آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه گوجه شکم پر سولیکو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه گوجه شکم پر سولیکو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
دلمه گوجه سولیکو یا گوجه شکم پر سولیکو! یکی از پرطرفدارترین غذا‌ها در خاورمیانه، دلمه است. مواد دلمه را می‌توان داخل سبزیجاتی مانند بادمجان، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، پیاز و برگ پر کرد؛ اما برای این که آب و رنگ و جلوه‌ خاصی به سفره‌تان بدهید؛ می‌توانید مواد مورد نظر را داخل سبزیجات مختلف ریخته و چند نوع دلمه درست کنید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه گوجه شکم پر سولیکو را به شما آموزش دهیم. این غذا علاوه بر رنگ و لعاب و طعم بی‌نظیرش، به خاطر داشتن ویتامین a و c، اسید فولیک، بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B در گوجه فرنگی، سرشار از خاصیت است.

مواد لازم:

سوسیس فرانکفورتر (خرد شده) یک بسته
گوجه فرنگی نیم کیلو
فلفل دلمه ای (خرد شده) یک عدد
پنیر پیتزا 100 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه گوجه شکم پر سولیکو

طرز تهیه

ابتدا فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سر گوجه فرنگی‌ها را برش دهید و داخل آن ها را به آرامی تخلیه کرده و کنار بگذارید. سر گوجه فرنگی‌ها را دور نریزید تا هنگام سرو کردن آن‌ها را روی دلمه‌ها قرار دهید

در یک ظرف، سوسیس فرانکفورتر سولیکو و فلفل دلمه ای های خرد شده، گوجه فرنگی‌های خارج شده، نصف پنیر پیتزا و مقداری نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

گوجه فرنگی های تخلیه شده را از مواد پر کرده و باقی مانده پنیر را روی سطح مواد بریزید. گوجه‌ها را داخل سینی فر بچینید و سینی را داخل فری که از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه قرار دهید. در این مدت هر چند دقیقه یک بار به فر سر بزنید.

بعد از 15 دقیقه، سینی را از فر خارج کرده و منتظر بمانید تا دلمه‌ها کمی خنک شوند. دلمه‌ها را در ظرفی مناسب سرو کرده و سر گوجه فرنگی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید.

نوش جان!
طرز تهیه گوجه شکم پر سولیکو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی