آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوکو سیب زمینی خام یکی از انواع کوکوهای معروف و پر طرفدار ایرانی است که یکی از روش های تهیه کوکو سیب زمینی محسوب می شود. در این سیب زمینی به صورت خام به مایه کوکو اضافه می شود و طعم متفاوت تری نسبت به کوکو سیب زمینی معمولی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی خام تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکوی سیب زمینی خام تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم:

پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
سیب زمینی ۴ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
جعفری و گشنیز به اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و آب می کشیم و رنده درشت می کنیم و آب آن را کاملا می گیریم،چون باعث باز و خراب شدن کوکو می شود. سیب زمینی را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و پیاز را پوست می گیریم و می شوییم

و رنده ریز می کنیم و آب اضافه آن را می گیریم و با سیب زمینی مخلوط می کنیم. تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله می شکنیم و اگر سالم بود در کاسه ای می ریزیم و هم میزنیم و سپس زعفران را به همراه زردچوبه ، فلفل ، نمک اضافه می کنیم.

اگر تمایل داشتید جعفری و گشنیز خرد شده را نیز به کاسه تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم میزنیم تا خوب مخلوط و یکدست شوند. در ادامه مقداری روغن در تابه می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود.

می توانیم به یک باره کل مایه کوکو را بریزیم داخل تابه و با کف قاشق روی آن را صاف کنیم و درب تابه را بگذاریم یا با قاشق مقداری از مایه را بریزیم و سریع با قاشق به ابعاد آن فرم دهیم.هر دو مدل را می توان انجام داد که بستگی به سلیقه شما دارد.

اگر مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه ریخته باشیم پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد باید در این مرحله که می خواهیم کوکو ها را برگردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود ، از وسط آن را نصف کنیم تا بتوانیم با کفتگیر کوکو را بر گردانیم.

و اگر با قاشق دانه دانه کوکو ها را فرم داده باشیم راحت هر کدام از آن ها را بر می گردانیم تا سرخ شوند. کوکو های سرخ شده را در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود و کوکوهای خشک و تردی داشته باشیم.نوش جان
طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی