساخته «درو کاستا» از پرتغال؛ «زیر پوست» به کارگردانی «جاناتان گلیزر» ، «هتل بزرگ بوداپست» از «وی اندرسون»؛ «خواب زمستانی» ساخته «نوری بیلگه جیلان» برنده نخل طلای 2014؛ « قبیله» ساخته «میروسلاو اسلابوشیپسکی»؛ «آیدا» ساخته «پاول پالیکوفسکی» برنده جایزه بهترین فیلم اروپا در سال 2014؛ « jauja» از «لساندرو آلونسو» و «آقای ترنر» جدیدترین ساخته «مایک لی» قرار دارد.

گردآوري شده توسط گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: ايسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی