آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کيک مدوويک

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کيک مدوويک . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

عسل ………………….. 170 گرم
شکر ………………….. 100 گرم
کره …………………… 115 گرم
تخم مرغ بزرگ ………….. 3 عدد
بيکينگ پودر ……………. 1 قاشق چاي خوري
نمک …………………… يک چهارم قاشق چاي خوري
وانيل ………………….. 1 قاشق مربا خوري
آرد ……………………. 445 گرم
.
مواد لازم کرم کيک:
خامه ي ترش ………….. 745 ميلي ليتر
شيرعسل ……………… 300 ميلي ليتر

طرز تهیه

کره، عسل و شکر را در ظرفي ريخته و روي شعله ي کم اجاق قرار مي دهيم تا ذوب شده و کاملا مخلوط شوند سپس شعله ي اجاق را خاموش مي کنيم. تخم مرغ ها را در ظرف ديگري ريخته و خوب هم مي زنيم و مخلوط کره، عسل و شکر را به آرامي به تخم مرغ ها اضافه کرده و مرتب هم مي زنيم. مخلوط آرد ، وانيل، بيکينگ پودر و نمک را به آرامي به مواد اضافه کرده و مخلوط مي کنيم و ورز مي دهيم تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد. خمير را به 8 قسمت مساوي تقسيم کرده و هر قسمت را بين دو کاغذ روغني قرار داده و به قطر 24 سانتي متر باز مي کنيم سپس با چاقوي تيز، اطراف هر لايه ي خمير را کمي برش مي دهيم تا قطر هر لايه خمير 22 سانتي متر شود، خرده هاي خمير را يکي کرده و نگه مي داريم. هر لايه از خمير را به صورت جداگانه در سيني فر که از قبل کاغذ روغني در آن انداخته ايم، قرار مي دهيم و هر لايه را به مدت 5 دقيقه در فري که از قبل با دماي 170 درجه ي سانتي گراد روشن کرده ايم قرار مي دهيم تا بپزد. خمير اضافه را نيز جداگانه مي پزيم. خامه_ترش و شيرعسل را در ظرفي خوب با هم مخلوط کرده و روي هر لايه ي کيک را کاملا با مخلوط خامه مي پوشانيم و لايه ها را روي هم قرار مي دهيم و رو و اطراف کيک را نيز با خامه مي پوشانيم. خمير اضافه اي را که پخته بوديم با چنگال خوب پودر مي کنيم و پودر کيک را رو و اطراف کيک مي چسبانيم. .
طرز تهيه ي خامه ي ترش:
45 گرم ماست چکيده را با 700 ميلي ليتر خامه ي معمولي هم دما با اتاق را در ظرفي با هم خوب مخلوط مي کنيم و در ظرف را بسته و يک روز در اتاق و بيرون از يخچال نگه مي داريم و سپس يک روز هم درون يخچال نگه مي داريم به اين ترتيب خامه ي ترش آماده مي شود.
.
طرز تهيه ي شيرعسل:
700 ميلي ليتر شير را با 200 گرم شکر خوب مخلوط کرده و روي شعله ي اجاق مي گذاريم تا به جوش آيد سپس شعله را کم کرده و اجازه مي دهيم به مدت 2 ساعت آرام بپزد و مرتب هم مي زنيم. وقتي شيرعسل خنک شد آن را به مدت يک روز در يخچال نگه مي داريم، به اين ترتيب شير عسل آماده مي شود . .
تنتون سالم، دلتون شاد و سفره تون پر برکت
طرز تهیه کيک مدوويک

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی