آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک شکلاتی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ………………. 6 عدد
شکر ………………….. یک و نیم لیوان
نشاسته ی ذرت ………… 2 قاشق غذاخوری
آب ولرم ……………….. نصف فنجان
آرد ……………………. 5 فنجان قهوه خوری
بیکینگ پودر ……………. 1 قاشق چای خوری
وانیل ………………….. 1 قاشق چای خوری
.
مواد لازم کرم داخل کیک:
شیر ……………………. 1 لیتر
شکر …………………… 1 لیوان
کاکائو …………………. 1 قاشق غذاخوری
زرده ی تخم مرغ ………… 1 عدد
آرد …………………….. 6 قاشق غذاخوری
وانیل …………………… 1 قاشق چای خوری
کره …………………….. 1 قاشق غذاخوری
نشاسته …………………. 2 قاشق غذاخوری
کرم فندق ……………….. 1 قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای ………….. 40 گرم
کرم شانتی آماده ………… 2 قاشق غذاخوری
.
مواد لازم سس شکلات روی کیک:
خامه ……………………. 200 گرم
شکلات تخته ای ………….. 200 گرم(نصف کاکائویی و نصف شیری)
کرم فندق ……………….. 2 قاشق غذاخوری پر
.
مواد لازم میان کیک:
موز خرد شده ……………. به مقدار لازم
شکلات خرد شده …………. به مقدار لازم

طرز تهیه

سفیده و زرده ی تخم_مرغ ها را جدا کرده و ابتدا زرده ها را با یک لیوان شکر با همزن برقی خوب هم می زنیم تا کرم مانند شود سپس آب ولرم را کم کم به مخلوط زرده ها اضافه کرده و هم می زنیم سپس آرد ، نشاسته ، بیکینگ پودر و وانیل را نیز به مخلوط اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سفیده های تخم مرغ را در ظرف دیگری با نصف لیوان شکر با همزن برقی خوب هم می زنیم تا اسفنجی شود و آن را به آرامی به بقیه ی مواد اضافه می کنیم و به آرامی با لیسک با بقیه ی مواد مخلوط می کنیم. خمیر را در قالب کیک که از قبل درون آن را چرب و آردپاشی کرده ایم، می ریزیم و چند بار کف قالب را به زمین می زنیم تا خمیر در قالب یکدست شود. قالب را در فری که از قبل با دمای 170 درجه ی سانتی گراد روشن کرده ایم، قرار می دهیم تا کیک بپزد.
برای تهیه ی کرم کیک، شیر ، زرده ی تخم مرغ ،نشاسته ،آرد ،شکر ، کاکائو و وانیل را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می کنیم و روی شعله ی اجاق می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا به جوش آید، به هم زدن ادامه می دهیم تا قوام پیدا کند سپس از روی شعله ی اجاق برمی داریم و شکلات ، کرم فندق و کره را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و وقتی از حرارت افتاد، کرم شانتی از قبل آماده شده را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس ظرف را در یخچال قرار می دهیم تا کرم، کاملا خنک شود.
برای تهیه ی سس شکلات روی کیک، خامه را در ظرفی ریخته و روی شعله ی اجاق می گذاریم تا گرم شود ولی نجوشد سپس از روی شعله برمی داریم و شکلات را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکلات ذوب شده و با خامه یکدست شود سپس کرم فندق را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. بعد از این که کیک پخت، آن را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کیک خنک شود سپس کیک را دو برش افقی می دهیم تا سه لایه کیک داشته باشیم. اولین لایه کیک را در ظرف مورد نظر گذاشته و با کرم میان کیک، سطح این لایه را کاملا می پوشانیم و موز خرد شده را روی کرم می ریزیم و لایه ی دوم کیک را روی آن می گذاریم سطح لایه ی دوم را نیز با کرم می پوشانیم و شکلات های خرد شده را روی کرم می ریزیم و آخرین لایه ی کیک را روی آن می گذاریم و با سس شکلات خنک شده ی روی کیک، تمام سطح کیک را می پوشانیم و با پشت یک قاشق چای‌خوری از وسط کیک به سمت اطراف خط هایی را ایجاد می کنیم و برای راحتی کار، خط های دیواره ی کیک را از پایین به سمت بالا ایجاد می کنیم.

شیرینانه ی 1: می توانیم به جای کرم فندق از کرم(کره) بادام زمینی یا شکلات صبحانه، استفاده کنیم.
شیرینانه ی 2: کرم شانتی که پودر خامه ی آماده است را می توانیم از فروشگاه های لوازم شیرینی پزی، به صورت بسته بندی تهیه کنیم و مطابق دستور روی پاکت آن را آماده کنیم و به مقدار گفته شده در رسپی، از آن در تهیه ی کیک، استفاده کنیم، در صورت عدم دسترسی می توانیم از خامه استفاده کنیم.
طرز تهیه کیک شکلاتی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی