خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

فواید لیمو ترش برای پوست و مو + طرز تهيه چند نوع ماسک لیموترش

در این مقاله از هفت گنج ، قصد داریم فوايد ليمو ترش براي پوست و مو و طرز تهيه چند نوع ماسک لیموترش را به شما ‌آموزش دهیم، با ما همراه شوید...
تقویم فارسی اندروید

در این مقاله از هفت گنج ، قصد داریم فوايد ليمو ترش براي پوست و مو و طرز تهيه چند نوع ماسک لیموترش را به شما ‌آموزش دهیم، با ما همراه شوید.

ماسك ليمو ترش
ماسك ليموترش

 

فواید لیمو ترش برای پوست 

 کسانی که دچار اگزما و یا جوش صورت و زخم‌های دیگر هستند قبل از غذا ۳ قاشق آب لیمو با یک عدد لیموی تازه بخورند.

برای برطرف کردن سرمازدگی دست و صورت و ورم کردن آنها دست و صورت را با آبلیموی تازه مالش بدهید.

در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشمهای شما درخشان تر شده و پوستی سرحال تر از قبل خواهید داشت. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن می توانید از شکر یا عسل استفاده کنید.

 برای درمان دمل روزانه ۳ عدد لیمو و یک لیوان شربت سکنجبین بخورید.

انواع ماسك صورت با آبليمو

لیموترش برطرف کننده لكه ها و جوشهای صورت

اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمک است

برای برطرف و معالجه جوش و لکه‌های صورت، بریده‌های نازک لیموترش را کمی نمک به آن زده بر روی پوست صورت بمالند لکه‌های سیاه و جوش صورت را از جهره پاک می‌کند.

ماسك آبليمو و ماست براي روشن شدن پوست

آب نصف لیمو را در یک فنجان ماست بچکانید، آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب آنرا مانند یک کرم بر روی پوست خود بمالید.

شما حتی می توانید پس از اینکه ماست به خوبی جذب پوست شد بر روی آن از یک لایه نازک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. با مصرف مداوم، طی ۳ الی ۴ هفته متوجه تغییر رنگ پوست خود خواهید شد.  پوست شما قطعا لطیف تر و جوان تر خواهد شد. تا آنجا که می توانید استرس را کاهش دهید.

ليمو ترش ، محوكننده چین و چروك 

عصاره لیمو، یك تمیزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و برای پوست‌های خشك، بسیار مفید است و محوكننده چین و چروك صورت است.

آب یك عدد لیمو ترش را به یك فنجان دوغ اضافه می‌كنیم، آنها را با هم مخلوط كرده و روی پوست می‌مالیم، پس از 20 دقیقه وقتی كه پوست خشك شد، صورت را با آب خنك می‌شوییم.

گفتنی است؛ عصاره لیمو، یك تمیزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و برای پوست‌های خشك، بسیار مفید است و محوكننده چین و چروك صورت است…

یك ماسك دیگر كه با استفاده از لیموترش می‌توانید، تهیه كنید این است كه یك عدد لیموی شسته و پوست نكنده و نصف پرتقال شسته و پوست نكنده را با هم در مخلوط كن مخلوط كنید، یك فنجان كوچك ماست هم به آن اضافه كرده و روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید تا خشك شود، پس از 20 دقیقه پوست را با آب سرد و خنك بشویید.

ماسک شفاف کننده پوست صورت: زردچوبه + آبلیمو

یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

مخلوط آبلیمو و گلیسرین براي نرمي پوست

مخلوط آبلیمو و گلیسرین به کیفیت ۱ به ۱۰ برای نرم کردن پوست و از بین بردن جوش،آکنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید است.

نرم کردن پوست زبر  آرنج با آبليمو

برای نرم کردن پوست زبر ناحیه آرنج، آرنجتان را حدود ۱۰ دقیقه برروی یک برش لیمو ترش فشار دهید.

ماسک لیموترش و قهوه، رفع کننده پف صورت ( برای پوستهای چرب )

4 قاشق قهوه، 2 قاشق ماست و يك قاشق آبليموي تازه را مخلوط می کنیم و بر صورت  مالیده و به مدت نیم ساعت می گذرایم بماند، سپس با آب ولرم می شوییم . پس ازاستفاده از این ماسک می توانید یکی از اِسکرابهای قید شده در وب سایت ما را استفاده کنید .

ماسک خانگی لیمو برای کم رنگ کردن کک و مک

آبلیمو و عسل را به میزان یکسان مخلوط کنید. یک برگ دستمال کاغذی را در محلول مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی محل کک و مک قرار دهید؛ سپس صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک خانگی لیمو برای پوست‌های چرب

اگر پوست شما چرب است می توانید آنرا با لیمو که یک ماده قابض است تمیز کنید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست می شود و از پدید آمدن جوش های صورت جلوگیری می کند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتریها بهتر است هرروز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست می شود و برای پوست های چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداری کنید.

همچنين مي توانيد یک سفیده تخم‌مرغ را با پنچ قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. آب‌لیموی تازه را در همان میزان آب بریزید و روزی دو تا سه دفعه صورت را با آن پاک کنید.

ماسک خانگی لیمو برای پوست‌های خشک

یک قاشق چایخوری آبلیمو را  با یک قاشق غذاخوری خامه ترش مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار دهید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب جوشانده گرم آبکشی کنید.یک قاشق چایخوری آبلیمو را  با مقدار مشابه عسل مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری حریره جوی گرم را به آن بیفزایید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک خانگی لیمو برای پوست‌های خیلی خشک

یک پره لیمو را به همراه پوست آن به خوبی ریز کنید. یک عدد سفیده تخم‌مرغ و یک قاشق چایخوری خامه پر چرب یا خامه ترش را با هم مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و روی صورت قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را توسط پارچه کتانی که با آب گرم مرطوب شده است پاک کنید.

ماسکی برای نرمی پوست دست

پوست لیمو‌ترش را گرفته و رنده کنید. گلیسیرین و سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و به صورت کرم در بیاید. کرمی را که تهیه کرده‌اید روی دست‌هایتان بمالید و خوب ماساژ دهید. بهتر است دستکش دست کنید و به مدت دو ساعت کرم را روی دست‌ها نگه دارید، سپس دست‌ها را با آب بشویید و در نهایت کرم مرطوب‌کننده همیشگی خود را بزنید.

ماسکی برای رفع لکه‌های قهوه‌ای دست‌ها

لکه‌های قهوه‌ای رنگی که روی دست‌ها ظاهر می‌شوند، همواره دلخوری خانم‌ها را به همراه دارند. برای خلاص شدن از وجود این لکه‌های قهوه‌ای کافیست آب لیموی ترش را گرفته و روی دست‌هایتان بمالید و اجازه بدهید خشک شود. همچنین روزانه سه بار مقداری روغن کرچک را به دست‌ها بمالید و از ماسک‌هایی که در بالا آموزش داده شد نیز غافل نشوید. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E را فراموش نکنید زیرا باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود.

انواع ماسك مو با آبليمو

ماسک لیموترش و عرق بيد براي رشد مو

برای رشد مو ۲ عدد لیمو را در یک لیتر آب مخلوط کرده موها را خوب ماساژ دهید به جای آب اگر عرق بید باشد بهتر است.

درمان شوره سر با آبليمو

آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را کاهش میدهد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود ۱۰ دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشوئید. همچنین آب لیمو می تواند به عنوان یک ضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود

فوايد آبليمو براي موهاي چرب

شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو باعث کاهش چربی آن می شود. به این صورت که عصاره حاصل از ابگیری دو عدد لیمو در یک لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می شود. همچنین مصرف آن باعث میشود موهای طلایی رنگ روشنتر شوند.

جهت مشاهده خواص و مضرات ليمو ترش اينجا كليك كنيد

گردآوری و نوشته شده توسط گروه ۷ گنج – اختصاصی ۷ گنج

www.7ganj.ir

 

*** کپی برداری بدون ذکر نام و لینک فعال به ۷ گنج مجاز نیست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی