آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه کوکو شوید

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو شوید . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوکوی شوید یکی از کوکوهای خاص و خوشمزه ایرانی است. توصیه می کنیم حتما این کوکوی خوشمزه را به دلیل فواید فراوان شوید تهیه نمایید. کوکو شوید از نظری ظاهری چیزی میان کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو شوید تهیه نمایید.

مواد لازم:

شوید ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
زیره ½ قاشق چایخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را می شکنیم و مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد شوید ها را پس از تمیز کردن و شستشو به صورت ساطوری ریز می کنیم.

شوید را به کاسه تخم مرغ ها اضافه می کنیم پس از آن پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه مواد اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش رنده می کنیم و به مواد دیگر اضافه می کنیم.

اضافه کردن زیره اختیاری است. در این مرحله زیره را هم اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. این کوکو را می توانیم مانند کوکوی سبزی به صورت یک تکه یا به صورت قطعات کوچک سرخ کنیم.

در تابه ای مناسب مقداری روغن می ریزیم و پس از داغ شدن روغن مایه کوکو را به صورت دلخواه ( یک تکه یا به صورت شامی کباب ) سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت کوکو آنرا برش می زنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.
طرز تهیه کوکو شوید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی