روانشناسي و سلامت روان سلامت سلامت جنسي و زناشويي

قبل از ازدواج حتما به اين سوالات پاسخ دهيد

براساس نتایج یک مطالعه جدید، ۱۰ سال پس از ازدواج، کمتر از یک سوم زوج ها از ازدواجشان احساس رضایت می کنند و زندگی شادی دارند...
تقویم فارسی اندروید

براساس نتایج یک مطالعه جدید، ۱۰ سال پس از ازدواج، کمتر از یک سوم زوج ها از ازدواجشان احساس رضایت می کنند و زندگی شادی دارند، بنابراین لازم است قبل از ازدواج، مطمئن شوید که شریک زندگی تان را درست انتخاب کرده اید و شک و تردیدهایتان را درباره او کاملا برطرف کنید…

 love_hend

هنگامی که یک یا هر دو همسر، معتقد باشند طلاق روش مناسبی برای پایان ارتباط است، به پشتوانه این تفکر اشتباه، هنگام رودررویی با مشکلات و شدت گرفتن آن، اولین راه حلی که به ذهنشان خطور می کند، جداشدن از یکدیگر است درحالی که چنین تفکری به مرور زمان باعث کمرنگ تر شدن روابط صمیمانه بین آنها خواهد شد. پس برای اینکه ازدواجی موفق داشته باشید، سعی کنید این سوال ها را قبل از ازدواج از خودتان بپرسید:

● آیا رابطه محترمانه ای بین شما برقرار است؟

دانستن پاسخ این پرسش برای شروع زندگی مشترک بسیار مهم است و باید قبل از ازدواج، این سوال را از خودتان بپرسید، اما واقعا چه چیزی باعث شکل گیری یک ازدواج موفق و پایدار می شود؟ به گفته دکتر استندهل، استاد دانشگاه براندیس، وفاداری و صداقت بین زن و مرد و داشتن حقوق برابر می تواند پایه های یک زندگی را از همان ابتدا مستحکم تر کند. گفتن الفاظ نامناسب به یکدیگر، باعث رنجش خاطر می شود و رنجش نیز به مرور زمان می تواند به ایجاد خشم بینجامد. وقتی مخزن عشق خالی شد، زوج دیگر هیچ احساس مهر و محبتی به یکدیگر نخواهد داشت بلکه در زندگی مشترک فقط پوچی و درد را تجربه می کنند. در این شرایط، دو راه حل به نظر می رسد؛ ترک کردن طرف مقایل یا ماندن در کنار او، اما راه حل سومی هم وجود دارد؛ اینکه یاد بگیرید چگونه به یکدیگر و اعتقاد و نظرهای هم احترام بگذارید. پس لازم است قبل از شروع زندگی مشترک، از دانستن این مساله مطمئن شوید.

 

● درباره پول به توافق رسیده اید؟

 

بله، موضوع اصلی پول است. عشق نمی تواند به تنهایی رابطه شما را زنده نگه دارد. جدی گرفتن مسایل مادی بسیار مهم است زیرا پول یکی از علل اصلی فروپاشی ازدواج هاست. به گفته شرلی، روان پزشک و درمانگر خانواده در مریلند، پول نمادی از قدرت در ارتباط است. معمولا بیشتر دعوا ها و بگومگوهای مکرر بین زوج ها به خاطر پول، نداشتن کنترل امور مالی و پس انداز و خریدهای افراطی و بدون برنامه ریزی رخ می دهد. بیشتر مشاجرات به این علت است که یک طرف خود را «پس انداز کننده» و همسرش را «خرج کننده» می داند. لازم است قبل از ازدواج مطمئن شوید فرد موردعلاقه تان توانایی مدیریت زندگی زناشویی و مسوولیت پذیری دارد. بهتر است از همان ابتدا درباره مدیریت مالی و توانایی های یکدیگر در خرج و پس اندازکردن به توافق برسید.

● آیا زمان کافی صرف شناخت یکدیگر کرده اید؟

هرگز براساس یک شناخت کوتاه مدت و احساس عشق گذرا، تعهد مادام العمر به زندگی شکل نمی گیرد و حتی زوج هایی که مطمئن هستند عاشق هم شده اند، نباید عجولانه تصمیم به ازدواج بگیرند. برای ازدواج، شناخت بیشتری از یکدیگر و خصوصیات هم نیاز است و حداقل ۶ ماه برای شناخت بیشتر با یکدیگر در تعامل و ارتباط باشید.

● چه کسی کارهای روزمره خانه را اداره خواهد کرد؟

اگر زن علاوه بر مسوولیت های خانه، شاغل هم باشد به سرعت ممکن است به دلیل مشغله کاری بعد از گذشت مدت زمانی دچار زودرنجی یا افسردگی شود. بسیاری از مشاوران معتقدند باید زن و مرد فهرستی از تمام کارهای خانه را تهیه کنند و سپس هرکدام، عادلانه انجام بخشی از کارهای خانه را به عهده بگیرند. فراموش نکنید صبور بودن، درک و سازگاری مهم ترین نکته هایی هستند که هر دوی شما باید به آن توجه کنید.

● چگونه تعهدمان به ازدواج مستحکم شود؟

دکتر کالوانز و دکتر استون سمیرنگ، روان شناسانی که درباره چگونگی سازگاری زوج ها مطالعاتی انجام داده اند، معتقدند باید به توجه و دلسردی ناگهانی به همسر (دمدمی مزاج بودن) به عنوان یک زنگ خطر توجه کرد. نداشتن ثبات شخصیت، یکی از عواملی است که می تواند در فروپاشی زندگی نقش داشته باشد.

● آیا همسر تان از نظر عاطفی به ثبات احساس و بلوغ رسیده است؟

بهتر است قبل از تصمیم به ازدواج و شروع زندگی مشترک، زمانی که با فرد مورد علاقه تان بیرون می روید، کمی واقع بینانه تر و به دور از احساس علاقه و دوست داشتن، به رفتارهای او از نظر ثبات اخلاقی و بلوغ رفتاری توجه و آنها را ارزیابی کنید. از طرز صحبت کردن گرفته تا نوع برخورد در شرایط متفاوت. معمولا افرادی که از نظر شخصیتی به بلوغ کامل نرسیده اند یا اعتمادبه نفس پایینی دارند بیشتر در معرض مصرف الکل و استعمال موادمخدر هستند. نتایج یک بررسی روی ۲۰ هزار زوج مطلقه، نشان می دهد ۴۴ درصد طلاق ها به دلیل سوءمصرف الکل و مواد مخدر است.

 

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

منبع: salamat.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی