آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوکو سیب زمینی پیتزایی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کوکوها است و طرز تهیه آن بسیار ساده است. در طبخ کوکو سیب زمینی پیتزایی علاوه بر مواد مورد نیاز برای کوکو از مواد دیگری نظیر قارچ و پنیر پیتزا هم استفاده می شود و به این دلیل این کوکو بسیار خوشمزه تر از کوکو سیب زمینی سوخاری می باشد.

مواد لازم:

سیب زمینی نگینی خرد شده دو لیوان
هویج نگینی خرد شده یک لیوان
قارچ خرد شده یک لیوان
فلفل دلمه ای خرد شده نصف لیوان
نخود فرنگی نصف لیوان
مرغ نصف سینه
تخم مرغ سه عدد کوچک یا دو عدد بزرگ
پنیر پیتزا رنده شده یک لیوان
فلفل یک قاشق چایخوری
پودر سیر یک قاشق چایخوری
آویشن یک قاشق چایخوری
نمک دو قاشق چایخوری
آرد دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

1. برای درست کردن این کوکو پیتزایی خوشمزه ابتدا هویج و نخود فرنگی را در قابلمه های جداگانه آبپز می کنیم. بعد از پخت با استفاده از صافی آب آن ها را جدا می کنیم و کنار می گذاریم.

2. قارچ را در یک تابه تفت می دهیم تا آبش به طور کامل جمع شود. مرغ را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و کمی نمک و فلفل می زنیم و بعدش در یک تابه به مدت سه تا چهار دقیقه تفت می دهیم تا خشک شود و رنگش سفید شود. بیشتر از سه چهار دقیقه تفت ندهید.

3. در ادامه مقداری آب در یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوشد. بعد از اینکه آب جوشید، سیب زمینی خرد شده را به مدت 5 دقیقه داخل آب جوش می ریزیم و بعدش آبکش می کنیم. توجه کنید مواد کوکو باید حتما خشک باشند. پس صبر کنید تا به طور کامل خشک شوند.

4. حالا تخم مرغ ها را در یک ظرف می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ ها باهم مخلوط شود. سپس آرد و ادویه و کمی هم نمک اضافه می کنیم و دوباره با چنگال هم می زنیم تا یکدست شود.

5. سپس پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و بعدش همه مواد کوکو شامل هویج، نخود فرنگی، سیب زمینی و قارچ را اضافه می کنیم و باهم مخلوط می کنیم. حالا کف تابه ای را کمی چرب می کنیم و بعدش روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود. حتما از تابه نچسب استفاده کنید و اگر تابه چدنی باشد خیلی بهتر است.

6. پس از اینکه روغن داغ شود، مواد کوکو را داخل تابه می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم و بعدش به مدت دوتا سه دقیقه حرارت زیر تابه را زیاد می کنیم تا تخم مرغ ها بسته شود. بعدش حرارت زیر تابه را کم می کنیم و در تابه را می گذاریم و به مدت تقریبا نیم ساعت صبر می کنیم تا یک طرف کوکو به خوبی برشته شود.

7. بعد از اینکه یک طرف کوکو پخت، آن را برمی گردانیم و صبر می کنیم تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و کوکو را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکو سیب زمینی پیتزایی خوشمزه لذت ببرید.

نکته

برای پختن این کوکو در فر کف قالب یا سینی فر را چرب می کنیم و مواد کوکو را داخل قالب می ریزیم و بعدش آن را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت می گذاریم و گریل فر را به مدت 5 دقیقه روشن می کنیم تا کوکو به خوبی بپزد.
طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی