آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک هویج و گردو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک هویج و گردو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه

دو پیمانه آرد سفید رو سه بار الک می کنیم و با یک و نیم ق چ بکینگ پودر و نصف ق چ جوش شیرین و نصف ق چ نمک و دو ق چ پودر دارچین مخلوط کرده و کنار می ذاریم .
چهار عدد تخم مرغ رو به همراه یک پیمانه شکر قهوه ای و نصف پیمانه شکر سفید و یک دوم ق چ وانیل با دور تند همزن چند دقیقه خووووب می زنیم تا کاملاً روشن بشه. سپس یک پیمانه سرخالی(به اندازه یک بند انگشت خالی باشه) روغن مایع اضافه می کنیم و بعد سه چهارم پیمانه، شیر اضافه کرده و بعد یک پیمانه گردو خورد شده (گردو رو تو غذا ساز چند پالس بزنید به طوریکه تکه های ریز گردو زیر دندون بیاد) و دو پیمانه هویج رنده شده با رنده ریز، اضافه کرده و در آخر هم آرد رو اضافه می کنیم و با دور کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم سپس مواد رو توی دو تا قالب بیست و سه سانت و یا یک قالب مستطیل بیست و پنج در سی و پنج ریخته و به مدت تقریبا پنجاه دقیقه در فری که از یک ربع قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه قرار می دیم.
من بعد از خنک شدن کیک، با خامه پنیری(کریمچیز) کیک رو خامه کشی و با گردو تزیین کردم. اون برگهای نارنجی روی کیک هم شکلات میوه ای هست که ذوب کردم و یکی دو قطره رنگ نارنجی اضافه کردم و با قاشق چایخوری توی قالب سیلیکونی ریختم و چند دقیقه تو یخچال قرار دادم.
کریمچیز ترکیب مساوی پنیر ماسکارپونه و خامه فرم گرفته ست به اینصورت که یک بسته پنیر ماسکارپونه رو با سه ق شکر سه چهار دقیقه با همزن می زنیم سپس دویست گرم خامه قنادی نیمه آماده رو در حالت نیمه منجمد با دور تند همزن حدود هشت تا دقیقه میزنیم تا فرم بگیره بعد هر دو تا رو با هم مخلوط می کنیم..
✔ این کیک بافت بسیار مرطوب و نرمی داره و به تنهایی و بدون خامه هم خوشمزه و قابل سرو هست.
✔ می تونید به جای یک‌پیمانه گردو نصف پیمانه گردو بریزید.
✔ بر اساس تجربه شخصی خودم کیک هویج رو توی دو قالب و یا توی قالب بزرگ بریزید بافت بهتری پیدا می کنه.
✔ یک‌پیمانه معادل یک لیوان دسته دار فرانسویه
✔ شکر قهوه ای سالمتر و بی ضررتر از شکر سفیده و از لوازم قنادی فروشی ها می تونید تهیه کنید اگه در دسترس نداشتید شکر سفید رو به مقدار سه چهارم پیمانه جایگزین کنید (یعنی کلا یک و یک چهارم پیمانه، شکر سفید استفاده کنید)
طرز تهیه کیک هویج و گردو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی