اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ اخبار علمی روانشناسي و سلامت روان سلامت

كودكان رفتارهای پدران خود را به ارث می برند

پیش از این معلوم گشته بود که پدرها نسبت به آنچه قبلاً‌ تصور می‌شد، الگوی شخصیتی بسیار قوی برای بچه‌ها محسوب می‌شوند و جالب است که تحقیقات جدید نشان داد که موش های نر نیز از پدر الگوبرداری می کنند...
تقویم فارسی اندروید

پیش از این معلوم گشته بود که پدرها نسبت به آنچه قبلاً‌ تصور می‌شد، الگوی شخصیتی بسیار قوی برای بچه‌ها محسوب می‌شوند و جالب است که تحقیقات جدید نشان داد که موش های نر نیز از پدر الگوبرداری می کنند.

پدر-7گنج

پژوهشگران علوم رفتاری در دانشگاه ویسکانسین- مدیسن کشور امریکا می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد، موش‌ها نیز همانند انسانها در رفتار خود از پدران الگوبرداری کرده و همانطور که پدرانشان با آنها رفتار کرده‌اند با فرزندان خود در آینده رفتار خواهند کرد. در دنیای پستانداران، بیشتر وظایف برعهده مادران است و مراقبت‌های پدرانه تنها در پنج درصد از گونه‌های مختلف پستانداران دیده می‌شود، اما اطلاعات دقیقی درخصوص مراقبت‌های پدرانه در دنیای حیوانات وجود ندارد.

محققان با بررسی رفتارهای پدرانه در موش‌ها دریافته‌اند، موش‌های نر که پدران بی‌خیال و سهل انگاری داشته‌اند در آینده کمتر به رشد و پرورش فرزندان خود اهمیت می‌دهند؛ همچنین موش‌هایی با پدران نامهربان همان رفتار را نسبت به فرزندان خود در آینده بروز می‌دهند. نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان می‌دهد، رفتارهای پدرانه به نسل‌های بعدی و از پدر به پسر منتقل می‌شود.

دکتر ” کاترین مارلر ” از متخصصان علوم رفتاری دانشگاه ویسکانسین- مدیسون تأکید می‌کند: نمونه‌های بسیار کمی از مدل‌های حیوانی برای بررسی رفتارهای پدرانه وجود دارد و آنالیز نمونه رفتار پدرانه در دنیای موش‌ها می‌تواند یک مدل نسبی از رفتار پیچیده انسان ایجاد کند.

در مطالعات قبلی بر روی موش‌های صحرایی و میمون وروت مشخص شده بود، میزان مراقبت‌های مادرانه تأثیر مستقیمی بر سطح استرس فرزندان دارد؛ اکنون محققان قصد دارند اثرات مشابه مراقبت‌های پدرانه را بر روی فرزندان موش‌ها مورد بررسی قرار دهند.

نتایج این پژوهش در مجله Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است.

گردآوری: گروه هفت گنج
منبع : رادیو سلامت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی