تبلیغ رپورتاژ

بررسی مزایا و معایب شیشه شیر + معرفی 1 نمونه از بهترین شیشه شیر های موجود در بازار

تقویم فارسی اندروید
مزایا و معایب شیشه شیر

اینکه نوزاد شما از شیشه شیر استفاده کند یا نه به موضوعات بسیار قابل توجه ای بستگی دارد که خارج از محتوای این مقاله است اما در صورت استفاده از شیشه شیر، چه مزایایی در اختیار کودک شما قرار می گیرد و یا در صورت عدم استفاده صحیح از آن چه معایبی در انتظار کودک شما است؟ مواردی هستند که در این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی آن ها بپردازیم همچنین می خواهیم در خصوص شیشه شیر اونت و ویژگی های آن نیز به عنوان 1 نمونه از بهترین شیشه شیر های موجود در بازار نگاهی بیاندازیم.

شیشه شیر کودک

بررسی مزایای استفاده از شیشه شیر کودک

این که شما به انتخاب خودتان و یا بر حسب شرایط محیطی اقدام به استفاده از شیشه شیر کنید به هیچ عنوان ایرادی ندارد چراکه این کار از نظر پزشکی کاملا مناسب بوده و هیچ مشکلی در صورت استفاده از آن برای نوزاد به وجود نمی آورد. در همین خصوص در ادامه به معرفی و بررسی مزایای استفاده از شیشه شیر کودک می پردازیم و شما را با مزایای استفاده از آن ها آشنا می کنیم.

  1. نوزاد شما تنها در منزل شیر نمی خورد بلکه این موضوع می تواند در سایر اماکن دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو استفاده از شیشه شیر می تواند فرایند بهتری از شیر دادن را برای کودک به ارمغان بیاورد.
  2. به صورت معمول در شیشه شیر ها از شیر خشک و آب استفاده می شود که این مخلوط به جهت برخورداری از ویتامین ها و مواد ضروری و لازم برای رشد کودک از دسته مناسب ترین محصولات در جهت تغذیه نوزاد محسوب می شود که استفاده از آن به همراه شیشه شیر، لازم و ضروری است.
  3. با استفاده از شیشه شیر ها می توانید به راحتی میزان دقیقی از مصرف شیر خشک را در نظر داشته باشید و آن را به صورت کامل اندازه گیری کنید.
  4. توجه داشته باشید که مادران و یا سایر اعضای خانواده در شرایط های سخت نیز می توانند با استفاده از شیشه شیر، فرایند شیر خوردن را برای نوزاد خانواده ساده و آسان سازند.
  5. استفاده از شیشه شیر می تواند فرایند شیر دهی را برای مادر ساده تر کند چراکه تنها با آماده کردن مخلوط شیر خشک و قرار دادن آن در شیشه شیر می تواند آن را به سایر اعضای خانواده بدهد و از آن ها بخواهد تا به خواهر و یا برادر کوچک تر از خود شیر دهد و او به سایر فعالیت های روزمره خود بپردازید و یا کمی استراحت کند.
  6. هضم شیر خشک نسبت به شیر مادر برای نوزاد کمی سخت تر است! از این رو نوزاد شما پس از مصرف شیر خشک مدت زمان زیادی را سیر می ماند.
  7. مادرانی که به نوزاد خود از طریق شیر خشک شیر می دهند نیازی به رعایت عادات غذایی ندارند اما مادرانی که از سینه به نوزاد خود شیر می دهند باید همواره رژیم های غذایی خاصی را مورد استفاده خود قرار دهند چراکه ممکن است هضم برخی از مواد موجود در شیر مادر، برای نوزاد ممکن نباشد.
شیشه شیر

بررسی معایب شیشه شیر برای مادران

اگر بنا به هر دلیلی از شیشه شیر ها برای تغذیه نوزاد خود استفاده می کنید بهتر است با معایب آن نیز آشنا شوید تا در نهایت بتوانید تصمیم گیری درستی را اتخاذ کنید.

  1. در صورت استفاده از شیر خشک همان طور که اشاره نمودیم هضم مواد غذایی موجود در شیر خشک به زمان بیشتری احتیاج دارد که این موضوع می تواند باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات گوارشی و نفخ در کودک شود.
  2. تمیز نمودن شیشه شیر یکی دیگر از معایب استفاده از آن است چراکه این فرایند باید با دقت مورد انجام قرار بگیرد! در صورتی که شستشوی آن به خوبی انجام نشود، مشکلات بسیار زیادی برای کودک شما به وجود خواهد آمد که این موضوع می تواند سلامت او را به خطر بیاندازد.
  3. آماده کردن شیر خشک اغلب از مادران زمان زیادی را خواهد گرفت! از سوی دیگر در صورتی که بخشی از شیر خشک باقی بماند دیگر قابل استفاده نیست و باید دور انداخته شود.
  4. استفاده از شیر خشک، شیشه شیر و سایر ملزوماتی که همراه آن ها باید تهیه شود، عموما هزینه های زیادی را می تواند شامل شود.
  5. در هنگام استفاده از شیشه شیر ها باید توجه ویژه ای به بهداشت آن داشته باشید، به عنوان مثال باید به خوبی آن را استریل و خشک کنید و سپس در ظرف عایق هوا نگهداری کنید.
  6. برند های بسیار زیادی در حال حاضر در زمینه تهیه و تولید شیشه شیر فعالیت می کنند که سعی کنید حتما بهترین نوع آن را تهیه و خریداری کنید. به عنوان مثال برند اونت یکی از برند های معتبر در این زمینه است که می توانید از محصولات این برند استفاده کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی