آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی با خامه قنادی سولیانو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی با خامه قنادی سولیانو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کیک لایه‌ای مغز لیمویی یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها و دسرهایی است که می‌توانید در یک عصر خوب تعطیل آن را میل کنید. طرز تهیه این دسر خوشمزه را در ادامه می‌خوانید:

زمان آماده سازی: ۷۰ دقیقه
زمان پخت : ۴۰ تا ۴۵ دقیقه
تعداد: ۸ نفر

مواد لازم:

آرد ۱۱۰ گرم
نشاسته ذرت۴۰ گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
وانیل یک‌هشتم قاشق چای خوری
شیر گرم ۶۵ گرم
روغن مایع ۱۰ مایع
برش های لیمو به مقدار لازم برای تزئین
خامه قنادی سولیانو کاله فرم گرفته ۳۰۰ گرم

مواد کرم لیمو

نشاسته ذرت ۷۰ گرم
آب ۳۲۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آب لیمو ترش تازه ۶۰ گرم
کره ۳۰ گرم
مرحله آماده‌سازی

مرحله آماده‌سازی

ابتدا کف سه قالب گرد ۱۷ سانتی‌متری را کاغذ روغنی انداخته و کنار بگذارید. آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را الک کرده و کنار بگذارید زرده و سفیده‌های تخم‌مرغ را از هم جدا کنید. زرده‌ها را همراه با شکر و وانیل کمی با همزن برقی بزنید، سپس شیر گرم را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط زرده و شکر کاملا سفید و سبک شوند، روغن مایع را نیز افزوده و هم بزنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملا” فرم بگیرد (بیش از اندازه نزنید زیرا سفیده کف می‌کند و بافت شیرینی را از بین می‌برد) سفیده‌های فرم گرفته را به مخلوط زرده و شکر اضافه کرده و نیمه مخلوط کنید، سپس آرد، بیکینگ پودر ونشاسته را روی مواد، الک کرده و دورانی هم بزنید و مواد را به طور کامل با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. مواد را داخل قالب‌ها به طور مساوی ریخته و در فر از پیش گرم شده به مدت تقریبی ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید سپس ۱۰۰ گرم از خامه فرم گرفته سولیانو را با کرم مخلوط کرده و روی لایه‌های کیک بمالید و بعد با مابقی خامه سطح و دیواره های کیک را به صورت نامنظم پوشش داده و با برش‌های لیمو تزئین کنید.

طرز تهیه کرم لیمو

نشاسته ذرت، آب سرد، شکر و زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر حل شود و بوی خامی نشاسته ذرت از بین رفته و مواد غلیظ شوند. سپس آب لیموترش و کره را اضافه کرده و اجازه دهید تا مواد غلیظ‌تر شود کرم رابه ظرف دیگری منتقل کرده و روی ظرف را نایلون بکشید تا ضمن خنک شدن رویه نبندد.
طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی با خامه قنادی سولیانو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی