آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه کوکو برنج

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو برنج . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوکو برنج یکی از انواع کوکوهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانید مانند انواع کوکوها به صورت فوری آنرا تهیه کنید. برای تهیه این کوکیو خوشمزه می توانید از برنج هایی که از قبل پخته اید و مصرف نشده اند استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو برنج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو برنج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو برنج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم:

پیازچه ۶ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
برنج پخته ۲ لیوان
سیب زمینی ۱ عدد
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و پودر سیر به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی را در قابلمه ای کوچک مانند یک شیر داغ کن می گذاریم و تا روی آن آب می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا نیم پز شود. برنج پخته شده را با چرخ گوشت یا غذاساز و یا با گوشتکوب له می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.

پیازچه ها را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قار می دهیم تا آب آن خارج شود سپس روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و به برنج اضافه می کنیم و بعد تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودند در کاسه برنج می ریزیم.

زعفران،فلفل،نمک،زردچوبه،پودر سیر و پودر سوخاری را نیز روی مواد می ریزیم و همگی مواد را با هم زیر و رو می کنیم. به سیب زمینی با چاقو برشی می زنیم و اگر نیم پز شده بود شعله را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا سیب زمینی خنک شود

و پوست آن را می گیریم و رنده ریز می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.اگر تمایل داشته باشید می توانید زرشک،جعفری و گشنیز خرد شده نیز در این مرحله به مایه کوکو اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مایه کوکو یکدست و کمی سفتی داشته باشیم.

در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن کم کم داغ شود،سپس به اندازه فلافل از مایه کوکو بر می داریم و با دو کف دست دایره ای درست می کنیم(هر مدلی که تمایل ذارید به کوکو ها فرم دهید) و در روغن می اندازیم.

اگر مشاهده کردید که کوکو در حال باز شدن است ۱ عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را در کاسه ای بریزید و کنار دستتان قرار دهید و قبل از برداشتن مایه ابتدا دست خود را در آن بزنید و سپس از مایه بردارید و فرم دهید.

اینکار باعث می شود کوکوهای شما یکدست و سالم سرخ شوند. در ادامه هر دو سمت کوکو ها را سرخ می کنیم و روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن را جذب کند. کوکوهای برنج را در دیس بکشید و با نان سرو کنید.نوش جان
طرز تهیه کوکو برنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی