آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک آبجوش

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک آبجوش . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
زمان پخت ۴۵ دقیقه

مواد لازم برای 10 نفر

آرد 2.5 پیمانه
شکر 1/5 پیمانه
روغن 3/4 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
بیکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری
آب جوش 1 پیمانه
وانیل‏ 1/2 قاشق چای خوری
پودر کاکائو 1 قاشق مربا خوری
نمک 1 پنس

طرز تهیه

1-رای تهیه کیک آبجوش ، ابتدا آرد و بکینگ پودر و نمک را ترکیب کرده و ۳ بار الک می کنیم .فر را از قبل روشن می کنیم تا گرم شود .

2-تخم مرغ ها را داخل کاسه ای شکسته و شکر را به آن اضافه کرده و حسابی هم می زنیم تا حجم آن دو برابر شده و کرم رنگ شود .حدود ۷تا ۱۰دقیقه.

3-وانیل و روغن مایع را نیز اضافه کرده و هم می زنیم .آبجوش را نیز کم کم اضافه کرده و هم می زنیم .حالا ترکیب آرد و بکینگ پودر را که از قبل الک کرده ایم را آرام آرام و در چند مرحله اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا آرد با دیگر مواد کیک آبجوش ترکیب شود .

4-کف قالب مورد نظر را چرب کرده و یا کاغذ روغنی می اندازیم.۳/۴ مایع کیک آبجوش را داخل قالب ریخته و به بقیه مواد کیک پودر کاکائو الک شده را اضافه کرده و هم می زنیم و به مایع کیک ساده اضافه می کنیم .که البته من از پودر کاکائوی بیشتری استفاده کردم و از آرد یه مقدار کم کردم.

5-قالب را در فری که از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه ، در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد ( بستگی به دمای فر دارد ) در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک ما آماده شود.

6-کیک آبجوش را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود .می توانید پودر کاکائو را از کیک آبجوش حذف و کیک ساده وانیلی تهیه کنید . بعد از اینکه کیک را از فر خارج کردید اجازه دهید تا کیک کاملا خنک شده و بعد برش بزنید . چرا که این کیک بافت بسیار نرمی دارد.

سایر نکات

اگر دوست دارید کیک شما هم مثل کیک من کاملا کاکائویی باشد،به ازای یک قاشق پودر کاکائو،یک قاشق از آرد کم کنید،تا بافت کیک سنگین نشود.
طرز تهیه کیک آبجوش

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی