آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه کوکو برنج

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو برنج . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوکو برنج یکی از انواع کوکوهای خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است ماده اصلی آن برنج است. در زمان هایی که مقداری از برنج شما از وعده های دیگر می ماند می توانید برای اینکه برنج شما از بین نرود با آن کوکوی برنج تهیه نمایید. این کوکو خیلی طعم خوبی دارد ، توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده آنرا امتحان کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کوکو برنج تهیه نمایید.

مواد لازم:

برنج پخته ۲ لیوان
پیازچه ۶ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
پودر سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه این کوکو نیاز به ۲ پیمانه برنج پخته داریم که می توانید از برنجی که قبلا مانده استفاده کنید. برای شروع برنج را باید له کنیم. برای این منظور می توانیم از چرخ گوشت ، غذاساز یا گوشکوب برقی استفاده کنیم.

پس از این کار پیازچه را ساطوری خرد می کنیم و به همراه پودر سوخاری ، تخم مرغ ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل ، پودر سیر و زردچوبه به برنج اضافه می کنیم. سیب زمینی را نیم پز می کنیم و آنرا هم به مواد کوکو اضافه می کنیم.

در صورت تمایل می توانید از مواد دیگری مثل زرشک یا انواع سبزیجات معطر مثل جعفری و گشنیز هم در مایه کوکو استفاده کنید. مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در پایان کار مایه کوکو باید کمی سفت باشد.

حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور تابه ای روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس به اندازه فلافل از مایه بر می داریم و به صورت دایره شکلش می دهیم و در روغن می اندازیم تا سرخ شود.

اگر کوکوی شما هنگام سرخ کردن از هم باز می شود می توانید یک سفیده تخم مرغ در کنار دست خود داشته باشید و قبل از بر داشتن مایه کوکو دست خود را در سفیده تخم مرغ بزنید سپس کوکو را شکل بدهید و در روغن بیندازید.

پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم. پس از اینکه کوکو ها را سرخ کردیم روی یک دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان را جذب کند.

کوکو پیازچه,کوکوی پیازچه,طرز تهیه کوکو پیازچه,دستور پخت کوکو پیازچه
طرز تهیه کوکو برنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی