آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه کوفته ی آبدار

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوفته ی آبدار . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ……………. نیم کیلوگرم
پیاز …………………………. 1 عدد
هویج ……………………….. 1 عدد
کرویز ………………………. 1 عدد(اختیاری)
جعفری خرد شده …………….. 1 فنجان
برنج …………………………. نصف لیوان
آب ………………………….. 3 لیوان
لیموترش …………………….. 1 عدد
زرده ی تخم مرغ ……………… 1 عدد
کره …………………………. 15 گرم
نمک، فلفل …………………… به مقدار لازم

طرز تهیه

گوشت چرخ کرده را در ظرفی ریخته و برنج شسته شده،پیاز رنده شده و جعفری خرد شده را به آن اضافه می کنیم. نمک و فلفل را نیز به مواد اضافه کرده و به خوبی مواد را ورز می دهیم. از مخلوط تکه های کوچکی جدا کرده، کف دست گرد می کنیم و در یک سینی که کف آن را آرد پاشی کرده ایم، قرار می دهیم. آب را در قابلمه ای ریخته و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و روی شعله ی اجاق قرار می دهیم تا به جوش آید. کوفته ها، کره ، کرویز و هویج مربعی خرد شده را به آب در حال جوشیدن، اضافه می کنیم و اجازه می دهیم، خوراک کوفته_قلقلی آبکی ، حدود 20 دقیقه روی شعله ی متوسط اجاق بپزد. در ظرف دیگری زرده ی تخم_مرغ و آب یک عدد لیموترش را با هم خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس چند قاشق از آب کوفته را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم و در انتهای پخت خوراک، به آرامی به آب کوفته ی درون قابلمه، اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم سپس شعله ی اجاق را خاموش کرده و کوفته ی آبدار را در ظرف مورد نظر ریخته و داغ سرو می کنیم.
.
شیرینانه ی 1: کرویز، نوعی سبزی است از خانواده ی کرفس که در کشور ترکیه و همین طور در استان های آذربابجان خودمان وجود دارد و از آن در تهیه ی انواع خوراک، آش و ترشی استفاده می شود. این سبزی، ریشه ای شبیه به ترب و شلغم دارد و برگ هایی شبیه به جعفری ولی کمی بزرگ تر. در صورت عدم دسترسی می توانیم از کرفس ، سیب_زمینی ، شلغم و یا انواع ترب ، به جای آن استفاده کنیم و یا آن را حذف کنیم.
شیرینانه ی 2: زمان پخت، می تواند کم تر یا بیش تر از 20 دقیقه باشد تا زمانی که کوفته ها و سبزیجات مطابق میل ما پخته باشد.
.
طرز تهیه کوفته ی آبدار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی