تبلیغ رپورتاژ

فوم یا ژل شستشوی صورت؟ پاسخ پزشکان چیست؟

تقویم فارسی اندروید
شستشوی صورت

وقتی می‌خواهید برای شستشوی صورت اقدام کنید از آن‌جایی که به جهانی ناشناخته قدم می‌گذارید ابتدا چه اقدامی می‌کنید؟ آیا برای مشاوره به سراغ پزشک می‌روید؟ یا به سایت‌های معتبر هم مراجعه می‌کنید؟ وقتی یک پزشک به شما می‌گوید فوم شستشو مناسب صورت شماست و دیگری می‌گوید ژل شستشو، آیا شما هم مثل من با این گزینه‌های زیاد گیج می‌شوید؟

مگر این دو تفاوتی با هم دارند و ما حتما باید دست به انتخاب یکی از این دو بزنیم؟ هر کدام چه تاثیراتی بر روی پوست صورتمان دارند؟ تنها باید به استفاده‌ی یکی از این دو فکر کنیم؟

بعضی‌ها می‌گویند فوم شستشوی صورت چون کف‌مانند است وقتی به صورتت می‌زنی انگار که کف امواج دریاست و حس آرامش می‌دهد و بعضی دیگر می‌گویند که چون ژل شستشو  کف نمی‌کند و حالت لغزنده‌ایی دارد، باعث می‌شود دست به راحتی روی صورت بچرخد و حس بازی کردن و شادابی به ما ‌بدهد.

آیا تنها این احساسات شگفت‌انگیز می‌تواند معیار درستی برای انتخاب یکی از این دو باشد؟

بیشتر بیاندیشیم!

اول ببینید چه پوستی دارید؟

از تجربه‌ی خودم به شما بگویم: اولین بار که این سوال برای من مطرح شد، لحظه‌ای چشمانم را بستم و به پوست صورتم دست کشیدم، ابتدا سعی کردم بفهمم که پوست صورتم خشک است یا چرب؟ متوجه نمی‌شدم چون قسمتی از آن خشک بنظر می‌آمد و قسمت دیگر چرب، آکنه‌ای روی این قسمت صورتم بود که بنظر می‌آمد از چرب بودن آن قسمت از پوست صورتم است.

می‌خواهید شما هم امتحان کنید و دستی به پوست صورت خود بکشید؟ پیشنهاد می‌کنم برای امتحان کردن چشمان خود را ببندید چرا که حس شما برای تشخیص قوی‌تر عمل ‌می‌کند.

و در نهایت فکر کردم بهتر است برای این‌که متوجه بشوم که دقیقا نوع پوست صورتم چیست و غیر از هر احساسی که استفاده از هر کدام  این محصولات  به من بدهد، تحقیقات بیشتری انجام دهم.

شما هم در این مسیر همراه باشید:

طبق گفته‌ی پزشکان برای شروع هر درمان پوست و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ابتدا لازم است به نوع پوست صورت خود پی ببریم، ولی چگونه؟ مرحله‌ی بعد ببینیم ژل شستشو و فوم شستشو هر کدام چه ويژگی‌هایی دارند؟

کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

شاید هم نیازی به انتخاب نباشد.

اگر باز هم به خواندن ادامه دهید، متوجه می‌شوید  ارزشش را دارد که آگاهی بیشتری از پوست خود پیدا کنیم!

چرا قبل از اقدام هر کاری برای مراقبت از پوست باید نوع آن را بشناسیم؟

چرا که اگر بدون تشخیص دادن نوع پوست خود از هر محصولی استفاده کنیم، احتمال زیادی دارد تا پوست ما در شرایط بدتری از قبل قرار بگیرد. ممکن است دچار سوزش شویم، صورتمان جوش بزند و یا حتی زیادی خشک شود و ما درمانده‌تر از قبل ندانیم که برای درمان آن چه باید کنیم. بنابراین تشخیص نوع پوست قبل شروع استفاده از هر محصولی می‌تواند ما را برای رسیدن به حس شادابی و سلامت بیشتر پوست صورتمان چند گام به جلوتر ببرد.

حالا چگونه نوع پوست صورت خود را تشخیص دهیم؟

راه‌های زیادی برای تشخیص نوع پوست وجود دارد که قطعا یکی از آن‌ها می‌تواند مراجعه به پزشک متخصص باشد. اما شاید تا موقعی که نوبت پزشکمان فرا برسد زمان زیادی در راه داشته باشیم. برای همین می‌خواهید برای تشخیص نوع پوستمان با هم به راه‌های دیگری فکر کنیم؟ چون مهم است که بدانیم چه نوع پوستی داریم تا بتوانیم بیشترین مراقبت را از پوست خود داشته باشیم.

بنظر شما چه‌ راه‌هایی داریم؟

پزشکان متخصص می‌گویند: ابتدا صورتمان را با یک پاک‌کننده ملایم بشوییم. بعد خشک کنیم و یک ساعت صبر کنیم تا پوستمان به حالت طبیعی خود برگردد. سپس با توجه به علائمی که بر روی صورتمان پیدا می‌شود، می‌توانیم به نوع پوستمان پی ببریم.

از نظر پزشکان هیچ پوستی شبیه پوست دیگر نیست و همه واکنش متفاوتی به محصولات نشان می‌دهند. بنابراین ضروری‌ترین کار قبل از اقدام به هر کاری این است که پوست خودمان را بشناسیم چرا که ما در مقابل بدن و پوستمان وظیفه داریم تا از آن‌ها مراقبت کنیم.

 

چگونه محصول مناسب پوست خود را پیدا کنیم؟

در این‌جا باز هم از تجربه‌ی خودم بگویم، شاید مثل هم فکر می‌کنیم. من فکر می‌کردم که استفاده از هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی این‌‌گونه است که به داروخانه می‌روم، یک محصول را انتخاب می‌کنم، می‌خرم و تمام می‌شود. ولی گویا مسیر زیادی در پیش داریم که قدم به قدم آن مهم است.

قبول دارید که پوست مانند یک کودک نیاز به مراقبت ویژه دارد و برای این مراقبت با جهانی از گزینه‌های متنوع محصولات آرایشی و بهداشتی روبرو هستیم که گاهی داشتن این تعداد تنوع، تصمیم‌گیری درباره اینکه چه محصولی را برای چه پوستی استفاده کنیم، دشوار می‌کند. این مساله به ویژه در مورد پاک‌کننده ها بسیار رایج است، زیرا دارای فرمولاسیون‌های مختلفی هستند که مناسب انواع خاصی از پوست هستند.

اگر موافقید برای شناخت بیشتر در راستای مراقبت بیشتر از خودمان بیشتر بخوانیم تا دقیق متوجه شویم تفاوت بین پاک کننده های فوم و ژل شستشوی صورت چیست تا راحت‌تر و آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنیم.

ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشوی صورت ژلی است که بافتی با غلظت بالا و شفاف و کم‌رنگ و با خاصیت کف‌کنندگی خیلی کمتری نسبت به فوم‌ دارند و یا اصلا کف تولید نمی‌کنند و پاک‌کننده ملایم‌تری است اما ملایم بودن ژل شستشو دلیل بر تاثیرگذاری کمتر نیست، بلکه برای پوست‌هایی تولید شده است که حساسیت بیشتری نسبت به پاکسازی عمیق‌تر پوستی دارند.

به طور کلی ژل‌های شستشوی صورت جایگزین بهتری به جای صابون‌ها هستند، زیرا دارای فرمولاسیون به مراتب سازگارتر با پوست است و با انتخاب درست آن، آسیبی به پوست ما نخواهد زد.

با این‌که خیلی از مردم فکر می‌کنند، هر چقدر پاک‌کننده‌ها حباب و کف بیشتری داشته باشند، صورت بهتر تمییز می‌شود، استفاده از ژل‌های شستشو باعث می‌شود تا این طرز فکر را عوض کنند و به ما ثابت می‌کند که در واقع با آگاهی بیشتری این محصول را انتخاب کردیم. حالا کسانی که پوست حساس‌تری دارند با من همراه شوید تا بیشتر از این محصول برای شما بگویم.

ژل شستشوی صورت چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟

ژل‌های شستشو معمولاً بر پایه آب  هستند و دارای مواد ملایم هستند. به نسبت فوم‌ها پاک‌کنندگی سطحی‌تری دارد ولی تمام آلودگی‌ها را از روی پوستمان پاک می‌کند، باکتری‌های موجود در پوست را از بین می‌برد و در عین حال چربی پوستمان را حفظ می‌کند. هر نوع پوستی را لطیف نگه می‌دارد. پوست را خشک نمی‌کند و خاصیتی کاملا آبرسان دارد.

بعد از شستشو، پوست صورتمان به راحتی نفس می‌کشد و وقتی خود را در آیینه می‌بینیم و دست به صورتمان می‌کشیم متوجه می‌شویم که پوستمان نرم و لطیف شده است و درخشش و شادابی دارد که امید داریم هرگز از صورتمان محو نشود. حالا اگر پوستتان مثل کویر خشک است متن پایین را حتما بخوانید!

ژل شستشو برای چه پوستی مناسب است؟

به طور کلی ژل شستشو چون پاک‌کنندگی سطحی‌تری نسبت به فوم‌ها دارد برای انواع پوست حساس، پوست‌هایی  که آکنه دارند یا پوست پوست می‌شوند و هر پوست مختلط یا معمولی مناسب است. اما باید کاملا حواسمان باشد که بعد از استفاده آیا پوستمان علائمی نشان می‌دهد یا نه؟ در نهایت ژل شستشو تقریبا بدون عوارض جانبی است ولی یادمان نرود که قبل از خرید و استفاده حتما روی محصول را مطالعه کنیم چرا که ژل‌ها دارای اشکال و فرمولاسیون‌های مختلفی هستند.

ضرورت استفاده از ژل شستشو چیست؟

آب زلال است و پاک، اما ما انسان‌های شهری به خوبی می‌دانیم که در میان این آلودگی‌ کلانشهرها، آب به تنهایی توان پاک کردن این همه آلودگی و دوده از صورتمان را ندارد بنابراین به پاک‌کننده‌های مکملی نیازمندیم تا بتوانیم پوستمان را پاکیزه نگاه داریم تا بتواند نفس بکشد، تا ما بتوانیم نفس بکشیم و پوستمان دچار پیری زودرس نشود و از بوجود آمدن آکنه و لک و هر چیزی اضافه‌ای بر پوستمان جلوگیری کنیم.

و در آخر می‌خواهیم منافذ پوستمان را باز کنیم تا بتوانیم فکرمان را نیز باز کنیم و زندگی بهتر و شاداب‌تری را تجربه کنیم.

موافقید به شناخت پاک‌کننده‌ی دیگری برویم؟

فوم شستشوی صورت

فوم شستشوی صورت چیست؟

فوم شستشو در واقع پاک‌کننده‌‌ای بسیار قوی است برای تمیز کردن عمقی منافذ و از بین بردن آلودگی‌های درون منافذ پوست. فوم خاصیت کف کنندگ بالایی دارد برای همین مستقیم روی پوست قرار می‌گیرد و پوست را عمیق تمییز می‌کند، باعث می‌شود پوست نفس بکشد و همین‌طور مانع بسته شدن منافذ صورت می‌شود، بنابراین از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می‌کند.

بنظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا فوم را انتخاب کنیم؟

 

فوم شستشوی صورت چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟

فوم شستشو به صورت یک فوم یا یک ماده سبک، خنک و خامه‌ای‌مانند است که وقتی در آب مخلوط می‌شود کف می‌کند. بافت فوم به نرمی یک ابر است، برای همین استفاده از آن حس آرامش می‌دهد.

و همین‌طور راحت کف کردن یکی از بهترین ویژگی‌های فوم شستشوی صورت است.

فوم شستشو برای چه پوستی مناسب است؟

اگر دارای پوست چرب، مختلط و مستعد آکنه و جوش هستید، فوم برای از بین بردن چربی، انواع آلودگی و چربی‌های اضافه‌، روی پوست شما بسیار موثر است. اما دقت داشته باشید که فوم نیز مانند ژل دارای فرمولاسیون‌های متفاوت است بنابراین حتما قبل از خرید و استفاده هم از نوع پوست خود خبر داشته باشید، هم اطلاعات رو محصول را قبل از استفاده مطالعه کنید.

ضرورت استفاده فوم شستشو چیست؟

بعد از آرایش سنگین، یا یک روز کاری که مدت زیادی در خیابان‌ و یا سرکار بودید، از آن‌جایی که فوم شستشو آلودگی‌ها را به صورت عمقی از بین می‌برد، بهترین گزینه برای شستشوی صورت شماست. بنظر شما آیا به انتهای بحثمان رسیدیم؟ بعید می‌دانم چون می‌گویند زندگی مثل یک چرخه است! بنابراین پیشنهاد می‌کنم باز هم بخوانیم.

ژل و فوم شستشو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

هیچ‌چیز مانند کف ابرمانند فوم‌های شستشو حس آرامش و هیچ‌چیز مانند لغزندگی ژل‌های شستشو بر روی صورت حس تازگی به ما نمی‌دهد.

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم ژل برای پاک کردن آلودگی‌های سطحی‌تر و پوست‌های حساس‌تر، مختلط و معمولی است و فوم‌ برای پاک ‌کردن آلودگی‌های عمیق‌تری که در منافذ پوست ناپدید شده‌اند استفاده می‌شود و مناسب پوست‌های چرب و دارای آکنه و جوش است.

بنابراین با توجه به این‌که هر کدام کارکرد متفاوتی دارند، بافت ماده‌شان نیز متفاوت است.

 

نه! این پایان راه ما نیست! تصمیم گرفتن آغاز رسیدن به آگاهی بیشتر ما برای یک انتخاب درست است.

 

بیایید با هم تصمیم نهاییمان را بگیریم

۱-اولین گام مراجعه به پزشک متخصص است.

۲-در صورتی که هنوز به پزشک دسترسی پیدا نکردیم به سایت‌های معتبر مراجعه کنیم.

۳-آگاهی از پوست خود را بالا ببریم و نوع بینشمان را نسبت به پاکیزگی و استفاده از محصولات تغییر دهیم، چرا که به ما کمک می‌کند تا انتخاب درست‌تری داشته باشیم.

۴-نوع پوست خود را شناسایی کنیم.

۵-با توجه به نوع پوست خود تصمیم بگیریم که از کدام استفاده کنیم برای پوستمان مناسب‌تر است؟ فوم شستشو یا ژل شستشو؟

نکته:

-پاک کننده‌های ژل و پاک کننده‌های فوم هر دو در پاکسازی پوستمان موثر هستند تنها تفاوت آنها در بافت، ترکیبات شیمیایی و سازگاری پوست آنها با ماست.

-این به آگاهی ما بستگی دارد که از کدام یک استفاده کنیم.

-آغاز مسیری است طولانی تا بتوانیم با انتخاب درست و آگاهانه و با استفاده‌ی مستمر به پوست شفاف و درخشنده برسیم.

 

توصیه:

اگر پوست حساس و خشکی دارید، حواستان باشد از فوم شتسشو استفاده نکنید و اگر دارای پوست چرب یا مختلط هستید باید آگاه باشید که آیا هنگام استفاده از ژل شستشو نیاز به پاک کردن بیشتر پوست خود دارید یا خیر؟

و در آخر وقتی پوست شما به طور ناگهانی واکنش بدی به یکی از این دو نشان دهد، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

متن ما به پایان رسید اما امید داریم زندگی‌ای پر از طراوات و شادابی برای هر کدام از ما آغاز شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی