آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه کوفته پنیری لقمه‌ای

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوفته پنیری لقمه‌ای . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کوفته پنیری یک فینگرفود ساده و فوق‌العاده خوشمزه است که خیلی خیلی آسان تهیه می‌شود و با کمی تزیین شکل بسیار زیبایی هم پیدا می‌کند. از کوفته پنیری می‌توانید به عنوان دورچین غذاهای مختلف استفاده کنید یا آن را در یک دیس بزرگ بچینید و به عنوان پیش‌غذا یا یک میان وعده سالم و خوشمزه سرو کنید. کوفته پنیری کوچک و جذاب همچنین برای کودکانی که زیاد به خوردن گوشت تمایل ندارند انتخاب مناسبی است.

مواد لازم برای 30 نفر

گوشت چرخکرده 900 گرم
تخم مرغ 2 عدد
پودر سوخاری 1/2 پیمانه
نمک 1 قاشق غذاخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
پیاز رنده شده 1 عدد کوچک
پنیر چدار 110 گرم

طرز تهیه

ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.

گوشت چرخکرده، تخم مرغ، پودر سخاری، نمک، فلفل، پودر سیر و پیاز رنده شده را در کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید. آب پیاز را حتما جدا کنید و دور بریزید.

پنیر چدار را به صورت ۳۰ حبه کوچک برش دهید. برای کوفته کردن، مقادیر مساوی از گوشت را بردارید و دور هر تکه پنیر کوفته کنید.
طرز تهیه کوفته پنیری لقمه‌ای
سپس کوفته‌ها را روی یک سینی فر حدودا ۵۰×۳۰ سانتیمتر با فاصله بچینید. سینی را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کوفته ها کامل پخته شوند.
طرز تهیه کوفته پنیری لقمه‌ای
کوفته پنیری تهیه شده را با خیارشور و گوجه زیتونی، خیارشور و گوجه تزیین کنید. می‌توانید با خلال دندان گوجه و خیارشور را به کوفته ها وصل کنید و این لقمه‌های کوچک زیبا را در ظرف مورد نظرتان بچینید و سرو کنید.
نکته: برای راحت تر شدن شستشوی سینی فر، میتوانید روی آن کاغذ روغنی بکشید چون ممکن است کمی از پنیرها از کوفته به بیرون نفوذ کند و شستشوی سینی را برای شما دشوار کند.
طرز تهیه کوفته پنیری لقمه‌ای

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی