داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

فواید تحقیق شده کایروپراکتیک

تقویم فارسی اندروید

اگر اغلب با علائمی مانند درد مفاصل، کمردرد یا سردرد مواجه هستید اما هنوز برای کمک به متخصص کایروپراکتیک مراجعه نکرده‌ اید، ممکن است یک گزینه درمانی موثر و طبیعی را از دست بدهید. میلیون ها نفر در سراسر جهان مزایای باورنکردنی مراقبت کایروپراکتیک را تجربه کرده اند، یک رویکرد درمانی جامع و غیر تهاجمی که اثبات شده است به درمان ده ها بیماری مختلف کمک می کند.

کایروپراکتیک

یکی از بهترین چیزها در مورد دریافت درمان کایروپراکتیک این است که آنها یک راه کاملاً بدون دارو برای بهبود طبیعی بدن هستند. مزایای کایروپراکتیک شامل کمک به بهبود طبیعی مشکلاتیست مانند:

  • کمر درد
  • سردرد
  • بی نظمی روده
  • اختلال در وضوح ذهنی
  • عفونت های گوش
  • گرفتگی گردن
  • آرتریت و درد مفاصل
  • اسکولیوز
  • آسم
  • فشار خون
  • بارداری
  • عملکرد اندام
  • پیشگیری از جراحی

علیرغم محبوبیت آن، هنوز تصورات غلط زیادی در مورد مراقبت های کایروپراکتیک وجود دارد، از جمله نحوه عملکرد این عمل و نحوه آموزش کایروپراکتیک ها. به عنوان مثال، آیا می‌ دانستید که بسیاری از برنامه‌ های کایروپراکتیک شامل یک سال کامل آموزش تغذیه پیشرفته در سطح Ph.D است؟

در زیر در مورد فلسفه، تاریخچه و تحقیقات مبتنی بر شواهد در پشت مراقبت کایروپراکتیک بیشتر خواهید آموخت و این موضوع روشن خواهد شد که چرا مطالعات ثابت کرده اند که بیماران کایروپراکتیک معمولاً “به طور کلی افزایش عملکرد بدن” را تجربه می کنند.

تنظیم کایروپراکتیک چیست؟

منظور از کایروپراکتیک چیست؟ بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، تعاریف مختلفی برای کایروپراکتیک وجود دارد.

طبق گفته فدراسیون جهانی کایروپراکتیک، معنای پزشکی کایروپراکتیک عبارت است از:

یک حرفه بهداشتی مربوط به تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات مکانیکی سیستم اسکلتی عضلانی و تأثیرات این اختلالات بر عملکرد سیستم عصبی و سلامت عمومی است. تاکید بر درمان های دستی از جمله تنظیم ستون فقرات و سایر دستکاری های مفصل و بافت نرم وجود دارد.

در اینجا تعریف دیگری از کایروپراکتیک وجود دارد، این بار با توجه به گفته انجمن کالج های کایروپراکتیک:

کایروپراکتیک یک رشته مراقبت های بهداشتی است که بر قدرت بازیابی ذاتی بدن برای التیام خود بدون استفاده از دارو یا جراحی تاکید دارد.

کایروپراکتیک بر رابطه بین ساختار (در درجه اول ستون فقرات) و عملکرد (که توسط سیستم عصبی هماهنگ می شود) و اینکه چگونه این رابطه بر حفظ و بازیابی سلامت تأثیر می گذارد متمرکز است. علاوه بر این، پزشکان کایروپراکتیک ارزش و مسئولیت کار در همکاری با سایر پزشکان مراقبت های بهداشتی را زمانی که به نفع بیمار است، تشخیص می دهند.

در واقع، کایروپراکتیک می تواند یک داروی مکمل باشد، زیرا اکثر کایروپراکتیک ها عادت دارند با پزشکان کار کنند تا مردم را بدون درد و جلوگیری از صدمات بعدی یاری دهند.

درمان های کایروپراکتیک چگونه کار می کنند:

بیشتر مزایای مرتبط با مراقبت کایروپراکتیک به دلیل دریافت تنظیمات خاص کایروپراکتیک توسط بیماران است. تنظیمات کایروپراکتیک با کمک به قرار دادن بدن شما در موقعیت مناسب کار می کند که سپس به بدن اجازه می دهد خود را بهبود بخشد. ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد.

هدف مراقبت کایروپراکتیک رسیدگی به کل بدن، افزایش توانایی فکر کردن، حرکت و عملکرد بیماران است.

  • پزشکان کایروپراکتیک به خود می بالند که رویکردی طبیعی و بدون دارو برای کمک به بیماران خود برای رسیدن به اهداف سلامتی اتخاذ می کنند. اساساً، اصل اساسی که کل حرفه بر اساس آن بنا شده است این است که بدن توانایی شگفت انگیز و ذاتی برای درمان خود (در شرایط مناسب) را دارد. این وظیفه کایروپراکتیک است که به ایجاد محیطی کمک کند که این روند بهبودی درونی را تسهیل کند و ایمنی در آن تضمین شود.
  • از آنجایی که سیستم عصبی تمام سلول ها و اندام های بدن شما را کنترل می کند، متخصصان کایروپراکتیک توجه خود را بر روی سلامت ستون فقرات متمرکز می کنند. اگر ستون فقرات از جای مناسب خود خارج شود، از تنظیمات برای کمک به بازگرداندن ستون فقرات به هم تراز استفاده می شود.
  • در هسته‌ داستان‌ های کایروپراکتیک متعدد، مفهومی وجود دارد که به عنوان «سابلوکساسیون مهره‌ ها» شناخته می‌ شود. وقتی کایروپراکتیک ها از این عبارت استفاده می کنند، به فشار مکانیکی و تحریک مفاصل و اعصاب ستون فقرات اشاره می کنند.

نمونه موردی: اولین بیمار کایروپراکتیک در تاریخ، ویلیام هاروی لیلارد نام داشت که به دلیل فشرده شدن اعصاب منتهی به گوشش، مشکل شنوایی داشت. او توسط “بنیانگذار مراقبت های کایروپراکتیک”، دیوید دی پالمر، درمان شد که برای لیلارد تنظیمات ستون فقرات را به منظور کاهش فشارهای مخرب عصبی و بازیابی شنوایی او انجام داد.

پس از انجام تحقیقات گسترده در مورد فیزیولوژی، پالمر معتقد بود که کاهش شنوایی لیلارد به دلیل ناهماهنگی است که اعصاب نخاعی را که گوش داخلی را کنترل می کنند مسدود می کند.

پالمر به درمان موفقیت آمیز بیماران دیگر ادامه داد و در نهایت به سایر پزشکان نحوه انجام همین کار را آموزش داد. اولین کالج کایروپراکتیک در سال 1897 تاسیس شد و به نام پالمر به نام مدرسه درمان کایروپراکتیک پالمر نامگذاری شد.

لیلارد تنها یک نمونه از بیماری است که توانسته تا حدی با دریافت تنظیمات هدفمند کایروپراکتیک بر یک مشکل جدی غلبه کند. برای شخص دیگری، ممکن است سیاتیک (درد عصبی در پشت پاها) کیفیت زندگی اش را به خطر بیندازد یا برای شخص دیگری، ناراحتی گوارشی باشد.

وقتی در نظر می گیرید که چگونه اکثر سلول ها و اندام های بدن شما توسط اعصابی که از کانال نخاعی شما عبور می کنند کنترل می شوند، توجه به اینکه نتایج مثبت تنظیم مجدد این اعصاب چقدر می تواند گسترده باشد، شگفت انگیز است.

درمان‌ های تکمیلی کایروپراکتیک شامل درمان رفع فشار ستون فقرات است که شامل کشش ستون فقرات، با استفاده از میز کشش یا دستگاه موتوری مشابه، به منظور تسکین کمردرد و یا پا درد است. ماساژ بافت عمیق، طب سوزنی و فیزیوتراپی از دیگر درمان‌ های مکمل رایج در نظر گرفته می‌ شوند.

چرا تنظیمات کایروپراکتیک را دریافت کنید؟

بسیاری از موارد می تواند منجر به سابلوکساسیون مهره شود. برخی از علل شایع تر عبارتند از:

  • خارج شدن مهره از جای خود (“ناهمترازی”) به دلیل لغزش یا افتادن (به عنوان مثال “ماکروتروما”).
  • انحراف کل ستون فقرات در سراسر بدن به دلیل وضعیت نامناسب.
  • تورم مفاصل ناشی از آسیب وارد شده به مفصل بین مهره ای.
  • یک پاسخ التهابی ناشی از رژیم غذایی نامناسب، کمبود آب خالص یا استرس روانی.
  • پوکی استخوان یا تغییرات دژنراتیو ستون فقرات یا دیسک های بین مهره ای.
  • نقاط ماشه ای و عضلات سفت پشت که مهره ها را از جای خود خارج می کند.

اهمیت داشتن وضعیت بدنی خوب:

مشکلی که در فرهنگ‌ های غربی می‌ بینیم این است که عادت غیرطبیعی ما به نشستن در تمام روز آسیب زیادی به ستون فقرات و وضعیت بدن ما می‌ زند. امروزه معمولاً ساعت‌ ها نشستن در حالی که به تلفن همراه، آی‌ پد یا لپ‌ تاپ چسبیده‌ اید، متداول است. تعداد کمی از مردم هر روز زمانی را برای کشش مناسب، تنظیم وضعیت بدن یا انجام فعالیت بدنی کافی اختصاص می دهند.

سبک زندگی «خمیده» که امروزه بسیار رایج است، به دلیل وضعیتی به نام «حالت سر رو به جلو»، به گردن فشار وارد می‌ کند. مطالعات نشان می دهد که به ازای هر اینچی که سر شما از مرکز ثقل واقعی خود خارج می شود، گردن شما 10 پوند فشار اضافی را تحمل می کند!

در طول ارزیابی وضعیت بدن، پزشکان کایروپراکتیک به طور منظم بسیاری از بیماران خود را مشاهده می کنند که سر خود را دو تا سه اینچ به جلو می برند، که 20 تا 30 پوند فشار اضافی بر گردن آنها وارد می کند. فقط به این فکر کنید که چقدر می تواند برای سلامت ستون فقرات یک فرد خطرناک باشد و چگونه این فشار به بسیاری از قسمت های دیگر بدن سرایت می کند.

10 مزیت برتر تنظیمات کایروپراکتیک

یافتن یک متخصص کایروپراکتیک خوب تنها کلید اصلاح آسیب های ناشی از سال ها وضعیت نامناسب یا تروما نیست، بلکه برای هرکسی که می خواهد رویکردی پیشگیرانه برای محافظت از سلامت خود داشته باشد نیز مهم است. یافتن حرفه دیگری در این سیاره که بتواند از مشکلات عصبی عضلانی مانند کایروپراکتیک جلوگیری کند، دشوار است. به همین دلیل است که سال‌ هاست توصیه می شود به بیماران که همین کار را انجام دهند.

در زیر شواهدی از مطالعات تحقیقات پزشکی، بررسی‌ های سیستماتیک و مطالعات موردی که از بسیاری از مزایای درمانی کایروپراکتیک حمایت می‌ کنند، پیدا خواهید کرد.

1. سیاتیک

در مقایسه با اکثر درمان‌ های پزشکی، مداخلات کمی مانند تنظیمات کایروپراکتیک می‌ تواند باعث تسکین کمردرد شود. مجله اروپایی ستون فقرات یافته‌ های یک کارآزمایی بالینی را منتشر کرد که نشان می‌ دهد چگونه تنظیمات کایروپراکتیک منجر به موفقیت ۷۲ درصدی در درمان علائم مرتبط با سیاتیک شده است. این را می توان با میزان موفقیت 20 درصدی درمان با فیزیوتراپی و 50 درصد موفقیت آمیز بودن تزریق کورتیکواستروئید مقایسه کرد.

آزمایش تصادفی و دوسوکور دیگری که در مجله ستون فقرات منتشر شد و به مقایسه دستکاری های کایروپراکتیک فعال و شبیه سازی شده بر روی بیماران مبتلا به درد عصب سیاتیک که در مراکز پزشکی توانبخشی اقامت داشتند، نشان داد که دستکاری های فعال تأثیر بیشتری نسبت به دستکاری های شبیه سازی شده دارند. دستکاری‌ های فعال تعداد روزهایی را که بیماران کمردرد متوسط یا شدید و سایر علائم سیاتیک را تجربه می‌ کنند کاهش می‌ دهد و همچنین عوارض جانبی گزارش‌ شده‌ ای ایجاد نمی‌ کند.

2. کمردرد و گردن درد

یک مطالعه شامل بیماران کایروپراکتیک مبتلا به گردن درد نشان داد که 96 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که از مراقبت های کایروپراکتیکی که دریافت کردند یا “بسیار راضی” یا “راضی” بودند، و 98 درصد گفتند که “قطعاً” یا “بسیار محتمل” است اگر مشکل مشابهی را تجربه کردند، دوباره مراقبت کایروپراکتیک را انتخاب کنند.

در مطالعه‌ ای 52 هفته ای که در سال 2003 در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، 183 بیمار مبتلا به گردن درد به‌ طور تصادفی به درمان دستی (تحرک ستون فقرات)، فیزیوتراپی (عمدتاً ورزش) یا مراقبت‌ های پزشک عمومی (مشاوره، آموزش و دارو) اختصاص داده شدند.

اندازه‌ گیری‌ های نتیجه بالینی نشان داد که تنظیمات کایروپراکتیک نسبت به فیزیوتراپی و مراقبت‌ های پزشک عمومی منجر به بهبودی سریع‌ تر می‌ شود. علاوه بر این، کل هزینه های بیماران تحت درمان با کایروپراکتیک حدود یک سوم هزینه های فیزیوتراپی یا مراقبت های پزشک عمومی بود.

مطالعه دیگری که در مجله Manipulative and Physiological Therapeutics منتشر شد، نشان داد بیماران مبتلا به کمردرد مزمن که توسط پزشکان کایروپراکتیک درمان می‌ شوند، بهبود و رضایت بیشتری را یک ماه پس از درمان نسبت به بیمارانی که توسط پزشکان خانواده درمان می‌ شوند، نشان می‌ دهند. نمرات رضایت برای بیماران کایروپراکتیک بالاتر بود زیرا نسبت بیشتری از بیماران کایروپراکتیک (56 درصد در مقابل 13 درصد در گروه پزشک) گزارش دادند که کمردرد آنها بهتر یا بسیار بهتر است.

تقریباً یک سوم از بیماران پزشکی گزارش کردند که کمردرد آنها در واقع بعد از درمان بدتر یا بسیار بدتر شده است. مطالعات دیگر نتایج مشابهی را نشان داده اند. اکثر بیماران کایروپراکتیک حاد و مزمن نتایج بهتری را در درد، ناتوانی عملکردی و رضایت بیمار پس از درمان تجربه می‌ کنند.

در مطالعه‌ ای که توسط مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین NIH انجام شد که برای آزمایش اثربخشی رویکردهای مختلف برای درمان گردن درد انجام شد، 272 شرکت‌ کننده به سه گروه تقسیم شدند: آن‌ هایی که درمان دستکاری ستون فقرات را از یک دکتر کایروپراکتیک (DC) دریافت کردند، کسانی که داروهای ضد درد (مسکن های بدون نسخه، داروهای مخدر و شل کننده های عضلانی) دریافت کرده اند و کسانی که فقط توصیه های ورزشی در خانه را دنبال می کنند. پس از 12 هفته، حدود 57 درصد از کسانی که با DCها ملاقات کردند و حدود 48 درصد از کسانی که ورزش کردند، حداقل 75 درصد کاهش درد را گزارش کردند.

به عنوان مقایسه، 33 درصد از افراد گروه دارو کاهش درد را گزارش کردند. پس از یک سال، تقریباً 53 درصد از دو گروه بدون دارو (کایروپراکتیک و ورزش) حداقل 75 درصد کاهش درد را گزارش کردند، در مقایسه با میانگین کاهش درد فقط 38 درصدی در میان افرادی که فقط دارو مصرف می کردند.

3. سردرد (تنش و میگرن)

بعد از کمردرد، سردرد – هم سردردهای تنشی و هم سردردهای میگرنی – یکی از شایع‌ ترین بیماری‌ هایی است که به طور منظم توسط پزشکان کایروپراکتیک مدیریت می‌ شود.

یک آزمایش گروهی نشان داد که 22 درصد از افرادی که درمان کایروپراکتیک داشتند، شاهد کاهش 90 درصدی حملات بودند. در همان مطالعه، 49 درصد گفتند که کاهش قابل توجهی در شدت درد داشتند.

در مقایسه با اکثر درمان‌ های پزشکی، مداخلات کمی مانند تنظیمات کایروپراکتیک می‌ توانند به طور طبیعی سردرد را بدون خطرات مصرف طولانی‌ مدت دارو آغاز کنند.

4. قولنج، رفلاکس اسید و عفونت گوش در کودکان

در یک آزمایش تصادفی کنترل‌ شده و یک سوکور که در سال 2021 منتشر شد، محققان دریافتند که مراقبت‌ های کایروپراکتیک به درمان علائم کولیک نوزاد کمک می‌ کند. نویسندگان نتیجه گرفتند:

گریه بیش از حد نیم ساعت به نفع گروه دریافت کننده مراقبت های کایروپراکتیک در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت اما پس از تنظیم در سطح آماری معنی داری نبود. از دیدگاه بالینی، میانگین تفاوت بین گروه‌ ها کوچک بود اما تفاوت‌ های فردی زیادی وجود داشت که بر لزوم بررسی زیر گروه‌ های کودکان به عنوان مثال، تأکید می‌ کند. کسانی که مشکلات اسکلتی عضلانی دارند، بیش از دیگران از مراقبت های کایروپراکتیک سود می برند.

اگرچه آزمایش های تصادفی و کنترل‌ شده بسیار کمی برای توصیف سایر اثرات بالینی مراقبت‌ های کایروپراکتیک بر روی کودکان انجام شده است اما مطالعات موردی بسیاری مستند شده‌ اند که توضیح می‌ دهند چگونه کودکانی که از بیماری‌ هایی از جمله اوتیت میانی (یا عفونت گوش) یا رفلاکس اسید رنج می‌ برند، پس از چند بار بازدید با متخصص کایروپراکتیک، رفع کامل می شود. یک مطالعه نشان داد که در کودکان مبتلا به رفلاکس اسید، “بهبود قابل توجهی در علائم بیمار طی چهار ویزیت و رفع کامل علائم در طی سه ماه مراقبت مشاهده شد.”

چرا تنظیمات کایروپراکتیک در این شرایط مفید است؟ دلایل این امر متفاوت است اما یک موضوع مشترک وجود دارد: اعصاب واقع در روده و مغز نسبت به فشار عصبی ناشی از سابلوکساسیون مهره ها کاملاً حساس هستند. با تنظیم مجدد ستون فقرات و کاهش فشار وارد شده بر روی اعصاب خاص، ارتباط روده و مغز بهبود می یابد.

این روش هم در کودکان و هم در بزرگسالان یکسان عمل می کند.

5. شرایط عصبی

تحقیقات هیجان انگیزی در حال حاضر از طریق اسکن های MRI انجام می شود که نشان می دهد چگونه این روش بر شرایط مختلف مغز تأثیر می گذارد. آنچه تاکنون دیده ایم کاملاً قابل توجه است.

شواهدی وجود دارد که از استفاده از درمان کایروپراکتیک برای کمک به اصلاح سابلوکساسیون مهره‌ ای که به صرع و تشنج کمک می‌ کند، حمایت می‌ کند. یک مطالعه نشان داد که وقتی 15 بیمار کودک تحت مراقبت قرار گرفتند، همه نتایج مثبت را در نتیجه مراقبت های کایروپراکتیک گزارش کردند. نتیجه مطالعه این بود که “مراقبت کایروپراکتیک ممکن است یک رویکرد مراقبت بهداشتی غیر دارویی برای بیماران صرع باشد.

6. فشار خون

در سال 2007، جورج باکریس، متخصص جهانی فشار خون، مطالعه‌ ای را با تیمی از محققان در مجله انسانی فشار خون منتشر کرد که نشان می‌ داد یک تنظیم کایروپراکتیک همان اثر داروی کاهش فشار خون را دارد. حتی جذاب تر از آن، اثرات تنها یک تنظیم بیش از شش ماه دوام آورد!

در مقایسه با بیمارانی که تحت درمان با پلاسبو قرار گرفتند، افرادی که این روش واقعی را انجام دادند، به طور متوسط 14 میلی متر کاهش بیشتر جیوه در فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد در شمارش فشار خون) و به طور متوسط 8 میلی متر کاهش بیشتر جیوه در فشار خون دیاستولیک مشاهده کردند.

مطالعات دیگر یافته‌ های مشابهی را در مورد بیماران فشار خون پایین نشان داده‌ اند و فشار خون پایین آنها پس از مراقبت‌ های کایروپراکتیک به سطح نرمال افزایش یافت. این هیجان انگیز است زیرا توانایی بدن را برای ایجاد یک محیط متعادل هموستاتیک پس از حذف سابلوکساسیون های مهره ای برجسته می کند.

7. پیشگیری از جراحی

کایروپراکتیک مدتهاست که توسط پزشکان به عنوان یک روش طبیعی برای جلوگیری از جراحی کمر معرفی شده است. در واقع، مجله انجمن پزشکی آمریکا دستورالعمل‌ های مربوط به کمردرد خود را منتشر کرد و به افرادی که از کمردرد رنج می‌ برند، پیشنهاد کرد قبل از توسل به جراحی ابتدا کایروپراکتیک را امتحان کنند.

8. گرفتگی شانه

یک کارآزمایی بالینی منتشر شد که توضیح می‌ دهد چگونه بیمارانی که از وضعیت ناتوان‌ کننده گرفتگی شانه رنج می‌ برند به مراقبت‌ های کایروپراکتیک پاسخ می‌ دهند. از 50 بیمار، 16 بیمار به طور کامل مشکلشان برطرف شد. 25 نفر 75 تا 90 درصد بهبود را نشان دادند. هشت مورد 50 تا 75 درصد بهبود را نشان دادند و یک نفر 0 تا 50 درصد بهبودی نشان داد.

قبل از درمان کایروپراکتیک، بیماران میانگین نمره درد اولیه 9 از 10، با دامنه 7 تا 10 را گزارش کردند. پس از درمان، میانگین امتیاز به 2 با دامنه 0 تا 10 کاهش یافت.

9. اسکولیوز

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تنظیمات خاص کایروپراکتیک، همراه با تکنیک های توانبخشی عضلانی، ممکن است به جلوگیری از پیشرفت اسکولیوز کمک کند. سازمان‌ هایی مانند مؤسسه غیرانتفاعی کلیر که توسط دکتر دنیس ووگان تأسیس شده است، تلاش کرده‌ اند تا متخصصان مراقبت‌ های بهداشتی را با یک سیستم کایروپراکتیک مؤثر به منظور کمک به درمان افراد مبتلا به اسکولیوز توانمند کنند.

پزشکان در موسسه کلیر برای تکمیل مدلی برای درمان اسکولیوز بسیار سخت کار کرده‌ اند و دریافته‌ اند که می‌ توان به طور موثر این بیماری را بدون استفاده از بریس‌ های محدود کننده یا جراحی‌ های خطرناک مدیریت کرد. در بسیاری از مطالعات موردی، شرکت کنندگان شاهد کاهش 10 تا 30 درصدی در انحنای اسکولیوز خود بوده اند.

علاوه بر این، تحقیقات منتشر شده در سال 2022 نشان داد که “دستکاری کایروپراکتیک می تواند به طور موثر درد را تسکین دهد و عملکرد کمر را در بیماران مبتلا به اسکولیوز دژنراتیو بهبود بخشد.”

10. عملکرد ورزشی

دلیل خوبی وجود دارد که برای سال‌ ها ورزشکاران حرفه‌ ای – از جمله مایکل فلپس، جری رایس و جو مونتانا – به طور مرتب توسط پزشکان کایروپراکتیک درمان می‌ شوند.

از آنجایی که در شرایط مبتنی بر درد و پاتولوژیک بسیار موثر است، یکی از نادیده گرفته‌ ترین جنبه‌ های مراقبت کایروپراکتیک این است که عملکرد را در زندگی روزمره و همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می‌ دهد. مطالعات نشان داده‌ اند که در مورد حمایت از بهبودی و بهبود عملکرد فیزیکی، کایروپراکتیک مفید است زیرا:

  • عملکرد ریوی را تقویت می کند.
  • استرس ذهنی و اکسیداتیو را کاهش می دهد.
  • تنش عضلانی را برطرف می کند.
  • می تواند به طور طبیعی سطح انرژی را افزایش دهد.

در همین حال، کایروپراکتیک می تواند آسیب های ورزشی را در نواحی از بدن که در بالا به آنها اشاره شد، از جمله کمر، شانه، باسن و موارد دیگر برطرف کند.

چگونه یک متخصص کایروپراکتیک پیدا کنیم

بهترین راه برای یافتن یک دکتر کایروپراکتیک دارای مجوز در منطقه خود این است که از کسی که می شناسید، از جمله پزشک اصلی خود، درخواست معرفی کنید یا از طریق هر یک از سازمان های بزرگ کایروپراکتیک که پایگاه های داده را ارائه می دهند، به صورت آنلاین جستجو کنید.

موارد احتیاط

عوارض جانبی خفیفی پس از درمان ممکن است رخ دهد. اینها معمولاً ظرف یک تا دو روز از بین می‌ روند و ممکن است شامل ناراحتی موقت، درد، سفتی یا حساسیت در ناحیه‌ ای از بدن باشد که در آن درمان را انجام داده اید.

مشکلات جدی ممکن است در موارد نادری از خطا رخ دهد. به همین دلیل دیدن یک متخصص بسیار مهم است.

کلام آخر

تنظیمات کایروپراکتیک با کمک به قرار دادن بدن شما در موقعیت مناسب کار می کند که سپس به بدن اجازه می دهد خود را بهبود بخشد. یکی از محورهای اصلی کایروپراکتیک عبارت است از تنظیم مجدد ستون فقرات و در نتیجه کاهش فشار وارد شده بر روی اعصاب حساس که می تواند به اختلال در عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک کند.

کایروپراکتیک می‌ تواند یک رویکرد پزشکی مکمل برای طب رایج نیز باشد و ثابت شده است که یکی از ایمن‌ ترین رویکردها برای درمان طبیعی و جامع بیماران مبتلا به طیف گسترده‌ ای از علائم یا شرایط، از جمله کمردرد یا گردن، سیاتیک، اسکولیوز، گرفتگیشانه، رفلاکس اسید یا مشکلات گوارشی، سردرد، فشار خون بالا، جراحات و مشکلات عصبی-عضلانی اسکلتی است که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

منبع:

draxe

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی