خواص مواد غذايي سلامت

آشنايي با خواص برگ و روغن زيتون

زيتون از قديم الايام در درمان بسياري از بيماري ها مورد استفاده قرار مي گرفت. با ما همراه باشيد تا با پاره اي از خواص درمانب برگ و روغن زيتون آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

زيتون از قديم الايام در درمان بسياري از بيماري ها مورد استفاده قرار مي گرفت. با ما همراه باشيد تا با پاره اي از خواص درمانب برگ و روغن زيتون آشنا شويد.

 زيتون- www.7ganj.ir

برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادکننده عروق خونی، کاهش دهنده کلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول، نرم کننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری‌های مرتبط با مصرف روغن‌های اشباع می‌شود.

مصرف روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی – عروقی می‌‌شود. کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌‌دهد.

روغن زیتون پایین آوردن فشار خون است و برای مصرف در سالاد و بسیاری از غذاهای آماده به صورت خام قابل مصرف بوده و بسیار مفید است. برای طبخ انواع مختلف غذاها می‌توان از روغن زیتون با استفاده از حرارت کم و با صرف وقت و مدت زمان بیشتر( برای حفظ خواص مفید) آن استفاده کرد.

روغن زیتون باز کننده عروق است. از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند و در بهبود بیمارانی که جراحی قلب دارند، مفید است.

برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، آنتی اکسیدان، ضد ویروس تبخال، ضد قارچ، گشادکننده عروق خونی، کاهش دهنده کلسترول بد، ضد تب، قابض، ضد باکتری، صفرابر، ادرارآور و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.

زیتون مسهل ضعیف و نرم‌کننده مسیر گوارشی است و برای یبوست مفید است، ضد چسبندگی پلاکت‌ها و محافظ قلب است. زیتون ضد امراض قلبی، کاهش دهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب است،

مضرات زيتون:

ضد باکتری‌های گرم منفی است اما برای افرادی که دارای سنگ مثانه و سنگ صفرا دارند مضر است.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی